Orsa rovdjurspark
onsdag 29 juli 2020 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Idag ställde vi ingen klocka då vi har gångavstånd till djurparken. Vi vaknade ändå rätt så tidigt men behövde inte stressa i oss frukost.Väl inne i parken började vi att leta efter djuren i de olika hägnen. De har väldigt stora hägn så det kan vara lite svårt att få syn på alla

Mot Orsa
tisdag 28 juli 2020 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Vi vaknade till strålande sol och tog en sista tur till Ristafallet för att ta lite bilder och njuta in i det sista.I god tid lämnade vi Åre och var alla vid gott mod, August somnade så vi bestämde oss för att köra på. Strax innan Sveg vaknade August så där fick det bli lunch på sibylla

Trollstigen o bergbanan
måndag 27 juli 2020 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Idag hade Tobbe lyckats ställa klockan och vi kom iväg tidigare idag och målet för dagen var den gamla bergbanan och Trollstigen. August hade verkligen sett fram emot att få åka tåg. Väl framme vid bergbanan hade vi turen att tåget stod inne och precis skulle avgå. Vi fick fina platser

Åreskutan
söndag 26 juli 2020 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Klockan skulle ringa kl 08.00 men när Carro och Brage vaknade konstaterade de att klockan var 08.40 och resten av familjen sov fortfarande.Dagens mål var Åreskutan med kabinbanan och Tobbe var helt säker på att den gick och läste högt och tydligt för familjen att den öppnar ju faktiskt den

Fall x2
lördag 25 juli 2020 -

Idag vaknade vi pigga och glada av bruset från Ristafallet.Efter frukost var det dags att vandra ner mot Ristafallet försatt kika närmare på det. Vi vandrade ner till en liten vik alldeles nedanför där pojkarna kunde stå och kasta sten i vattnet, hade vi inte sagt att vi måste vidare hade

Långt i bil
fredag 24 juli 2020 - Järpen, Jämtlands län, Sverige

Vi  vaknade upp vid de vattendrag och den fantastiska natur som inlandet har att bjuda på. I med frukost och sedan var det bara att köra.Loppis har vi pratat mkt om i bilen men ännu inte lyckats besöka men idag kände vi alla att det nog var dagen för detta. Vi spanade alla ihärdigt och

Mot Boden igen
torsdag 23 juli 2020 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Ny dag nya möjligheter. Vi vaknade upp till det mäktiga ljudet av Storforsen, vi tog det rätt lugnt då vi faktiskt inte skulle gå turen uppe på Rödbergsfortet förens kl 13 men så insåg vi att det kunde vara bra att äta innan. Tobbe hade hört att här i Norr så finns det bara en kedja

Mot Boden eller hur blev det?
onsdag 22 juli 2020 - Älvsbyn, Norrbottens län, Sverige

Idag var det dags att packa ihop husbilen och resa vidare mot nya mål. Vi hade bestämt oss att åka upp till Boden och se på Rödbergsfortet. Tobias hade försökt ringa dit och boka plats på en guidad visning men aldrig kommit fram, så vi chansade och for dit ändå.Innan vi lämnade Piteå

En lugn dag vid Pite havsbad
tisdag 21 juli 2020 - Pite havsbad, Norrbottens län, Sverige

Vår semester har gått i en dundrande fart med många olika upplevelser men nu har vi landat här vid pite havsbad och barnen är väldigt nöjda.Ett mecka för barn kan man nog säga, härlig strand, hoppkudde vid stranden, stora lekplatser, nöjesfält, lekland, äventyrsbad och såklart glass i

Pite havsbad
måndag 20 juli 2020 - Piteå, Norrbottens län, Sverige

Idag åt vi frukost utanför husbilen innan det blev dags att bege oss ner mot havet. Det var lite blåsigt men skönt i vattnet, 19 grader, så vi lekte en massa i vågorna och byggde sandslott. Vi fick även testa crocko 2.0 och hans nya kompis sköldis och de funkade riktigt bra i vågorna.

Med Husbil mot Boden och tillbaka

Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

Legoland-land o Köpenhamn +Malmö

Legoland-land o Köpenhamn +Malmö

19 juli 2019 - 30 juli 2019

En typisk typisk svensk småbarnsfamiljs resa till Danmark.

Kalifornien 2017

Kalifornien 2017

27 augusti 2017 - 21 september 2017

Rundresa Sthlm-LA-Sequoia-Yosemite-San Francisco- Carmel by the Sea-Santa Barbara-LA

Neapel

12 december 2012 - 5 januari 2013

Kambodja

Kambodja

24 december 2008 - 9 januari 2009

Vår första resa utanför europa. Kambodja here we come :) Phnom penh , Angkor wat och Sihanouk ville.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tobias uppdaterar sin resa