Det är alltid lika kul att få komma ut i världen och möta nya människor i andra kulturer. Att resa är att förstå hur lika vi är trots olikheterna. Planeringen innan är också en stor del av själva resandet som är skoj.
hemstad
Senast aktiv - från Västerhaninge, Stockholms län, Sverige
Sista dagen
torsdag 19 juli 2012 - Kaohsiung, Taiwan

Torsdag I dag var det sista dagen här. Vårt flyg skulle inte lyfta förrän 19 på kvällen så vi hade hela dagen på oss här. Däremot så skulle rummet lämnas senast kl 12 så det blev några timmar att spendera innan vi skulle bege oss mot flygplatsen. Det blev en lugn morgon då vi intog

Nu börjar denna resa gå mot sitt slut.
onsdag 18 juli 2012 - Kaohsiung, Taiwan

Onsdag Efter en sen natt ca kl 02,30uppstigning kl 09,15 frukosten stänger kl 10,00. Så upp till plan 5, Där fick vi en fläskkotlett istället för kycklingklubban, smakade ungefär lika men gott. Kaffekopp no 2 tog vi ute på terrassen. Lugnt å skönt. Idag skulle Fredrik och Lin komma

Lite av varje
tisdag 17 juli 2012 - Kaohsiung, Taiwan

Tisdag I dag hade vi sovmorgon och satt klockan på 9 så att vi inte skulle missa frukosten. Den slutar att serveras kl 10. Vi åt den kinesiska varianten i dag med. Vi tog och gick ut själva på stan på förmiddagen. Det är lite svårt att förstå skyltarna här på affärerna. Allt är

Gifta på Taiwanesiska
måndag 16 juli 2012 - Kaohsiung, Taiwan

Måndag Trött morgon när klockan ringer 8 och jag inte släckte förrän 03! Skyller på Resdagboken som är så stenålderströgt. Man kan knappt ladda upp någon ting och bilder är stört omöjligt ibland (oftast). Sedan så rätt som det är så har det laddats upp femtioelva kopior av samma

Släktmiddag
söndag 15 juli 2012 - Kaohsiung, Taiwan

Söndag 15 juli I dag var det dags att byta hotell. Vi tog gått om tid på oss och checkade inte ut förrän strax innan kl 12. Med karta i ena handen och våra resväskor i den andra så letade vi oss fram. Det var mycket fuktigt för det hade regnat på morgonen så vägarna var som

Shopping, tempel och nattmarknad.
lördag 14 juli 2012 - Kaohsiung, Taiwan

Lördag 14 maj Vi vaknade till kraftigt regn. Eller rättare sagt hörde vi det när vi gick utanför vår dörr då vi har en fläkt och inga fönster. Apropå dörr förresten, så hängde en påse med morgontidningen, The China Post, på dörrhandtaget. Vi hade fått frukostkuponger och

Resa och Ankomst
fredag 13 juli 2012 - Kaohsiung, Taiwan

Avresa 12 juli Ankomst 13 juli. Resan ner gick bra. Vi hade lagom med tid mellan flygen i Munchen där vi väntade i två timmar. Nästa flygbyte knappt 11 timmar senare skedde i HongKong. Där hade vi 1t 40 min att hitta vart vi skulle få boardingkort och sedan ta oss till den gate som förstås

Hemresa från Atlanta
tisdag 22 maj 2012 - Atlanta, Georgia, USA

Eftersom frukosten var så dålig på hotellet så hade vi provianterat dagen innan så att vi kunde äta oss mätta. Vi hade köpt färska jordgubbar, ost, proscutti och grädde. Nu kunde vi njuta och också bli riktigt mätta. Men för att vara ett Mariott hotell så är det ju för uselt att man

Inköp av bildelar
måndag 21 maj 2012 - Athens, Georgia, USA

Måndag 21 maj Med spänning gick vi ner till frukosten på vårat Mariott hotell. Usch, så dååligt! Papperstallrikar, plastbestick (av den mycket veka sorten), marmelad och marmelad, våfflor att grädda själv och som tur var, äggröra och små hamburger. I går hade vi köpt med oss grädde

Till topps och till Georgia
söndag 20 maj 2012 - Athens, Georgia, USA

Söndag 29 maj I dag hade vi ingenväckarklocka utan vi kunde sova tills vi vaknade, vilket vi gjorde vid 7,30. Tog hissen ner till den lilla matsalen för att äta frukostbuffée. Mycket god med härligt färska jordgubbar efter äggröran. Vi tog oss en liten morgonpromenad runt hotellet innan

Marrakech i november

Marrakech i november

20 november 2012 - 27 november 2012

Ett spontant infall när vi var hos våra goa kompisar. Vi åker tillsammans till Marrakech och bor på en Riad, ett stenkast från det berömda torget Jemaa el Fna.

Till Taiwan igen

Till Taiwan igen

12 juli 2012 - 20 juli 2012

Ett snabbt beslut för en viktig anledning gör att vi återser Taiwan och släkten där borta. Det ska bli så kul att komma tillbaka!

Till Amärikat

Till Amärikat

3 maj 2012 - 23 maj 2012

En ny typ av resa för oss. Vi kommer att starta med att flyga till Houston där vi tillbringar tre dagar innan det är dags för avfärd med kryssningsfartyget Carnival Magic. Kryssningen som avgår från Galveston (i Texas), kommer att pågå i sju dagar och vi gör tre stopp: Montego Bay i Jamaica, Grand Cayman på Caymen Islands samt Cozumel i Mexico. Efter avslutad kryssning blir det cruisning i stället. Vi kommer under resans gång försöka åka lite mindre vägar. Två nätter har vi vikt till New Orleans och en natt i Memphis. Efter detta blir det Chattanooga innan vi avslutar med Atlanta varifrån vi flyger hem igen.

En Go överraskning

En Go överraskning

26 februari 2012 - 4 mars 2012

Vi får ett spontant infall och bokar en resa på onsdagen för att resa på lördagen och överraskar våra goa vänner Eva o Fritz. Dom hade tidigare frågat om vi inte ville möta uppp dom i Goa efter att dom varit ute och rest i norra Indien. Men vi trodde att vi inte hade visum och inte heller tiden för den delen. Visade sig att vi hade båda!

Stora härliga släkten på resa

Stora härliga släkten på resa

22 oktober 2011 - 29 oktober 2011

Lilla mamma fyller jämt så vi åker hela tjocka släkten på 17 personer i åldrarna från 10 månader och uppåt. Det blir barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Och så då förstås grundarna till alla. Här ska firas!!!!

Den inre resan

Den inre resan

12 november 2011 - 27 november 2011

Nu är det dags att prova något [i]helt [/i]nytt. Ja för oss i alla fall. Andra har testat detta flera tusen år tillbaka. Vi ska testa en 14 dagars Ayurveda (detta svårstavade ord) kur: "Stress management, Body Mind and Soul". Denna inkluderar örter (utvändigt liksom invändigt), massage, yoga och meditation. Varje dag. Vegetariskt för hela slanten och med detta ingår (eller rättare sagt utgår) att ej dricka ngt starkare än te. Vi kommer att vara mjuka och lena som bebisar, sova som sådana, och bli viga som en yogi. I alla fall är det vår förhoppning. Upp till bevis med andra ord. Här kommer vi att bo http://beachandlakeresort.com/english/

Nu ska det äntligen bli av!

Nu ska det äntligen bli av!

7 november 2010 - 27 november 2010

Vi byter höstmörkret mot ljusare platser, dvs Sri Lanka. Förra gången det skulle bli av, så drabbades tyvärr världen av en Tsunami. Vi kommer att, tillsammans med två vänner, åka runt i en stor del av landet. Resan avslutar vi med sol och bad i södra delen.

Goa med goa kompisen

Goa med goa kompisen

5 november 2009 - 19 november 2009

Jag åker till Goa på en ospec resa tillsammans med kompis. Spännande att få se vart vi hamnar, blir det på det lite mer turistiska norra eller det lugnare södra?

Long time no see

Long time no see

6 juni 2009 - 20 juni 2009

Nu bär det av till Taiwan för att fira sonen som fyller jämt. Sonen som nu är ute på luff i 1 till 2 år. Det ska bli så kul att träffas igen!!

Kusinträff

Kusinträff

10 juli 2009 - 17 juli 2009

Dags för den årliga kusinträffen. Alltid lika kul att ses! Denna gång möts vi för första gången utanför hemmaplan, i Istrien uppe i bergen.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Åse O Bengt uppdaterar sin resa