Fyra veckor senare...
fredag 16 februari 2007 - London, England, Storbritannien

Salam waleykum! Anlände till Taghazoute den 14e januari sent på kvällen och sökte upp Max som jag hittade i en sliten lägenhet inlindad i handukar och magsjuk. Dagarna därpå flöt på och var rätt så fullspäckade! Två första dagarna med bra surf på Mysteries och Anchors men då havet

God Jul
tisdag 26 december 2006 - London, England, Storbritannien

Ojoj... 5 veckor gick ändå rätt fort! Så här i efterhand kan man konstatera att Omega3-tillskotten var överflödiga, det var för lite vågor och dyrt men ack så härligt!För att summera tiden i Kap Verde:Vaknar tidigt till ljudet av byggnadsarbete, käkar frukost och går ut för att kolla

Hatar skolan!
onsdag 22 november 2006 - Santa Maria, Sal, Kap Verde

Guuuud så jobbigt det är!

London
torsdag 29 juni 2006 - London, England, Storbritannien

Två veckor i London hos bror och Erik. Halva tiden gick åt till tentaplugg, förkylning och pissväder och resten sightseeing, fika på Tates terrass, pub- och resturangbesök, tennis och utgång på MoS (Axwell & Steve Angello).

Back to Bs.As.

45 timmars busstur från Rio via Foz ned till ett höstfint Buenos Aires! Sista 2-3 veckorna i BsAs utgjordes av promenader i parker, shopping och fest! After-work på theMuseum i SanTelmo (onsdagar) med värdinnorna, krök, cocktail, FTV-tjejer och sushi på JetLounge, födelsedagsdrink på

Mer Rio
måndag 15 maj 2006 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Sista veckorna i Rio spenderades solandes, surfandes och tränandes. Lite bilder.

Búzios - semester
torsdag 16 mars 2006 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Förra veckan passade vi (jag och Cissi) på att komma ifrån Rio ett litet tag. Buss från Rio via Arraial do Cabo (där vi skulle ha stannat men det sög så vi fortsatte) till semesterorten Búzios. Kort och gott en råmysig stad med fina boutiquer, fräscha barer & restauranger och

Rio so far
torsdag 16 mars 2006 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Efter våra äventyr i regnskogen och södra Brasilien besökte vi Sao Paulo några dagar. Där träffade vi Cissi och hennes vän som visade oss ett lyxigare och stekigare Sao Paulo än det hor/knark-kvarter vi bodde i. Vi begav oss upp mot Rio den 16e feb. och flyttade tacksamt in i Cissis

Cerro Verde
onsdag 15 februari 2006 - Curitiba, Paraná, Brasilien

Framme tidigt på morgonen i Curitiba varifrån vi skulle ta ett tåg till Paranaguá. Första bästa tåg tog oss inte hela vägen fick det duga. Och så lite fakta…. Tåglinjen blev klar 1880, börjar på 900 möh och arbetar sig ned genom atlantisk regnskog och berg till kusten över 67 broar

Foz do Iguacu
måndag 13 februari 2006 - Foz do Iguaçu, Paraná, Brasilien

Så börjar nästa kapitel på min resa. Buenos Aires bjöd på en sista magnifik solnedgång då bussen avgick från terminalen i Retiro. Minnen från staden med massiva utgångar och fester (med house och white-russian innan), fotboll, milanesas och empanadas, redovisning och elasticiteter

Marocko revisited

Marocko revisited

14 januari 2007 - 11 februari 2007

Vårterminen 2007 inledes med en månad i Marocko där det vankas vågor, sol och lite plugg förstås!

Redovisning & Affärsrätt

Redovisning & Affärsrätt

11 november 2006 - 10 januari 2007

5 p. extern redovisning och 5 p. affärsrätt samt surf, sol, bad och chill 5 veckor i Kap Verde och resten i London!

Studier

Studier

9 september 2005 - 5 juni 2006

Jag ska studera NekA och FekA på distans via Örebro uni. i två terminer (halvtid) samt det goda livet och allt vad det innebär (heltid!) . Primär plan är att stadga sig i Buenos Aires första terminen och sen flytta till Rio de Janeiro inför andra terminen. Med mig reser Rasmus Thofte, trogen resekamrat sedan tidigare!

Övriga besökta länder

Övriga besökta länder

10 januari 1985 - 11 januari 1985

emil was here

Brazil

Brazil

18 november 2003 - 31 januari 2004

Brasilien med Isabell Hammarstrand å hennes vän Mimmi.

Marocko

Marocko

2 februari 2005 - 16 februari 2005

Taghazoute med Max Lindhe!

mexico, guatemala, el salvador

mexico, guatemala, el salvador

1 maj 2004 - 2 maj 2004

Denna resa planerades väldigt hastigt av mig. Jag är nyss hemkommen från en härlig säsong i alperna när min käre vän Emil berättar om sina planer till sydamerika för att surfa och backpacka. Jag blir sugen på att hänga med och bestämmer mig även för att göra så då jag inser att mina chanser att kirra jobb under sommaren förefaller som små. Impulsivt, naivt och dumt....ja kanske det, men jag tror att det blir en rolig och i högsta grad oförglömlig resa!

Mexico City till San José

Mexico City till San José

4 maj 2004 - 1 september 2004

Kollar in det som bör ses i Mexico City och dess omgivning (Sol-templet) för att sen dra ner till stillahavskusten (och surfar i Puerto Escondido) där jag eventuellt träffar Rasmus och Ivan som kommer efter mig (kanske). Sen blir det nog en massa tempel i Mexiko (Monte Albán, Palenque), Guatemala (Tikal) och Honduras (Copán) för att sen i lugn och ro (med förhoppningsvis mkt surf) hålla mig till kusterna i Guatemala (Sipacate), El Salvador (La Libertad), Nicaragua (Popoyo) och Costa Rica (Tamarindo).

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emil uppdaterar sin resa