Äventyrlig som gillar att göra intensiva resor där många kontraster upplevs inom natur, mat och människor.
hemstad Enköping, Uppsala län, Sverige
Senast aktiv - från Enköping, Uppsala län, Sverige
Förberedelser + info om mitt reseupplägg
lördag 7 juni 2014 - Enköping, Uppsala län, Sverige

[b]För er som vill veta så får ni gärna ta del av mitt kommande reseprojekt de närmaste veckorna. [/b] Mina förberedelser börjar lida mot sitt slut d.v.s packning, massvis med administration och en hel del bildinspiration från ställen jag ska besöka och det viktigaste kommunikation med

Tågresenärerna var över 1500 st
söndag 17 augusti 2008 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Gospel i massor ljöd över Stockholm stad torsdag, fredag, lördag och söndag. I masskören var det ca 1500 körsångare varav jag var en av den skaran. Min körledare var ledsångare för basstämman. För det tyckte han var kul att testa på. Konserter var på Gustav Adolfs torg, plattan och i

snart packad igen
onsdag 13 augusti 2008 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Efter ca ett dygn i Linköping har jag hunnit med att packa upp och tvätta kläder samt sovit. Ikväll ska jag packa en ny väska som jag tar med mig till Sthlm imorgon. Boendet blir på en båt intill Slussen. Det e lite sol här det e skönt för då kliar inte mina knottbett lika mycket.

CIS scout
söndag 10 augusti 2008 - Quito, Pichincha, Ecuador

Scoutlägret är avslutat med de ca 150 deltagarna. Efter 3 dagar tillsammans med nationaliteterna Ecuadorianer, Colombianer, Costa Rica, USA och självklart Sverige har jag och de andra fått uppleva både många nya sätt och svenska traditionella sätt att bedriva scoutverksamhet på. Boendet

hantverk och diverse fiskar
måndag 4 augusti 2008 - Otavalo, Imbabura, Ecuador

Måndagen i Montecristo började vi med att hänga på stan för att kolla in diverse hantverk såsom hattar, lampskärmar och hängmattor. För att man ska hitta till rätt butik ned rätt innehåll är det som en vägskylt utefter gatan, något som var lite speciellt som vi

Den stora staden
tisdag 29 juli 2008 - Guayaquil, Guayas, Ecuador

Efter en härlig och skumpig busstur från Ambato anlände vi Guayaquil. Det var klockan 23 igår som tre stadsbor kom och välkomnade oss på den stora bussterminalen. För den var en stor kontrast till de tidigare som vi har mött. Vi packade in oss i två bilar och åkte mot ett hus, där

vatten
onsdag 23 juli 2008 - Banos, Tungurahua, Ecuador

Quito var staden som vi började från. Vi tog bussen mot bergen och de slingriga vägarna, allt för att få äran att stiga av bussen i regn. Vi visste dock att något hett väntade oss de varma källorna i Papallacta. Vattnet i poolerna kom från Vulkanberggrunden. Marre fotade självklart fina

Där pingvinerna bor

Där pingvinerna bor

9 juni 2014 - 15 juli 2014

En resa för att ta del av den lokala livsstilen i Muizenberg(Musberget) samt i Simon's town där pingvinerna bor och även jag kommer att sova. Tanken är att skriva kortare reflektioner om upplevelser jag stöter på under min vistelse. Eventuell kommer jag ha någon annan mer internationell nyhetsflöde typ som www.flipboard.com Allt beror på tillgång till nätverk på plats.

Gospeltrain

Gospeltrain

14 augusti 2008 - 17 augusti 2008

En resa fylld av musik och kulturer. Staden är Stockholm där jag är med under Stockholms gospelkörfestival som medverkande kördeltagare från Ryds gospelkör Agape. Allt sker i samarbete med Stockholm kulturfestival som pågår mellan 11-17aug. Om du vill besöka festivalerna kolla program på www.gospel.nu eller http://www.kulturfestivalen.stockholm.se/

Siempre listos - Ecuador

Siempre listos - Ecuador

21 juli 2008 - 12 augusti 2008

Fyra scoutledare på rundresa i Ecuador. Djungel, berg och kust. Församlingsbesök, scoutläger och semester.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Beatrice uppdaterar sin resa