Peder Larsson heter jag och här kan du avnjuta bilder och dagböcker från mina resor världen över.
hemstad Linköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Hemåt det bär!
lördag 25 mars 2006 - Monrovia, Montserrado, Liberia

"För varje minut..." Nu är det inte många pinnar kvar och man kan luta sig tillbaks och känna sig mycket nöjd. Under mina sex månader här i Afrika har det hänt en del. Liberia har fått en ny president, svenska trupper har för första gången varit Sierra Leone och vi har patrulerat av

Rutin
måndag 13 februari 2006 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Tjabba! Jag skrev att det skulle ta ett tag och det kommer det, men jag passar på att skriva lite kort om tiden sedan andra leaven. Först dagarna tog vi det lugnt men något dygn camvakt och poolbadande. Klätterväggen här nere är nästan helt klar men vi har börjat klättra lite. Några

Come alive with Club Beer!!!
tisdag 10 januari 2006 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Hej hopp! Under den senaste tiden har det inte hänt särskilt mycket vilket enligt tidigare medför en massa tid över för oss att hitta på massa annat kul. Så det här är vad vi har gjort: I förrgår var vi på ett bryggeri i Monrovia och fick en guidad tur runt stället. Efter cirka två

Juletid i Afrika!
fredag 23 december 2005 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Hej hopp alla!!! Tack så mycket för att ni skriver till mig!! Jag vet att jag varit dålig på att svara men nu skall jag höja brev-svarar-ribban och även dagboksribban. Tråkigt nog måste jag skriva att det inte har hänt mycket här nere på det afrikanska fastlandet. Efter valet har det

Hemma i Sverige!
fredag 25 november 2005 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Hej svej!!! Just nu är jag hemma i Sverige på en kort visit. Vår första leaveperiod varar mellan 20-30 november. Mycket skönt att varar hemma i Svearike och bara njuta av det grå och tråkiga vädret. På lördag blir det stort fest och kalas med utgång i Malmö. Och visst har man sakanat

Det blir en dag på stranden!!!
fredag 18 november 2005 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Hej hopp!!! Idag fick vi den härliga möjligheten att åka till Silver Beach och smaka på det salta atlantvattnet.Silver beach ligger cirka 1,5-2 timmars bussfärd ifrån campen och vi stack redan klockan 07:30 på morgonen för att kunna utnytja de så viktiga soltimmarna. Efter en härlig dag

Återhämtning!!
onsdag 16 november 2005 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Hej hopp!!! Kul att så många läser och skriver i min dagbok. Fortsätt med det!! Vi kom precis tillbaks efter ytterliggare fyra dygn inne i Monrovia på PABen. Ganska långtråkigt där faktiskt. Mycket posttjänst och en hel del partullerande. Man blir helt efter en patrull på tre timmar i

Fars dag!!!
söndag 13 november 2005 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Hej alla glada!!! Ytterligare en härlig dag i kronans tjänst. Idag är det fars dag så jag får passa på att tack världens bästa far Lars Larsson för allt du gjort för mig och familjen över åren. Idag har det inte hänt mycket här nere. Jag och en kille som heter Johan Linde har fixat

Val, omval och annat ofog!
lördag 12 november 2005 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Hej svej!! Nu är andra valomgången precis avslutat och vi kan konstatera att Liberia får Afrikas första kvinliga president! Kul för dom. Nu under omvalet bor vi inne i centrala Monrovia i PAB (Panafrican building). Ganska stor skilnad mot hur vi bode under "första" valet: under preseningar

LRP till Zwedru
lördag 5 november 2005 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Hade tänkt försöka skriva lite mer om denna LRP än om den till Buchanan. LRP var till Zwedru, en tre dagars resa från Monrovia Vi lämnade CC tidigt torsdagen den 27 september med buss upp mot Gbarnga, som ligger cirka 160 km upp i landet. Resan tar cirka tio timmar. Jag var ruskigt trött

Liberia LA04

Liberia LA04

27 september 2005 - 2 april 2006

[b]FN-mission i Liberia[/b] Denna resa är från min tid i Liberia under LA04. Mycket bilder och lite dagböcker!!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Peder uppdaterar sin resa