Lämnar båten...
lördag 26 september 2015 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Lördagmorgon blir vi väckta av dykare under båten. De kontrollerar att det inte är några skador på skrovet. Vi packar ihop oss och äter vår sista frukost på båten. Sen var det dags att lämna Vili. Lite vemodigt! Det blir en långpromenad ända till stranden vid Falkensteiner Borik,

Sista dagen med segelbåten
fredag 25 september 2015 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Torsdag natt låg vi i gästhamn, en lugn och skön natt. Fredag morgon så skiner solen igen. HÄRLIGT! Det blev ett morgondopp på stenstranden vid marinan innan vi gav oss iväg. Sista dagen med segling genom Pasman kanalen tog oss till Zadar vid fyratiden. Där fick vi tanka båten och lägga

Regnig dag
torsdag 24 september 2015 -

Onsdagnatten bjöd på ett riktigt oväder. Vi lyckades få in vinden rakt i viken där vi låg för boj. Klockan två vaknade vi av åska och kraftig vind. Det blåste rejält och vågorna var höga. Någon pratade om 20 sekundmeter Man känner sig ganska liten när det blixtrar, mullrar och

Blåsigt!
onsdag 23 september 2015 - Kaprije, Šibenik-Knins län, Kroatien

Idag seglade vi inte så långt. Det var mycket vind och de varnade för oväder och åska så vi gick in till Kaprije och la oss på svaj. 29 grader i luften och 24,5 i vattnet, men det blåser... så det känns skönt att ligga still för natten.

Skradin
onsdag 23 september 2015 - Skradin, Šibenik-Knins län, Kroatien

Tisdagens väder bjöd på mycket sol, men lite vind, så det blev att åka med motor. Från havet gick vi floden upp till Skradin förbi Sibernik och många vackra vyer. Skradin är en underbar liten by med trånga gränder, kyrkor, ett gammalt fort högst uppe på berget och många mysiga

Natt i gästhamn
tisdag 22 september 2015 - Jezera, Šibenik-Knins län, Kroatien

Gomorron! Efter en natt i gästhamn i Jezera så drar vi nu vidare mot Skradin. Himlen är lika blå idag men inte så mycket vind. Igår åt vi på restaurang. Jag åt grillade scampi. Mums! Erik och Marie-Louise provade helgrillad fisk (orada) och Johan åt kött med ädelostsås. Vi var alla

Segling, segling och segling.
måndag 21 september 2015 - Jezera, Šibenik-Knins län, Kroatien

Två dagar med massa segling. Igår söndag seglade vi hela dagen, med ett lunchstopp på en strand; Sakarun, där det var riktigt turkost vatten, snorkling och bad. Totalt seglade vi 41 distans på utsidan av ön Dugi Otok. På natten låg vi vid en boj i en vik vid Telascica på insidan av ön

Oväder
söndag 20 september 2015 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Igår fick vi äntligen komma ut med segelbåten. Vädret var underbart, varmt och soligt. Efter att vi puttrat ut från hamnen så hissade vi segel och seglade norrut. Med motvind så tog det längre tid än beräknat så vi fick ta en alternativ vik att ankra i för det blir mörkt fort. Vi hann

Första natten i Zadar
lördag 19 september 2015 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Efter att vi landat i Rijeka så tog vi hyrbilen till Zadar på serpentinvägar och motorväg. Ganska hungriga efter allt resande åt vi en god middag med grillat kött och gott vin på en mysig restaurang. Hyrde en jättefin lägenhet mitt i gamla stan genom Airbnb. Gulligaste värden firade

Resan startar!
fredag 18 september 2015 - Nyköping, Södermanlands län, Sverige

Nu startar vår resa med Ryanair mot Rijeka!

Florens

Florens

21 april 2015 - 25 april 2015

Vårresa till underbara Florens, med besök på Vingård och i Pisa.

Segling i Kroatiens ö-värld

Segling i Kroatiens ö-värld

18 september 2015 - 29 september 2015

Nu är det äntligen dax att förverkliga en gammal dröm! Vi har hyrt en segelbåt och ska segla runt i Kroatien. Båten är en ELAN Impression 40 och vi utgår från Zadar. Vi avslutar semestern med tre dagar i Zadar.

Mexico Jul 2013

Mexico Jul 2013

10 december 2013 - 1 januari 2014

Nu åker jag med familjen på nya äventyr! Tre veckor ska vi tillbringa i Akumal på Yukatan-halvön, med sol, bad och god mat..

Rom

Rom

20 september 2013 - 23 september 2013

Jag och mannen åker till Italiens huvudstad Rom för första gången. Vi vill njuta av det italienska köket, sevärdheterna och sensommarvärme!

Malaga 2012

Malaga 2012

18 augusti 2012 - 25 augusti 2012

Resa till Malaga med familjen.

Thailand 2010-2011

Thailand 2010-2011

11 december 2010 - 4 januari 2011

Dax för mig och min familj att fly till Thailand igen. I år planerar vi att åka till Koh Samet, Koh Chang och öarna runtomkring där.

Edinburgh

Edinburgh

16 april 2010 - 19 april 2010

En födelsadagspresent till min man. Våra vänner Anders och Lotta följer med. Resan går till Edinburgh i Skottland, där vi ska äta gott, dricka whisky och kanske shoppa lite.. Pga askmoln från vulkanutbrott på Island så är alla flyg i norra Europa inställda och så oxå vår resa... hoppas att vi kommer iväg en annan gång.

Malaysia-Thailand Jul-Nyår 2009

Malaysia-Thailand Jul-Nyår 2009

13 december 2009 - 13 januari 2010

Äntligen bokat! Jag och min familj åker till Kuala Lumpur på luciadagen och ska fira jul nyår och födelsedag (min) i en annan del av världen..

Tillbaka i Newfoundland

Tillbaka i Newfoundland

16 september 2009 - 30 september 2009

Mera jobb, så jag fick åka tillbaka till St. Johns.

Jobb i Newfoundland

Jobb i Newfoundland

24 augusti 2009 - 4 september 2009

Jobba som support åt Saab Aerotech vid installation av utrustning till vattenbombaren CL-415. Placering St John`s, Newfoundland, Canada.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Pilla uppdaterar sin resa