Jag är en resglad kvinna med familj, 2 döttrar. Har besökt c:a 49 länder och hoppas att kunna resa många år till. Mitt stora intresse är att resa och spela golf.
hemstad Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Senast aktiv - från George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Vinprovning hos Ernie Els
torsdag 15 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

15 Februari.Vi har nu varit i Paarl området 4 nätter och haft fantastiskt väder med utflykter, bad i poolen på Oak Tree, golfspel på Milnerton och vin provningar, men nu var det dags att dra vidare . Vi hade tidigare pratat om att vi ville åka tillbaka till Ernies vingård som vi besökte

Golf Milnerton, Taffelberget, Cape of good hope och winetasting Ernie Els.
söndag 11 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen.12 febr.  Ja, så var det dags för en golfrunda igen  och vi hade tid 09:45 o 09:53, vi tyckte vi startade i god tid från vårt boende i Paarl, men hade inte räknat med en sådan trafik det var köer hela vägen in till Kapstaden och nu råkar vi köra fel också men vi körde in

Krugerparken och Panoramarutten
onsdag 7 februari 2018 - Krugersdorp, Gauteng, Sydafrika

Hej igen.Vi har  lite problem att komma till WIFI emellanåt.Vi bodde på en härlig Lodge när vi komm fram till White River, på kvällen fick 3-rätters som smakade alldeles utmärkt. Nu var det dags för Safarin, det var tidig start 04:15 och Roger som ägde Seringa Lodge var guiden, han var

Drakenzicht,
tisdag 13 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det har varit lite problem med WIFI första veckan s därför kommer ett litet sammandrag från 1:a boendet.Resan med flyget gick bra förutom lite turbulens på natten. Väl framme var det dags att hämta ut hyrbilen som blev en liten uppgradering till en 8-sittsig Mercedecbuss som bara gått 2000

lördag 3 februari 2018 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Hej!Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI.Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger.Resan går först

fredag 2 oktober 2015 - Taormina, Sicilien, Italien

Hej! Skriver här en sammanfattning av resan till Sicilien. Vi flög från Kristianstad Airport vilket var väldigt skönt,eftersom vi bara har c:a 35 min dit och gratis parkering. 3/10 Första dagen var det utflykt till den mysiga lilla staden Taormina som ligger 200 meter över havet uppe på en

Vilnius med utflykt till "Hill of crosses".
måndag 31 augusti 2015 - Vilnius, Vilnius län, Litauen

Hej på er ! Ja, nu är det ju dags för vår årliga tjej resa ut i Europa och i år går resan till Litauens huvudstad Vilnius. Vi hade ju läst i positiva saker i den svenska tidningen Amelia och det lät trevligt sagt och gjort biljetterna beställde vi via SAS och flygresan tog 1 timme 10

Port Shepstone
söndag 1 mars 2015 - Port Shepstone, KwaZulu-Natal, Sydafrika

Sista stoppet! Efter en händelserik dag igår uppe på Sani Pass går färden vidare ner mot Port Shepstone och vi skall ner till Jane och Leif som bor här nere 3 månader om året. Vi kör neråt på fina vägar med mycket fåglar längs vägen så det blir några stopp, ibland hade vi svalor

East London, Kokstad och Sani Pass
torsdag 19 februari 2015 - East London, Östra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu har vi lämnat Ann och Micke på flygplatsen och bytt bilen. Nu händer det en sak som inte var så roligt, vi kör uppåt mot Grahamstown och det blir fruktansvärt varmt 41 grader och vi tänker att vi måste ner mot havet så vi kör mot en by som heter Kidds Beach, tanken var att vi skulle

Grahamnstown och Port Elizabeth
måndag 16 februari 2015 - Grahamstown, Östra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen ! ja, så var det då dags för Safarin på Lalibela Game Reserve. vi ville utnyttja tiden så därför var vi i god tid där för incheckning. Vi kom lite i12.00 och fick checka in direkt och blev bjudna på en kopp kaffe och lite levande afrikansk musik medan vi väntade på att bli

3 februari 2018 - 6 mars 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

Girona, Spanien

Girona, Spanien

8 april 2016 - 15 april 2016

Golfresa till Girona i Spanien med Marias Foregolf. Det skall bli roligt att ut och resa igen, nu har vi ju varit hemma i snart 3 och halv månad.

2 oktober 2015 - 9 oktober 2015

Denna resa är en golfresa som vi skall åka med Mariforegolf, det skall bli roligt att komma till Sicilien. Det blir lite utflykter bla. till Taormina och vulkanen Etna, samt en vinprovning.

Vilnius

Vilnius

31 augusti 2015 - 4 september 2015

Ja, nu var det åter dags för den årliga tjej resan som går till en av de Baltiska länderna nämligen Vilnius, Litauen. Resenärer: Anita, Lotta, Inger, Majlis, Kickan, Dorith, Berit och jag.

Sydafrika

Sydafrika

3 februari 2015 - 2 mars 2015

Resan till Sydafrika blir den 3:dje, första resan var med Ann och Micke 2004, 2:a resan till Johannesburg-Durban-Zwaziland var med Nettan och Roland. Nu skall vi åka tillsammans med Ann o. Micke, och med Nettan, Roland, Marianne och Arne de första 4 dagarna i Kapstaden sedan skiljs våra vägar åt och vi åker till Vindistriktet för att kanske senare stråla samman någonstans. Micke och Ann åker hem den 18 febr och då fortsätter Göran och jag upp mot Drakenbergen.

Madrid och Valencia

Madrid och Valencia

10 januari 2015 - 14 januari 2015

På weekend i Valencia och Madrid.

Black Stork Slovakien

Black Stork Slovakien

9 oktober 2014 - 16 oktober 2014

Med Maria Foregolf på golferesa i Slovakien på Black Stork i Poprad Med på resan är Min bror Hans och hans fru Britta.

Istanbul

Istanbul

13 september 2014 - 17 september 2014

Ja, nu är det dags för den årliga tjejresan till en huvudstad eller en intressant stad. Denna gången går resan till den intressanta och mytomspunna staden Istanbul.Det blir både den europiska och asiatiska sidan, jag var här för 3 år sedan och blev imponerade av staden. Hälsningar Lena

Maria RehnFore golf till Turkiet

Maria RehnFore golf till Turkiet

25 april 2014 - 2 maj 2014

Ja, nu är det åter dags att ta en tur, men vi tycker det var ett tags sedan nu. Resan går till golfparadiset Belek i Turkiet. Hela familjen skall dit och spela med oss reser också Ann och Micke med många andra. Hoppas vi får en härlig vecka. Lena

Golf i Belek, Turkiet

Golf i Belek, Turkiet

9 november 2013 - 16 november 2013

Göran och jag åker till Belek i Turkiet för att spela golf och titta på Turkish open I golf med Tiger Wood, Stenson och grabbarna.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lena uppdaterar sin resa