Jag är en inbiten värmlänning på 20 år som tjusar ormar och spelar innebandy. Har läst på handelsprogrammet i Karlstad och sedan samhällsanalys, u-landkunskap och kulturgeografi på Umeås universitet. Och nu provar jag vingarna i Equador for att fa lite mer livskunskap.
hemstad Karlstad, Värmlands län, Sverige
Senast aktiv - från Karlstad, Värmlands län, Sverige
Livet fran andra sidan
tisdag 30 januari 2007 - Banos, Tungurahua, Ecuador

Nyar: Alla praktikanter pratar om att fira nyar i Quito eftersom manga av oss har trottnat pa vara praktikplatser och vill komma ut ur verkligheten for en stund. Vad hander? Jo jag gar och slar sonder 2 ligament i hogra foten och blir tvungen att hoppa med ett par gamla kryckor och ett 4 kilos

Gringo invasion i Santa Lucia
lördag 23 december 2006 - Guayaquil, Guayas, Ecuador

Nu har det gatt en annu en vecka har nere sedan jag skrev sist. Och det har varit en vecka med full gas. Veckan borjade med att vara kompisar fran de andra orterna i Equador kom ner till Santa Lucia for att fira den 13 december. Jag funderade lange om Santa Lucia skulle klara gringoinvasionen men

Dropp, Amobor och parasiter. Vad mer kan ga fel?
fredag 8 december 2006 - Guayaquil, Guayas, Ecuador

De forsta dagarna pa december manad har bestatt av en del pluggande i hangmattan. Och pluggandet har gatt segt av flera orsaker. Standigt flera olika musikroster som susar runt oronen. Varmen har varit och ar over 30+ och vattnet har jag sparat pa. Pa sondagen var det dags att planera schemat med

En Berattelse langt fran Dator och Snabbmat
torsdag 30 november 2006 - Guayaquil, Guayas, Ecuador

En liten mer invecklad berattelse om livet i Santa Lucia. Vart ar jag? Vad gor jag har? Vad har jag dragit mig in i? Fragor som jag standigt letar svar efter. Nar jag skriver detta inlagg sa sitter jag i min sang med ett myggnat omsvept. Sangen star pa ett gammalt, knarrande tragolv, mellan

Tradkoja och moskitos
tisdag 21 november 2006 - Guayaquil, Guayas, Ecuador

Hej familj och vanner!! Var ett tag sen man skrev i dagboken men det ar forst nu jag fatt tillgang till internet. Det tog en 40 min lang bussresa for att fa tag i det. Som ni alla kanske vet sa har jag kommit fram till Santa Lucia. Mitt boende ar ett tradhus upprest pa palar. Delar denna bostad

Sista dagen i civilisationen
lördag 11 november 2006 - Quito, Pichincha, Ecuador

Ja nu har man gjort sista rycket i Quito da. Har inte hant sa mycket de foregaende dagarna. Har varit spansk undervisning hela dagarna och det kanske ar lite val trist att skriva om. Men nu kan jag spanska flytande :P. Idag var min spanska valdigt annorlunda. Satt inte sa lange i det trakiga

Gamla stan
torsdag 9 november 2006 - Guayaquil, Guayas, Ecuador

Regnet fortsatter att osa ner i Quito men tempraturen haller fortfarande runt 15 grader. Idag blevdet utflykt till Gamla staden. Jag och Erik satsa pa att aka dit idag p.g.a. att vadret sag ut att halla uppe men nar vi val kommer dit sa borjar det osa. Detta stoppade saklart inte oss. Vi borjade

Regnperiod och Febersjuk
onsdag 8 november 2006 - Guayaquil, Guayas, Ecuador

Hola allihopa!! Ledsen att jag inte har varit inne och skrivit pa nagra dagar nu. Har legat till sangs med feber och forkylning. Det positiva ar att den borjar ga over nu. Lordagen!! Vi var i Otawallo pa den har marknaden som alla pratar om har. Efter 2 timmars hart sitande pa en buss bland

Jordens mitt punkt
lördag 4 november 2006 - Guayaquil, Guayas, Ecuador

Jaha dagen borjade igen idag med lite forlasningar som nastan fungerar lika bra som somnpille. Efter den trakiga biten var over med seminarium sa var det dags for var forsta riktiga utflykt. Vid 1 tiden sa bar det ivag med lokal trafiken tilll "La mitad del mundo". Efter en trevlig och gubbig

Da har man traffat sina handledare da
torsdag 2 november 2006 - Quito, Pichincha, Ecuador

Borjar skriva lite om garkvallen da vi fick vart forsta mote med vara handledare. Lottas handledare gar under namnet Santos och min Oskar. Santos ar den tystare av dem och Oskar ar den som skamtar pa. Fenocin (orginationen) bjod ivag oss pa El Mariachi "mexikansk mat". Bestallde in Burritos som var

Frankrike

Semester :D

Equador

Equador

30 oktober 2006 - 4 april 2007

Jag aker med Lotta pa detta uppdrag.Tillsammans ska vi svettas och slåss mot mosquitos på Ecuadors lågland i byn Santa Lucia. Organisationen vi ska samarbeta med ( UNORUSL- Unión de organizaciones rurales y urbanas de Santa Lucia ) jobbar bland annat med vattenförsörjning, sexualkunskaps utbildning, jordfördelningsfrågan, bostäder och elektricitet. Den är ganska ny och ett mål är att stärka sin ställning i de omkringliggande byarna. Detta är antagligen något vi kommer att jobba med.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christian uppdaterar sin resa