Hmm, vad ska man säga om mig då... Jag gillar Japan, vad det nu allt innebär :P Språket, kulturen, animen och min underbara japanska flickvän då så klart! Jobbar på Elgiganten till vardags och umgås med vänner och bekanta när tid finns :) Men nog om mig nu, det är ju resandet som är det intressanta, inte min självbiografi :P
hemstad Skellefteå, Västerbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Nagoya, Aichi prefektur, Japan
En dag för att minnas
tisdag 17 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Idag är det en dag för att minnas. Idag är en dag då man kommer tänka på den som inte längre är med oss. Vem handlar det då om? Jo det handlar om Norikos pappa, Toshifumi. Han gick bort den här dagen (dvs den 17/4) för åtta år sedan. Det här är en oförglömlig dag för alla som

Tack för allt Kimiko-san & Masato-kun
måndag 16 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Godmorgon... Sova på futon på golvet, jasi, vad ska man säga... Det finns bättre och sämre alternativ :PVi började morgonen (det kanske inte räknas som morgon om man stiger upp halv 11 men :P) med att dricka lite kaffe (iskaffe med mjölk för mig då) och sedan åkte vi iväg till Motoyama

Sova över? Sure! :D
söndag 15 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Vad ska man hitta på idag då? Själv har jag inget specifikt inplanerat, Noriko däremot ska till frisören, så hon lär då vara borta 3 - 4 timmar, minst. Runt halv 12 drog Noriko sig mot Motoyama och frisören och jag passade då på att gå igenom bagaget och började så smått packa ner de

Kusin & Kyabakura
lördag 14 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Yay! Ingen nackont idag! Snorig och lite hostig, men det kan jag leva med! :PIdag kommer Naoko (Norikos kusin som hälsade på oss i november förra året) och ska äta lunch med oss :) "Officiella" parkeringsplatser för besökare finns egentligen inte runt där vi bor (har aldrig stoppat någon

Naiku & Geku
fredag 13 april 2018 - Ise, Mie prefektur, Japan

Godmorgon! Jag har sovit på golvet (eller ja, på en futon alltså) och har inte ont i ryggen! Fantastiskt! :D Under gårdagen kände jag inte av förkylningen så mycket, ingen halsont, bara lite tät i näsan, men idag har jag nackvärk :/ Jag riktigt känner att den sitter ihop med

Kintetsu, Shima & akvarium
torsdag 12 april 2018 - Ise Grand Shrine, Ise, Mie prefektur, Japan

Frukost, check. Duschad och klädd, check. Packning check. Jamen dåså, då går vi mot tunnelbanan :)Vi ska, som jag skrev i gårdagens inlägg, åka på en liten resa idag. Vår destination är Ise-Shima i Mie-prefekturen söder om Nagoya :) Vi började med att åka till Nagoya Centralstation

AU & förberedelser
onsdag 11 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Jasi, idag har det inte varit så händelserikt :P På förmiddagen gick vi förbi AU (motsvarigheten till typ Telia i Sverige) i Motoyama och försökte få någon klarhet i varför vårt 3G-internet går så FRUKTANSVÄRT långsamt. Det är nämligen av den anledningen som jag inte kunnat

Släkten på besök
måndag 9 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Idag kommer några släktingar och hälsar på :) Lagom till lunch ringde det på ytterdörren och kort därpå klev Kayoko och hennes dotter Ai in med nytillskottet Shion-chan i famnen :) Shion-chan är egentligen inte så himla nytillkommen om jag tänker efter eftersom hon fyllde 6 månader nyss

Sol och gamla bekanta
tisdag 10 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Det är 25 grader och strålande sol! :D Det har det typ inte varit sedan dagen jag kom! Jamen då var det bara att spendera en dag i solen då! Ungefär så jag tänkte idag :)Så när Junko sa att hon skulle gå och handla mat på köpcentret Apita här i närheten så förslog jag att Noriko

Gifu: Gammalt och nytt

Yay! Uppehåll och sol! Perfekt väder för vår dagsutflykt idag! :DVi ska idag besöka två specifika platser i Gifu-prefekturen: byn Shirakawa-go och staden Takayama. Bara bilresan i sig självt kommer ta ungefär två timmar (enkel väg), så ett stort tack på förhand till Masato-kun som

Japan 2018

Japan 2018

3 april 2018 - 19 april 2018

Då har det blivit dags för årets resa till Japan! Två veckor med japansk vår, dvs värme och fint väder (förhoppningsvis :P)! Så följ med och se vad Japan har att erbjuda 2018! Let's go! :D

Japan 3-veckors!

Japan 3-veckors!

3 mars 2010 - 24 mars 2010

Jag och en kompis ska iväg till Japan åter igen (3e gången för mig, 2a för Daniel) och tänkte därmed försöka hinna uppleva lite mer av det vi inte hann under förra årets resa =). Så var det med den saken! Resa START!

WiiJapanWoho

WiiJapanWoho

31 mars 2009 - 27 april 2009

Jag danne och eson sticker fyra veckor till den uppgående solens rike :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Robin uppdaterar sin resa