Tillbaka på fastlandet
måndag 27 juli 2020 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Åt frukost, duschade, tog ned tält o stoppade in cyklarna i Transiten o vips var vi iväg.Tog till att börja med sikte på Katthsmmarsvik, där vi kollade in hamnen lite snabbt. Sen vidare till Ljugarn, med många mysiga hus, och tog en fika på Espegards konditori.Vidare söderut på östsidan,

Inget nytt under solen
söndag 26 juli 2020 -

Ännu en vacker dag. Henrik gav sig ut på en ny cykelrunda, den blev till sist 11 mil lång. Motvind hela tiden, sa han efteråt, så kan hända lugnar han ner sig med cyklingen nu...Theo o jag har inte gjort mycket. Spelat Yatzy, kastat frisbee o kört radiostyrd bil.När Henrik kom hem blev det

En riktig slappa-dag
lördag 25 juli 2020 -

Idag tänkte jag inte ens skriva nån dagbok, med tanke på vad lite jag gjort. Jag har tillbringat merparten av dagen på den fantastiskt fina stranden som vi har här. Både läst och lyssnat på bok. Spelat lite strandtennis med Theo o haft tårna i det 18-gradiga vattnet.Henrik däremot,

VM i raukar
fredag 24 juli 2020 -

Efter lite frukost i Bläse styrde vi kosan mot Fårö-färjan. Var på Fårö redan vid 9-tiden. Började med att åka rätt över ön till raukfältet vid Langhammars. Jättehäftig miljö, platt, ljust kalkfärgat och kargt. Vi klarade oss från regn hela förmiddagen och kunde ta många fina

På väg till Fårö
torsdag 23 juli 2020 -

Packade och kom iväg från campingen tidigt enligt plan. Efter lite proviant-påfyllning åkte vi till ett ställe i Stenkyrka som hette Mix ranch (eller möjligen Kojsagården - dom hade eventuellt bytt namn). Detta var ett ganska risigt ställe men med möjlighet till många aktiviteter. Vi var

Med fokus på ringmuren
onsdag 22 juli 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Efter massor av sömn (la mig 21 igår) och lite god frukost begav vi oss åter mot Visby. Strålande sol och motvind, där vi tog oss fram på våra cyklar. Parkerade vid det första stället där muren mötte oss och tog oss sen under dagen medsols runt hela muren. Muren är ca 3,5 km o lite

Cykling idag!
tisdag 21 juli 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Efter en god frukost, med purfärska ägg, delade vi på oss några timmar. Henrik gav sig iväg på racern för en 6- milsrunda, som visade sig bli 9 mil på grund av felnavigering. "Dumt huvud får kroppen lida" , som Henrik brukar säga...Theo o jag gav oss iväg på en mer rimligt lång tur. Ca

Rundtur på södra delen av öyn
måndag 20 juli 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Vaknade strax före 5 av att vi hörde bilarna börja köra på färjan. Perfekt att stå alldeles vid terminalen. Lugn färjetur med lagom med folk.Framme i Visby vid 9- tiden.Planen var att idag göra södra delen av ön. Detta eftersom vi i övrigt planerat att befinna oss i huvudsak på norra

Från väst till öst
söndag 19 juli 2020 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

I morse tog vi vår fullpackade Ford Transit och lämnade Gråbo. Eftersom jag är gift med en logistik-mästare, tillika Blocket-virtuos, blev första stoppet Ica Maxi i Ulricehamn, där vi sålde en urväxt gokart-overall.Första turistmålet för dagen var Skurugata och Skuruhatt, utanför

Time to go home
onsdag 31 juli 2019 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Nu ser vi slutet på denna fantastiska resa. Sitter på en balkong på ett hotell nära Cancuns flygplats. Det blir tidig uppstigning imorgon, vi bör vara på flygplatsen vid 5.Sen vi checkade ut från hotellet i Puerto Morelos har vi åkt den korta biten till Cancun, checkat in på ännu ett

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Pia uppdaterar sin resa