Hemresa
onsdag 27 februari 2019 - Concepción, Bío-Bío, Chile

Hej! Då var det dags att lämna Chile för denna gången. Det har varit underbart här med sol och värme. Idag packar vi det sista för att ta flyget ikväll till Santiago. Där kommer vi att stanna en natt för att flyga imorgon till Madrid. I Madrid får vi vänta 5 timmar. Vi beräknar att

Hemlängtan
torsdag 14 februari 2019 - Pucón, Araucanía, Chile

Då börjar hemlängtan komma krypande till barn, barnbarn och övriga vänner.vi har tillbringat 2 veckor här med sol och bad. Sista veckan åker vi tillbaka till concepcion för att förbereda hemresan

Söderut
måndag 4 februari 2019 - Pucón, Araucanía, Chile

Hej! Då var vi tagit oss söderut till Pucon. Sköna varma vindar kommer från bergen i argentina så grillkvällarna här är helt ok:)Vackra omgivningar med Vulkanen Villarica i centrum. Här kommer vi tillbringa ett par veckor.Hälsningar Gunnar

Stranddag
lördag 19 januari 2019 -

Idag tog vi en liten båt som tog oss till en liten strand med grottor. Mycket kallt vatten i Stilla havet ;) Så inte så mycket bad.Man kunde även promenera till stranden men terrängen var alldeles för kuperad när man inte hade bra skor.

Dagsutflykt
tisdag 15 januari 2019 - Rancagua, Región de O'Higgins, Chile

Igar sa reste vi till rancagua, en liten biltur pa ca 5 timmar. Vagarna har ar helt ok, som E6:an hemma. Vi skulle titta pa en gammal supermarket som skulle rivas.Pa vagen hem sa stannade vi i en stad som heter Talca och at pa en restaurang som heter "De smutsiga kvinnorna" :) Maten var

Hyra en skuta
onsdag 16 januari 2019 -

Idag tog jag och min svager bilen till en liten fiskeby som heter Lenga.Vi tankte se nar baten ut till en badvik gick men det var stangt pa grund av att det blaste for mycket. Sa vi far prova en annan dag.

Början
tisdag 8 januari 2019 - Concepción, Bío-Bío, Chile

Då har man varit här en dryg vecka och träffat släkt o vänner. Min mobil gick sönder på vägen hit men tacka vare en släkting så får jag låna en av hans mobiler. Lite handikappad utan Bank-id etc...Jag skall fösöka lägga upp bilder under tiden...Resan hit gick över Madrid till

Chile2019

Chile2019

28 december 2018 - 28 februari 2019

En semesterresa!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Gunnar uppdaterar sin resa