Ett uppvaknande vid strandpromenaden i Umeå
söndag 19 juli 2020 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Uppvaknande till strålande solsken vid strandpromenaden i Umeå med glada miner hos hela familjen. Efter frukost packade vi ihop för att köra vidare mot pite havsbad som dagens mål. Carro hade dock spanat in ett ställe som heter glassbonden som låg en bit inåt i landet, en omväg men att

Skuleskogens nationalpark
fredag 17 juli 2020 - Docksta, Västernorrlands län, Sverige

Idag hade vi satt målet att vandra i skuleskogen. Vi hade tänkt oss att ta oss in via den södra entrén till nationalparken men när vi kom dit stod det en kille från länsstyrelsen och meddelade att denna entrén var stängd på grund av för mycket folk.Vi tog en titt på kartan och beslöt

Skuleberget
torsdag 16 juli 2020 - Docksta, Västernorrlands län, Sverige

Sommarlov i sängen, frukost, packa vandringsväskan och sedan iväg mot dagens vandring uppför Skuleberget. Vägen upp bestämde vi oss för att ta via liften (som ej är igång pga renovering). En väldig stigning och suget i bena kändes men helt klart värt för oj vilken utsikt. Vi var

Bada inne när man inte kan bada ute
onsdag 15 juli 2020 - Docksta, Västernorrlands län, Sverige

Idag ställde vi klockan på 07.00 för att vi skulle hinna göra oss i ordning inför dagen. Grabbarna skulle duscha i varmvatten och så blev det också. Ska man duscha varmt äre alltså morgonen som gäller.Eftersom det var grått, regnigt och disigt begav vi oss mot Örnsköldsvik för att

Mot Höga kusten
tisdag 14 juli 2020 - Docksta, Västernorrlands län, Sverige

Vi vaknade upp till en solig dag och gott humör hos samtliga. Efter frukost skyndade vi oss ner till stranden, vi var nästan själva och fick njuta av glittrande vatten och en strand som glittrade som guld, låter som om jag överdriver men helt ärligt så var det väldigt vackert. Vi badade i

Havsbad och fricamping
måndag 13 juli 2020 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Dagen inleddes med frukost och sedan började vi att förbereda oss för avfärd upp mot Härnösand.Det rullade på riktigt bra och tömning av alla vätskebehållare gick fint och nytt dricksvatten blev också påfyllt eftersom vi tänkt oss att fricampa vid ett havsbad vid Härnösand.Tanken var

Djurparkskötare
söndag 12 juli 2020 - Furuvik, Gävleborgs län, Sverige

Dagen började med uppstigning 06.00. Vi kokade oss ägg och kaffe till frukost.07.45 skulle vi vara på plats för att påbörja väckning och matning av djuren i parken. Humöret var på topp och det blev bara bättre när vi redan innan rundturen fick se en skogsmus och en ekorre.Vi började med

En dag i husbil
lördag 11 juli 2020 - Furuvik, Gävleborgs län, Sverige

Dagen började lugnt då kvällen före med packning hade blivit väldigt lång.Vi tittade på sommarlov och åt en lång frukost innan vi packade in oss i husbilen och sa hejdå till Skövde. En bit utanför Skövde börjar Carro fundera på vad vi skulle kunna ha glömt...inget glömt fram tills

En fantastisk dag med besök
söndag 28 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Regn och åska var det första vi hörde när vi slog upp våra ögon när vi vaknade.Inte vad vi hade tänkt oss när vi skulle få besök i köpenhamn. Carolins kompis Rebecka med familj anslöt sig idag till resan.Vi möttes upp tidigt iförda regnkläder på Rådhustorget. Vi gick ner för

Turister i köpenhamn
lördag 27 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Idag skulle det bli bra väder men ändå inte för varmt så nu bestämde vi oss för att ta oss runt på div turistmål och upptäckande.Vi började vår tur med att besöka östre anlaeg park, killarna ville se om det fanns någon lekplats, ja vi hittade först en som låg utanför konstmuseet,

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tobias uppdaterar sin resa