Musik och träningsintresserad IT-Säkerhetskonsult från Karlstad
hemstad Karlstad, Värmlands län, Sverige
Senast aktiv - från Tulum, Quintana Roo, Mexiko
träffat lokalbefolkningen
måndag 1 februari 2010 - Kigali, Rwanda

Det gar inte att forsta hur de kan leva med denna ilska. Linda skrev lite kort om Memorial Center, jag kan spä pa det hela genom att beratta att de systematiskt våldtog kvinnorna med HIV smittade män, tvingade Hutuer att döda sina bästa vänner som var Tutsier. De använde de tilltyg som gav

Dagen före avresa Kort summering
torsdag 28 januari 2010 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Imorgon bär det av med tåg mot arlanda. Kl 20:00 går vi på ett plan från Arlanda via Rom, Addis Ababa (Ethiopien), Uganda och landar slutligen i Rwanda. Kommer bl.a. vandra i djungeln och titta på bergsgorillor samt besöka minnesplatser efter folkmorden 1994. Efter detta kommer vi ta oss

Enbart avslappning och surfning
torsdag 12 mars 2009 - Dominical, Savegre, Puntarenas, Costa Rica

Vi träffade på en dansk familj när vi var i La Fortuna. Dom tipsade om en liten by fyra mil från Queopos. Längst stilla havet i Costa rica. Den bussturen som var på fyra mil tog två timmar. Kan säga att varken bussen eller vägan var särskilt imponerande. Det var dock värt

Ridnings och Canoping vid ArenalVulkanen
söndag 8 mars 2009 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Igår eftermiddag anlände vi till La Fortuna i Costa rica. Staden vid ArenalVulkanen. En av 10 världens mest aktiva vulkaner. Dock är det väldigt molningt och regnigt så vi har inte fått en bra skymt av toppen på den än. Imorse drog vi iväg på en äventyrstripp upp i bergen. Vi började

På on Boca Brava i Stilla havet
måndag 2 mars 2009 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Hej Nu sitter vi på en ö i Stilla havet. Helt oplanerat att aka hit, vi fick tipset av några på vårat hostel i Panama City. Resan hit var en historia. Bussen från PC till David gick riktigt bra, tog ca 6.5 timme. Val i David hittade vi inte någon bussförbindelse till Bocas Chica

Anders utan mobil
lördag 28 februari 2009 - Panama City, Panama

Aha det var mindre lyckat. Tog med en telefon som varit runt i europa och fyra lander i asien. Men har fungerar det inte. Hade inte med den till New York heller sa antagligen lirar den inte i USA och daromkring. Om ngn har en smart id'e om det skall ga att anvanda min SonyEricsson V600i har kan ni

Singapore och Tioman
måndag 19 maj 2008 - Singapore, Singapore

Efter att ha tröttnat på ö-livet var det dags att ta sig ner till Singapore och då fader såg fram emot att åka tåg genom hela Malaysia gick vi honom till viljes. Taxi från hamnet till Kohta baru där vi anlände 6 timmar innan tågets avgång som var ett natt-tåg. Vi hade väntat oss en

De forsta tva dagarna

Jahop... detta ar forsta gangen vi nar en dator. Men nu ar vi pa perhentian Islan. Om vi skall borja fran borjan sa anlande vi till Kuala Lumpur dar vi bodde alla fem i ett enda rum. Det fungerade dock utan storra slagsmal. Jag och Nathalie ville dock prova pa nattlivet eftersom det enligt svensk

Perhentian
onsdag 30 april 2008 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

Nu sitter jag iofs på hemmaplan och avnjuter en tallrik svensk fil och myssly samt en macka grovt bröd med korv. MUMS.. En dagbok har ju till syfte att sammanfatta resan för att sedan kunna återgå till den rätta känslan och minnena. Efter att vi återfunnit syrrans kloster/barnhem i

Feta tempel och homos med gyllene bananer :)
lördag 17 mars 2007 - Siem Reap, Kambodja

Efter ett stort aeventyr med bat genom Kambodja nadde vi fram till Siem Reap. Helt plotsligt kom ett tiotal tra-batar emot oss. Fran dessa hordes ett ekande ljud i stil med "One dollaaar, OOOnnneee Dooollllaaaarr..." Dessa batar (som var pa bristningsgransen och lackte in massviss med vatten)

Seattle jobbresa

3 augusti 2010 - 10 augusti 2010

Slappsemester i Kroatien

Slappsemester i Kroatien

8 augusti 2010 - 15 augusti 2010

Lugn och skön semester med familjen ;)

PANAMA, COSTA RICA -09

PANAMA, COSTA RICA -09

27 februari 2009 - 22 mars 2009

Utforska en liten del av Central amerika. Slappa o ha det skönt på Bocas Del Toro och San Blas :-)

Malaysia och Singapore med fam. Olsson

Malaysia och Singapore med fam. Olsson

25 april 2008 - 12 maj 2008

Familj bestående av: Far (Per) med sonen (Anders) och dottern (Claire) med dottern (Nathalie), vars mammas pojvän heter (Pär) som har sonen (Chrille) Japp.. vi sex skall göra nedre delen av Asien, vilket då är Malaysia och Singapore. För att röra till det hela ännu mer bör vi tillägga att Claire är född i Malaysia.

Gorillas, here we come!! -10

Gorillas, here we come!! -10

29 januari 2010 - 21 februari 2010

Äntligen ska det bära av till Rwanda och Tanzania...wiiiee..vad jag längtar!!

NEW YORK -07

NEW YORK -07

5 september 2007 - 10 september 2007

Äntligen ska vi till NY!!!

ASIENÄVENTYR -07

ASIENÄVENTYR -07

6 mars 2007 - 25 mars 2007

Ett äventyr till Kambodja och Thailand

Londonromantik juni -06

Londonromantik juni -06

9 juni 2006 - 12 juni 2006

En mysig shopping o kolla på sevärdighetertripp med min kille Anders.

Dansk-familjetripp aug -06

Dansk-familjetripp aug -06

8 augusti 2006 - 15 augusti 2006

Reste med flickvän och min familj.. Hyrde lyxig stuga vid skagen

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anders uppdaterar sin resa