Webbredaktör med passion för resor, friluft och kultur.
hemstad Karlskoga, Örebro län, Sverige
Senast aktiv - från Alaska, USA
Härliga resetips till värmen och en bonus
onsdag 17 januari 2018 - México, Chiapas, Mexiko

Så här års är det många som längtar bort till något varmare land. Kan man bada i havet är det en bonus, men bara värmen och ljuset lockar något oerhört. De flesta resorter har ju pool så att man kan bada ändå, men en härlig strand känns ännu härligare. Man får inte särskilt

Bo på extraordinära platser
onsdag 17 januari 2018 - Alaska, USA

När man är ute med husvagnen eller reser med tält är det ibland lite som ett lotteri med hur bra campingen är. De flesta campingar i Sverige håller förvisso riktigt bra standard, men har man otur så råkar man ut för en där underhållet inte är det bästa. Men det finns några riktigt

Fantastiska casinon utanför Las Vegas och gratis spins
tisdag 19 december 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Hundratusentals människor besöker varje år Las Vegas för att spela spins på automater och vid spelbord, men det finns många andra platser som också har fantastiska casinon. Oavsett om du letar efter något lite mindre glammigt eller bara vill prova på en annan spelplats, så finns det

Paris – mer än bara Eiffeltornet
torsdag 14 december 2017 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Att Paris är ett av de mest populära resmålen i Europa är inte särskilt konstigt eftersom här som bekant finns oerhört mycket att se, och det inte bara i form av Eiffeltornet och Louvren. Faktum är att Paris har hur många små pärlor som helst som bara väntar på att bli

Några snabba saker att tänka på när man reser
torsdag 7 december 2017 - Stockholms län, Sverige

Att hamna i ett annat land är ibland som att snabbt ha rest till en helt annan slags värld. Men var inte rädd, du är inte den första personen som reser.Du upptäcker inte nya kontinenter eller utforskar okända territorier. Om miljontals människor kan resa varje år, så kan du det också.

Låt boendet bli en upplevelse på utlandsresan
tisdag 7 november 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Utlandsresor är en stor upplevelse, och eftersom boende ofta är en stor del av utgiften när vi bokar resor är det viktigt att vi hittar något som passar bra. En del föredrar lyxiga hotell, medan andra väljer enklast möjliga för att kunna lägga mer pengar på aktiviteterna man vill hinna

Guide till en smidig resa till Las Vegas
tisdag 7 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Många drömmer om resan till Las Vegas, en stad långt ifrån den svenska "lagom"-normen. Vi har alla sett staden i film och på TV, med de lyxiga hotellen, blinkande spelautomaterna och vackra människorna, och det är ett väldigt populärt resmål både för de som spelar, de som åker för att

Paddlingsaktiviteter i Medelhavet
onsdag 1 november 2017 - Malta

Ännu en fantastisk dag i Medelhavet! Det hela började med en rejäl hotellfrukost på Hilton Hotell. Därefter blev vi upphämtade i St. Julians av vår guide Ben, precis utanför hotellet. Ben berättar att han ursprungligen kommer från England men att han är gift med en svenska och att han

Lisa och Niklas blev förälskade i Malta
söndag 29 oktober 2017 - Malta

Den allra billigaste vägen till Malta är via flyg, men det finns självklart andra resealternativ för dig som är sugen på lite extra spänning i Europa. Förra veckan fick vår redaktion bekanta sig med Lisa Göransson som tillsammans med sin man Niklas valt att ta sig till Malta genom en

Redaktionens resetips 2018

Redaktionens resetips 2018

17 januari 2018 - 17 januari 2018

Redaktionell resa till Paris

Redaktionell resa till Paris

15 december 2017 - 15 december 2017

Sammanfattning av redaktionens resereportage, Paris - Frankrike.

1 december 2017 - 3 december 2017

Las Vegas

Las Vegas

7 november 2017 - 7 november 2017

1 november 2017 - 1 november 2017

29 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elsa uppdaterar sin resa