I Tasmanien
torsdag 27 mars 2008 - Hobart, Hobart, Tasmanien, Australien

Ar just nu en bit fran Hobart som ar huvudstad i Tasmanien. Har har vi varit i ca en vecka nu och det ar stor skillnad fran Australien. Har ar det kallt och regningt. (8gradrer pa morgonen.) Vi bor pa ett vandrarhem som inte har element eller nagon annan typ av varme. Har bor trotts allt en del

Till Kangarooisland.
torsdag 13 mars 2008 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Nu har vi återvänt till Adelaide och skall snart iväg till Kangarooisland. Vi körde från Renmark igår och har bara sovit här en natt denna gång. Lägger upp lite nya kort på våran fruktplockning.

Fruktplockning
tisdag 11 mars 2008 - Tanunda, South Australia, Australien

Nu var det ett bra tag sen ja uppdatera denna resedagbok. Saker har hänt sen vi var i Adelaide. Först åkte vi i 1timme till det berömda Barossa Valley för att vi hade fått reda på att det skull finnas gått om jobb där. Väl framme fanns inga jobb, så vi valde att laga mat på

Australien
fredag 22 februari 2008 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Nu har vi varit i Australien i tva dygn. Vi bor hos en klasskompis till Erik, Jonna Hedstrom. Hon pluggar har och delar lagenhet med en kille som heter Tan. Av hennes beskrivning sa skulle lagenheten va ett hal i vaggen, men nu nar vi ar har sa kan vi saga att det ar det finaste boendet sen..

Koallalumpur
onsdag 13 februari 2008 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Nar vi val kommit fram till Laos svarstaviga huvudstad for tre dagar sedan, borja vi med att stota pa en vanersborgare som ja kande igen. Sedan traffa vi ytterliggare nagra svenskar osv. Tillslut blev vi 6stycken. Nasta dag traffade vi ytterligare en vbg'are. Vi har forsokt att hitta ett flyg

Att resa..
söndag 10 februari 2008 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Nu har vi kännt på att backpacka.. Börja med minubuss i 5timmar. Sov på ett guesthouse över natten. Vidare med båt i 7timmar till ett gammalt fiskelägar i Laos som får Bankoks bakgator att framstå som fina. Sedan vidare med båt i 7timmar till, tills en annan lite större stad. Väl där

Sista dagen i Thailand
torsdag 7 februari 2008 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Nu ar vi i en liten by precis vid gransen till Laos. I morgon skall vi borja en batresa som varar i tva dagar. Finally lamnar vi Thailand. Summa av detta land: -Slitet och sketet overallt. -Maten ar bra om man vet vad man skall bestalla. -99% av alla ar kass pa engelska. Vilket resulterar i att

Jungeltrecking
onsdag 6 februari 2008 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Har nu kommit hem fran en tre dagar lang juneltrecking. Vi har b.la vandrat i jungeln, ridit pa elefant och akt rafting med en bambuflotte. Skall forsoka sammanfatta det hela: Dag 1. Vi akte ut till ett tempel och tittade omkring. Efter det sa akte vi bil till nasta stalle dar vi forberedde oss

Chang Majj
torsdag 31 januari 2008 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Nu befinner vi oss i norra Thailand. Chiang Mai heter staden. Det bor 3mijoner har, sa det var tydlien ingen liten stad. Vi kom hit genom tva inikesflyg fran Phuket via Bangkok och hit. Planen var fracha och fina och bra fygplattser. Inga problem. I morgon skall vi aka ur Thailand for att fornya

Phuket
måndag 28 januari 2008 - Phuket, Phuket, Thailand

Nu ar vi i det mytomsbundna Phuket. Efter bara nagon timmes batfard sa har vi kommit fram till Puket. Har ar det allt en riktig turisthala. Den varsta ja sett. Det ar sa har svenskar ser pa Thailand... mysiga restauranger och trevliga affarer dar personalen pratar svenska. Da skulle ni har sett

Conquest 2008 - Uncensored

Conquest 2008 - Uncensored

8 augusti 2008 - 5 december 2008

bilder

Conquest 2008

Conquest 2008

2 januari 2008 - 6 juni 2008

Denna resa början i Thailand och vet icke var den slutar.

Sunny Beach 07

Sunny Beach 07

17 juli 2007 - 24 juli 2007

En bra vecka

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johan uppdaterar sin resa