Pausar resedagboken
onsdag 17 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Lägger bilder på Instagram i stället. Tar mycket power m dagboken och  vi har inte så mycket av den varan.ses på insta för den som vill

Sista dagen...
måndag 15 januari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

....i Sydney fick vi tid för Botanic Garden. Fin dag och mycket vackert att se men svårt att förmedla.

31 grader
lördag 13 januari 2018 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Det fick bli beachen i dag igen. VARMT och skönt.Tog stadsbussen den här gången. 35 minuter till stranden. Sydney har mååååånga invånare, turister och andra besökare. Människor överallt. Väldigt många kineser. I morgon tar vi tåget till Newcastle. 16 mil, 3 timmar för 8 AUD ( ca

Lugna dagar
fredag 12 januari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

I dag har vi träffat underbara vänner här i Sydney. Åkt Rivercat till Cabarita för lunch på en restaurang med utsikt över havet. Fördelen med att träffa vänner är att man kan ställa alla de frågor man samlar på sig på vägen. Inside information ☺️Det blir många foton på båtar,

Födelsedag
onsdag 10 januari 2018 - Adelaide, South Australia, Australien

Vi firade vår 67 åring den 6/1. Vem kan tro det om denna ungdom 🌸🌸🌸

The big bus
onsdag 10 januari 2018 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Med buss genom och runt om hela Sydney i dag med länge uppehåll på Bondi Beach

Sydney - me like
söndag 7 januari 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Så har vi kommit till Sydney. Det blev en rejäl sightseeingtur på fot när vi installerat oss. Roland var guide. 17000 steg och 37 grvi avverkade Sydney Harbour bridge, operahuset, Victoria state Building med omkringliggande gågata, Darling harbour. Cirqule aqay med massor av båtar i alla

Värmeåskväder....
tisdag 9 januari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Äntligen en dator att göra inläggen med. Förhoppningsvis ska det fungera bättre.Nu är vi inne på tredje dagen i Sydney. En stad som har bjudit på mycket sol och värme varvat med regn och åska.I går åkte vi med fast ferry ut till Taronga zoo. Ligger på en kuperad del av Sydney vilket

Mot Sydney
lördag 6 januari 2018 - Adelaide Airport, South Australia, Australien

två dagar i Adelaide med 35-37 grader. En stad där själva city är omgiven av parker och grönområden. Inte så många skyskrapor som i Melbourne.

Varmt!!
torsdag 4 januari 2018 - Adelaide, South Australia, Australien

I dag ska det bli närmare 40 grader enligt News på TV. Det får bli botanic garden under träden.provade stranden i går efter 38 mil i bil längs lååånga raka vägar kantade av torra stora arealer

Australien

Australien

27 december 2017 - 29 januari 2018

Äventyr i Australien, från Melbourne i söder till Lady Elliot Island norröver.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Cathrine uppdaterar sin resa