Hallå... Tjej, med make och två underbara barn. Bor på landet där vi driver eget företag. Längtar efter sol just nu!
hemstad Falun, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Karlskrona, Blekinge län, Sverige
På väg
onsdag 20 mars 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu är vi nedbäddade på hotellet på Arlanda efter fått lite mat. Magen. Känns lyx att börja semestern med en hotellnatt på hemmaplan. det är inget vi är vana med. Brukar mest stressa som galningar när vi ska iväg.Som sagt är det jag och gubben som åker själva och på charter

I startgroparna
fredag 16 juni 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu är vi på väg mot Moskva och besöka bror min. Han pluggar ett halvår i Ryssland och det är bäst man passar på att besöka honom annars kommer man väl aldrig dit igen 😜

I startgroparna
fredag 16 juni 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Tillbaka till fastlandet

Nu ska vi se, ligger efter med inläggen sedan över en vecka men gör väl ett försök att komma ikapp.Vi åkte tillbaka från KohSamet på onsdagen, det var mulet och inge inbjudande syrliga på stranden så vi bestämde oss för att ta första båten tillbaka efter utcheckningen det skulle

Träning igen!
torsdag 6 april 2017 - Bai Bua Beach Resort, Ang Sila, Thailand

Rätt sleten vaknade vi eller jag, är morgontrött men älsklingen såg till att det stod rostmacka och yoghurt på bordet så det var bara att kliva upp och käka. Jag hade faktiskt vart lite duktig och gjort en fruktsallad igår som vi skulle ta med oss till träningen så vi kunde äta direkt

Vit sand och blått hav
tisdag 4 april 2017 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Eftersom stranden i BangSaen eller rättare sagt vattnet är otroligt skitigt bestämde vi oss för att åka ett par dagar till ön Koh Samed. Vi var här 2007 med barnen. Den gången vart det storm och vågor höga som berg så vi hoppades på bättre tur denna gång.Vi tog lokalbussen från

The man that rescue dogs
söndag 2 april 2017 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Idag hade vi bestämt träff med Michael Bains som bor och jobbar här nere. Han är svensk med skottskt påbrå. Han har som sitt kall att ta hand om gatuhundar som är skadade eller sjuka, unga eller gamla och sedan försöker han hitta fosterhem eller permanenta hem till hundarna.Vi träffade

Första träning - Cardio Boxing gym
fredag 31 mars 2017 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Då var det de här med träning oxå, redan på måndagen (kom ner sent lördag kväll) knallade vi iväg till gymmet som jag fått kontakt med - Cardio Boxing gym. Där skulle vi träffa "Kon" en thaiboxare som jag hitta av en slump när jag sökte runt på gym här i Bangsaen på Fb. När vi kom

Matvanor
torsdag 30 mars 2017 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Jag ser mig märka att några av Er tycker att vi är rätt tokiga med tanke på vad vi äter. Hittills har det konsumerats på restaurang en pizza, ris med grönsaker och nötter, kyckling med ris och fläsk med ris... javisst ja pasta och pastasås ala thaistyle. Det är väl inte så konstigt

Thailand!
torsdag 30 mars 2017 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Ja vad kan man säga? Inget som jag ger mig in på blir vad jag hade tänkt mig. Resan började bra fram till vi landade i Ukraina (ja jag vet att ni många sagt att jag är galen som valt att mellanlanda i Kiev och resa med Ukraine airlines) men söker man bäst pris och flyg på natten just ett

Roadtrip in caravan 2019

Roadtrip in caravan 2019

2 augusti 2019 - 11 augusti 2019

I år så tänkte vi vara hemma, sedan var tanken Gotland men det slutade med lån av husbil med siktet söderut med trolig slutdestination Ungern.

Kap Verde mars 2019

Kap Verde mars 2019

20 mars 2019 - 29 mars 2019

Ett avbräck i vintern med maken. Charter är inte vår grej men nu ska det tränas på att göra ingenting.

Thailand/Laos 2018

Thailand/Laos 2018

10 juli 2018 - 30 juli 2018

Ännu en efterlängtad resa till Thailand/Laos Denna gång kommer bli lite annorlunda eller rättare sagt en kombo av alla tidigare resor hit. För det första så ser sällskapet lite annorlunda ut, maken och dotter är med men även två killar från vår thaiklubb. Vi kommer flyga till Bangkok, hyra bil där och åka direkt till Laos/Vientienne för att träffa vår vän och tränare Kon. Vi stannar ca en vecka i Laos för att sedan bege oss mot Lam Puh i Thailand där det vankas bröllop. Det är vår thaitränare från Sverige som gifter sig med sin kära och vi är inbjudna att deltaga. Efter bröllopet har vi en vecka till att göra lite som vi vill så dåntar vi det som det kommer...

Moskva 2017

Moskva 2017

16 juni 2017 - 19 juni 2017

En tripp med maken och brosans mor till Moskva för att besöka brosan som pluggar där.

Thailand 2017

Thailand 2017

10 april 2017 - 10 april 2017

Äntligen dags för resan som vart planerad under flera år. Pengar har sparats och planeringen av det praktiska och logistik har äntligen fallit på plats. Året som vart har varit jävligt rent ut sagt, vi är slut som familj och par och behöver ladda om. Denna resa är till för mamma/pappa tid, träning och lugn.

Costa Rica

Costa Rica

10 februari 2014 - 28 februari 2014

Äntligen är ännu en resa i planeringsstadiet. Denna gång beger vi oss till Costa Rica tillsammans med goda vänner, Lars och Maria samt våra tonåringar såklart. Vi hoppas på äventyr, berg, stränder, regnskogar och mkt mer..,

Turkiet - Marmaris

Turkiet - Marmaris

8 september 2012 - 15 september 2012

Efter en katastrofal sommar oc jobbigt år kändes det som om det behövdes lite semester. Charter är ju inte vårdat första val men så fick det bli när det bara blir en veckas semester. Barnen får stanna hemma och polaren Erik Andersson får istället följa med. Under resans gång hinner jag och Staffan fira 12 årig bröloppsdag och Erik sin 40 års dag.

Vietnam 2011

Vietnam 2011

21 februari 2011 - 16 mars 2011

Hallå igen nu var det ett tag sedan. Vi ar i och för sig hunnit med ett par kortresor som jag helt enkelt glömt att lägga in här men som sagt nu är det dags igen! 21 feb bär det av till Vietnam med hela familjen + våra goda vän Erik. vi skall ägna lite mer än tre veckor att utforska detta land med e varsin ryggsäck på ryggen. Jag längtar, vill ni följa oss? I så fall varsegod!

Kina-Beijing

Kina-Beijing

18 februari 2009 - 23 februari 2009

Staffan jobbar nu för närvarande i Kina i en stad som heter Danang som ligger 30 mil söder om Shanghai. Efter 7 veckor tyckte vi att det räckte och bestämde oss för att träffas i Beijing under en långweekend.

Thailand 2008

Thailand 2008

20 oktober 2008 - 10 november 2008

Denna gång skall vi resa runt lite mer än förra gången och vi skall hålla oss mer till de norra delarna. Vi börjar med ca 5 dagar i Ban Phe med utflykter til ön Koh Samet. Sedan tar i oss norrut i den takt som känns bra. Den 5 nov kommer resan höjdpunkt när vi skall delta på en av våra bästa kompisars bröllop.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johanna uppdaterar sin resa