Nordkap
lördag 28 oktober 2017 - Kjøllefjord, Finnmarken, Norge

Idag tog vi taxi till Nordkap, fantastiskt! För att följa med på bussturen skulle det kosta 1.600 kr/pers. Vi fick tips av några nordkapsbor att ta taxi. Vi var sex st som delade bilen och betalade 800 per par, Jag var nog lite rädd då det var snöiga och hala vägar! Vid Nordkap var det

Sista morgonen ombord
söndag 29 oktober 2017 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Så kom då sista dagen ombord! Fin morgonsol över ett lugnt hav! Vi sitter i vilfåtöljerna och ser det vackra landskapet! Känns lite vemodigt men samtidigt blir det skönt att komma hem!Jag är glad att vi kunde genomföra resan trots allt! Frukostbuffén, lunchbuffén och

Norrsken
lördag 28 oktober 2017 -

Plötsligt händer det! Nordic light ropar kapten, alle man på däck! Och fick vi då se det efterlängtade ljuset! Tyvärrsvårt att fotografera men det finns i minnet!

Kolsvart ute!
fredag 27 oktober 2017 - Hølen, Akershus fylke, Norge

Vi åker på mot Nordkap, i natt när vi sover missar vi mycket vackert säger norrmännen ombord!

Ruskväder
fredag 27 oktober 2017 - Tromsø, Troms, Norge

Så är vi i Tromsö, det regnar och ruskar! Anders tar rygg på Lena och Gurra för en stadspromenad! Jag vilar mina lungor ombord! Det är tomt och tyst ombord många har nog åkt på utflykt!

Sovmorgon
fredag 27 oktober 2017 - Finnsnes, Troms, Norge

Sov ända till åtta då vi gick ner till frukost! Vi börjar känna igen en hel del passagerare! Många tyskar och britter endast sex svenskar vad vi vet! Idag är det mulet och molnen ligger på bergstopparna! Ska besöka Tromsö idag!

Vi vill se Norrsken!
torsdag 26 oktober 2017 - Bodo, Nordland fylke, Norge

Vilken dag, tidig frukost, så lite fjäll och utsikt! Så kom han då Neptun, vi ställde oss i kö och kungen och kaptenen döpte oss i isvatten (hällde innanför kragen). Vi har fått ett certifikat att vi korsat polcirkeln och poststämpel på vykort! Lunch och sedan stadspromenad i Bodö! Det

Dop
torsdag 26 oktober 2017 - Bodo, Nordland fylke, Norge

Kung Neptun kom upp ur havet och döpte oss genom att hälla isvatten på ryggen! Rolig ceremoni som många passagerare deltog i

Regnig stadspromenad
onsdag 25 oktober 2017 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Vaknar tidigt, måste äta frukost tidigt och sedan bege oss till stan! Vi delar taxi med Lena och Gurra upp till Nidarosdomen! Vilken kyrka, byggd i omgångar från 1100-talet! Inga bilder får tas inne i domen dessvärre!vi promenerar vidare och letar efter Clas Ohlsson för att köpa

Makalösa berg och trånga kanaler
onsdag 25 oktober 2017 - Rørvik, Nord-Trøndelag, Norge

Efter Trondheim styr Polarlys ut mot havet! Vi åker förbi stora bergmassiv och in i smala passager och under broar man inte tror vi kommer under! Naturen är slående vacker! Nu ligger vi still en stund innan vi kör vidare i natten! Tidigt i morgon passerar vi polcirkeln!

Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annemarie uppdaterar sin resa