Jag är en resglad kvinna med familj, 2 döttrar. Har besökt c:a 49 länder och hoppas att kunna resa många år till. Mitt stora intresse är att resa och spela golf.
hemstad Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Senast aktiv - från George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Drakenzicht,
tisdag 13 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det har varit lite problem med WIFI första veckan s därför kommer ett litet sammandrag från 1:a boendet.Resan med flyget gick bra förutom lite turbulens på natten. Väl framme var det dags att hämta ut hyrbilen som blev en liten uppgradering till en 8-sittsig Mercedecbuss som bara gått 2000

Port Elizabeth, Sydafrika och Johannesburg med Soweto
fredag 2 mars 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Sista inlägget för denna resa, om någon undrar så är det så att jag gärna vill fullfölja inläggen fast vi har kommit hem.Det tar tid att skriva en resedagbok därför har jag legat efter det är inte alltid som WIFI fungerar, men vill gärna avsluta så jag får med mig allt eftersom jag

Golf, Bathurst och Port Elizabeth.
söndag 25 februari 2018 - Port Alfred, Östra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen.Resan gick nu vidare efter att vi lämnat Karin och Roger på Port Elizabeths flygplats✈️, det känns alltid tomt när det är någon som lämnar.😢😢Det var då dags att lämna den bilen vi haft när vi var 6 och hämta ut en Toyota Avanza,🚗 sagt och gjort men ett problem

Bungyjump o. Golf Humewood
lördag 24 februari 2018 - Port Elizabeth, Östra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej !Nu har vi kommit till sista anhalten där vi är  6 och blir bara 4 eftersom Karin och Roger nu flyger hem efter 3 veckor tillsammans och många upplevelserVi lämnar  Knysna  för att köra de 32 milen (Roger är nu chaufför), vi lägger ingen tid på att göra frukost utan tar det på

Vinprovning hos Ernie Els
torsdag 15 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

15 Februari.Vi har nu varit i Paarl området 4 nätter och haft fantastiskt väder med utflykter, bad i poolen på Oak Tree, golfspel på Milnerton och vin provningar, men nu var det dags att dra vidare . Vi hade tidigare pratat om att vi ville åka tillbaka till Ernies vingård som vi besökte

Knysna Lagun och golfklubb.
fredag 23 februari 2018 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen!Nu är vi i den mysiga staden Knysna som har en stor Lagun. Här har vi hyrt en lägenhet med 3 rum och kök nere vid Lagunen.Vi hämtar ut nyckeln och har tur att vi kan komma in tidigare, efter det bestämde vi att ta en båttur på lagunen, vädret var härligt. Det blev en avsvalkande

Golf och besök på Fancourt .
lördag 24 februari 2018 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen nu duggar inläggen tätt, men man får passa på när WIFI är bra.20 febr. Nu står George GC på tur och vi vet ju sedan tidigare att det är en fin bana. Från Mosselbay till George är c:a  6 mil så det går snabbt på den fina vägen N2. Vi körde direkt ner till klubben och tog

Golf, besök på Diaz Museum, Vingården Jakkalsvlei.
torsdag 15 februari 2018 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej!Ja, så var vi i Mosselbay och där har vi hyrt en lägenhet nere vid havet med 3 rum och kök.16 februari .Vi spelade golf i underbart väder på Mosselbay GC och fick en trevlig snubbe med i vår boll, vi fick lite tips på restauranger och andra sevärdheter.Golfbanan ligger så att du ser

Golf Milnerton, Taffelberget, Cape of good hope och winetasting Ernie Els.
söndag 11 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen.12 febr.  Ja, så var det dags för en golfrunda igen  och vi hade tid 09:45 o 09:53, vi tyckte vi startade i god tid från vårt boende i Paarl, men hade inte räknat med en sådan trafik det var köer hela vägen in till Kapstaden och nu råkar vi köra fel också men vi körde in

Krugerparken och Panoramarutten
onsdag 7 februari 2018 - Krugersdorp, Gauteng, Sydafrika

Hej igen.Vi har  lite problem att komma till WIFI emellanåt.Vi bodde på en härlig Lodge när vi komm fram till White River, på kvällen fick 3-rätters som smakade alldeles utmärkt. Nu var det dags för Safarin, det var tidig start 04:15 och Roger som ägde Seringa Lodge var guiden, han var

Golf i Tunisien

Golf i Tunisien

17 mars 2018 - 24 mars 2018

Sydafrika 2018

Sydafrika 2018

3 februari 2018 - 6 mars 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

Girona, Spanien

Girona, Spanien

8 april 2016 - 15 april 2016

Golfresa till Girona i Spanien med Marias Foregolf. Det skall bli roligt att ut och resa igen, nu har vi ju varit hemma i snart 3 och halv månad.

Sicilien

Sicilien

2 oktober 2015 - 9 oktober 2015

Denna resa är en golfresa som vi skall åka med Mariforegolf, det skall bli roligt att komma till Sicilien. Det blir lite utflykter bla. till Taormina och vulkanen Etna, samt en vinprovning.

Vilnius

Vilnius

31 augusti 2015 - 4 september 2015

Ja, nu var det åter dags för den årliga tjej resan som går till en av de Baltiska länderna nämligen Vilnius, Litauen. Resenärer: Anita, Lotta, Inger, Majlis, Kickan, Dorith, Berit och jag.

Sydafrika

Sydafrika

3 februari 2015 - 2 mars 2015

Resan till Sydafrika blir den 3:dje, första resan var med Ann och Micke 2004, 2:a resan till Johannesburg-Durban-Zwaziland var med Nettan och Roland. Nu skall vi åka tillsammans med Ann o. Micke, och med Nettan, Roland, Marianne och Arne de första 4 dagarna i Kapstaden sedan skiljs våra vägar åt och vi åker till Vindistriktet för att kanske senare stråla samman någonstans. Micke och Ann åker hem den 18 febr och då fortsätter Göran och jag upp mot Drakenbergen.

Madrid och Valencia

Madrid och Valencia

10 januari 2015 - 14 januari 2015

På weekend i Valencia och Madrid.

Black Stork Slovakien

Black Stork Slovakien

9 oktober 2014 - 16 oktober 2014

Med Maria Foregolf på golferesa i Slovakien på Black Stork i Poprad Med på resan är Min bror Hans och hans fru Britta.

Istanbul

Istanbul

13 september 2014 - 17 september 2014

Ja, nu är det dags för den årliga tjejresan till en huvudstad eller en intressant stad. Denna gången går resan till den intressanta och mytomspunna staden Istanbul.Det blir både den europiska och asiatiska sidan, jag var här för 3 år sedan och blev imponerade av staden. Hälsningar Lena

Maria RehnFore golf till Turkiet

Maria RehnFore golf till Turkiet

25 april 2014 - 2 maj 2014

Ja, nu är det åter dags att ta en tur, men vi tycker det var ett tags sedan nu. Resan går till golfparadiset Belek i Turkiet. Hela familjen skall dit och spela med oss reser också Ann och Micke med många andra. Hoppas vi får en härlig vecka. Lena

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lena uppdaterar sin resa