Happy new year 2010!
lördag 2 januari 2010 - Máncora District, Peru

Har i Mancora hangde vi oss kvar ett par timmar langre an alla ni andra i 2009 for att riktigt njuta av sista sekunderna av aret, men nar vi val gick over till det nya deceniummet var det med besked. Flera hundra personer pa stranden vid stilla havet, skalandes i Champale (nagot som enbart vid

Kondorer och strander
söndag 27 december 2009 - Huanchaco, La Libertad, Peru

I Huanchaco idag ar det cirka 25 grader varmt, valdigt fa moln, ganska bra surf och vi funderar pa om vi ska ta det lungt pa verandan efter ett par dagars solande, eller om vi ska ta tag i surfandet och prova pa vagorna utanfor. Det kan ocksa handa att det blir ett parti backgammon nere vid

Andfattiga i Anderna
lördag 12 december 2009 - Cusco, Urubamba, Peru

Efter en mycket trivsam men ratt kort vistelse i Lima har vi nu anlant i Cusco, hogt uppe i bergen ungefar 3360m over havet. Inga spar av nagon akut hojdsjuka, men daremot latt andfattiga da vara vanliga andetag inte riktigt racker till for att fa sa mkt luft vi ar vana vid; vi hoppas ha

Sista kvallen
tisdag 21 februari 2006 - Bangkok, Thailand

Sitter just nu mattna och belatna pa ett internetcafe pa Khao San Road i Thailand. Sista natten innan vi aker hem imorgon. Lite skont men samtidigt lite trakigt att lamna allt glatt har i Thailand/Asien. Sen sist tog vi en kort svang forbi Singapore via tag fran Kuala Lumpur. Taget var klockrent

KL

Jag och Anders har nu irrat runt i diverse storstader, och precis hamnat i ett hektiskt och regnig Singapore! Har fixat hotell och ska hitta nagot att ata, sen ska vi kika in Singapore ordentligt. Men innan dess en liten sammanfattning om var korta vistelse i Kuala Lumpur! Vi checkade sent i

Fullmoon och So long thailand
torsdag 16 februari 2006 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Hallu! Var resa i Thailand narmar sig sitt slut da vi om ett par timmar landar i Kuala Lumpur med vart flyg. Hotell ar redan bokat och vi ser fram emot lite storstadsliv och shopping nar vi kommer fram! Sen sist har vi haft det otroligt skoj. Vi stannade 4 natter i Koh Phangan som kulminerad i en

Ny Koh
onsdag 8 februari 2006 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Efter lite misslyckanden att hinna med farjan till Koh Tao igar, lyckades vi korrigera vart (mitt) misstag genom att ta en morgonfarja over till Koh Tao (som inte helt gick problemfritt iofs). Har nu traffat pa Carin och redan hunnit dyka 2 dyk har pa en definitivt mer chillad o an koh samui. De

Dykning och sidbyte
söndag 5 februari 2006 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Nu har vi antligen kommit fram till "andra sidan" av thailand och hittat en schysst bungalow i Chaweng, Ko Samui dar vi overnattat en natt. Innan dess var vi ivag pa en fyra dagar lang dykfard ut till Similan islands, Ko Bon och Richeliue Rock vaster om thaland. Pa baten fanns ett gang skona

Dyktur
måndag 30 januari 2006 - Phuket, Phuket, Thailand

De senaste dagarna har vi hangt i Railey med vara resekamrater, dar vi tagit det lungt pa stranden, kikat in lite spindlar och apor, hangt i var valdigt mysiga bungalowby uppe en bit i bergen i en dal, och sedan festat lite nere vid stranden. En och annan chang och singha har konsumerats och det

Paradischill
onsdag 25 januari 2006 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Efter att varit internetlösa ett par dagar har vi nu hamnat på Ko Lanta, där vi tar en paus på vägen till Krabi där vi tänkt stanna lite längre. Men från sist har vi hunnit med en hel del.. Efter dykning och beach-volleybollande på phi phi festade vi någon natt till, och tog det lungt

Halluuu Sydamerika

Halluuu Sydamerika

9 december 2009 - 9 januari 2010

En kort break från stockholmslivet bland incatempel och stränder i Peru och Ecuador

Halluuu Asien

Halluuu Asien

16 januari 2006 - 22 februari 2006

Fem och en halv veckas sol, dykning och fest i Thailand, Malaysia och Singapore iväg ifrån det kalla och snöiga Sverige.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Peder uppdaterar sin resa