Vi gillar att resa och utforska världen. Det har visat sig att vi har förkärlek för Nya Zealand ;)
hemstad Alingsås, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Två trötta själar som vill sova.
måndag 15 januari 2018 - London, England, Storbritannien

Nu vill vi gå ombord flyget till Landvetter. Resan till Hong Kong gick väldigt smidigt. 8 timmars flygtid från Brisbane. Vi somnade ganska fort båda två. Fick frukost två timmar innan landning i Hong Kong. Två timmars väntan till nästa flyg. Hann med tvagning och ombyte av kläder. Nu dags

Sista dagen och temperaturskillnader!
söndag 14 januari 2018 - Brisbane Airport, Queensland, Australien

Ja, nu har hemresan påbörjats. Tråkigt men sant! Sitter på Brisbane International och väntar på att incheckningen skall öppna. Hade väl kanske hoppats på att kunna checka in redan nu och gå till loungen för lite dusch och mat, men ack vad vi bedrog oss. Incheckningen öppnar tre timmar

Glöm inte ID-kort. Slutet är nära! Idag ute i naturen och mötte ormar, ödlor och annat…
lördag 13 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Igår käkade vi middag i lägenheten och tog oss ner till gatuplan för att hitta ett ställe att ta en öl eller två. Hamnade på House of Brews. De brygger sitt öl själva och fanns många trevliga drycker. Vi skulle inte äta utan ta öl/cider, kanske två. Blev tilldelade ett bord på

Sol å bad och observation på hög nivå!
fredag 12 januari 2018 -

Vaknade i morses att solen låg på sovrumsfönstret. Detta resulterade i ett varmt sovrum då AC endast finns i vardagsrum/kök. Igår kväll när vi skulle tvätta lite kläder så funkade inte tvättmaskinen. Vi felanmälde den och idag skulle man komma och titta på den. Som tur var så var vi

Sista stoppet innan hemfärd - Vad hände här?
torsdag 11 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Nu checkat in i en lägenhet i Surfers Paradise. Namnet på staden låter ju ganska ”klyschigt” (eller hur?) men efter vi läst om en person vid namn Jim Cavill, som drev ett hotell i Brisbane runt 1920. Han köpte ett stort område som hette Elston, vilket idag är Surfers Paradise. 1925

Airlie Beach - Townsville - 25 mil
onsdag 10 januari 2018 - Townsville City, Queensland, Australien

Nu har vi landat i Townsville som ligger 25 mil norr om Airlie Beach. Det har varit seg en biltur idag. Vi åkte och tyckte att det flöt på ganska bra och trodde nog att vi hade kört hälften när skylt förkunnade att det var 18 mil kvar. Tråkigt! Vi körde vidare och när det var dags för

Att-göra-lista: Stora Barriärrevet - nu gjort-fantastiskt – Check på den!!
tisdag 9 januari 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Nu har vi hamnat hotellbalkongen efter ett bad i hotellpoolen. Maten puttrar i köket. Blir en spagetti Carbonara. Idag har vi varit ute på en fantastisk heldagsresa (10 timmar) till Stora Barriärrevet. Det blev en tidig morgon, klockan ringde 06.15 men vad gör det när man skall göra något

Mackay - Airlie Beach - 15 mil
måndag 8 januari 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Igår var vi ute och käkade på stan i Mackay och hamnade på nåt ställe som hette The Paddler & Brewery. Låter väl helt ok. Det var det vad gäller maten men servicen var under all kritik. På en av rätterna stod det pommes frittes och ett önskemål var att slippa dem och få en lite

Rockhampton - Mackay 35 mil
söndag 7 januari 2018 - Mackay, Queensland, Australien

Vi kom 45 minuter sent till Rockhamptons tågstation igår. När klockan var runt 20:00 landade vi på hotellet och prio var nu att få lite mat. Hittade Racks and Rumps och som namnet antyder så var det revben och kött som gällde. Det är skönt på kvällarna så nu vi har packat ner

SJ, Läs och lär!
lördag 6 januari 2018 - Rockhampton, Queensland, Australien

Nu sitter vi på tåget upp till Rockhampton som ligger 639 km norr om Brisbane. Resan tar knappt 8 timmar så under vissa delar går det ganska sakta. Jaja, varför Rockhampton. Egentligen inte mer än att det är slutstationen på denna tågresa. Imorgon tar vi ut en hyrbil och fortsätter norrut

NZA178

NZA178

20 december 2017 - 16 januari 2018

Nu blir det dags att åka tillbaka till Nya Zeeland och Australien. Denna gången är vi på Nordön och sen i Sydney och upp mot Barriärrevet. Here we go down under.

NZAS167

NZAS167

22 december 2016 - 16 januari 2017

Nu kör vi ytterligare en vinterresa till Down Under. Denna gång blir det mest Sydön på Nya Zeeland och sen Surfers Paradise i Australien och sist men inte minst en sväng till Singapore. Ut- och hemresa sker på samma sätt. Göteborg-London-Singapore-Sidney med slutdestination Auckland. Där blir det lite inrikesflyg och hyrbilar innan vi tar samma resa tillbaka till Göteborg. På resan kommer vi stöta på goda vänner några gånger. Skall bli roligt! Häng med om du har lust! Känns hoppfullt att Resdagboken har fått en välbehövlig uppdatering! Grattis till det!

NZ156

NZ156

21 december 2015 - 15 januari 2016

Eftersom vi inte kom iväg förra året så gör vi ett nytt försök i år. 4 dagar i Hong Kong och sen resten av tiden på Nya Zealand. Resan ungefär samma som den som blev inställd men lite förändrad. M vill ju gärna uppleva Mata Mata (Nej!!... skulle resesällskapet från NZ 134 säga men nu skall vi se om vi kan komma dit). Nu skall vi bo på Hong Kong Island med närhet till sydsidan av ön vilket skall bli spännande att utforska. Sen blir det Nya Zealand med lugn och ro i en hyrbil till trevliga miljöer.

Sydöst 134

Sydöst 134

18 december 2013 - 11 januari 2014

Nu är det dags igen, denna gång blir återigen Oceanien med ett längre stopp i Hong Kong och Singapore. Däremellan kommer vi att vara på vår favorit-ö, Nya Zealand, men även ett stopp på en mycket större ö, Australien. Vi åker inte själva denna gång heller utan har resesällskap med M&M, dvs P´s föräldrar. KUL KUL

NZ 123

NZ 123

20 december 2012 - 14 januari 2013

Vi ger oss inte, nu ska vi tillbaka till NZ. Denna gång tar vi med oss underbara vänner så att de kan få uppleva det vi gjort tidigare. Vi kommer visa våra höjdpunkter och även ge oss ut på outforskad mark. NZ-klubben har haft möten sen i februari 2012 och nu dax att utforska på rikigt! Kul, kul!

NZ 112

NZ 112

21 december 2011 - 14 januari 2012

4de gången å inte den sista gången ;. Denna gången skall vi uppleva NZ med bla tåg. Auckland-Wellington, Picton-Christchurch, Christchurch - Greymouth(över alperna). Sen bla Queenstown över nyår, Rotoroa och Waihiki.

MiddleEast2011

3dje gången gillt

NZ åttanio

NZ åttanio

18 december 2008 - 9 januari 2009

Återigen NZ!! Det som vi inte hann förra året!!

P&M Around the globe

P&M Around the globe

22 december 2007 - 19 januari 2008

P och M:s resa jorden runt med stop i Hong Kong, Nya Zealand ( Nord- och Sydön) och Chicago.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Peter & Magnus uppdaterar sin resa