Det är rätt kul att se sig omkring...
hemstad Svedala, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Lund
måndag 14 mars 2011 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Tillbaka på kontoret. 859 mail att tugga igenom. Suck...

Stockholm
lördag 12 mars 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Ankom till Stockholm 1830 efter 24 timmar på resande fot och 32 timmar i mer eller mindre vaket tillstånd. Spenderade helgen i huvudstaden med vänner och bekanta.

Santiago

När vi var i Bariloche, Argentina, träffade vi en kille från Santiago som kunde förvånansvärt bra engelska. Vi frågade honom om tips på vad vi skulle göra när vi kom till Santiago. Han rekommenderade att vi skulle åka ut till Valpaiso, vid kusten 12 mil utanför Santiago. Det säger

Pucon
fredag 4 mars 2011 - Pucón, Araucanía, Chile

"Om du hör vulkenalarmet ljuda, spring åt samma håll som lokalbefolkningen", står det i guideböckernas beskrivning av denna härliga lilla äventyrsstad i Chile. Vulkanen Villarrica, 2875m.ö.h, utgör en vacker bakgrund till stadsbilden, och vår första utflykt bestod i att bestiga just

Bariloche

Efter den långa resan genom Patagonien kom vi så fram till Bariloche, ett av Argentinas största äventyrscentra och Sydamerikas största skidort. Nu var det i och för sig sommar, så det blev inte så mycket skidåkande, men orten har en klar skidortskaraktär och påminner mycket om en skidort

Patagonien
torsdag 24 februari 2011 - San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina

Från El Chaltén till nästa resmål Bariloche hade vi en lång sträcka genom det mäktiga Patagonien att åka. Det är nog först när man mil efter mil, timme efter timme, dag efter dag i tre dagar färdas fram genom detta buskagebeklädda slättlandskap, som man förstår hur otroligt stort

El Chalten
torsdag 24 februari 2011 - El Chaltén, Santa Cruz, Argentina

Nästa stopp blev El Chaltén, också det vid foten av Anderna. Här finns många, för bergsklättrare, kända och ökända toppar. Mest känd är kanske toppen Fitz Roy, som varje år kräver ett par modiga, eller kanske dumdristiga, alpinisters liv. Själv höll vi oss till de lägre höjderna.

El Calafate
tisdag 22 februari 2011 - El Calafate, Santa Cruz, Argentina

El Calafate är en turistisk men mysig by vid foten av Anderna. I närheten finns en glaciär kallad Upsala efter ett forskarteam från just Uppsala som hittade en fräck liten bakterie här. Det fräcka är att den, bakterien, lever helt i isen. Det man gör i El Calafate är dock inte att kolla

Torres del Paine

Tillbaka över Magellans sund, via en besvärlig gränskontroll från Argentina till Chile, kom vi fram till den helt fantastiska nationalparken Torres del Paine. Naturen var helt sagolik och mängder av vandringsmöjligheter fanns. Tyvärr hade vi bara en heldag på oss. Här skulle man lugnt

Världens ände
torsdag 17 februari 2011 - Ushuaia, Eldslandet, Argentina

Efter tre långa bussdagar genom det väldiga Patagonien kom vi fram till Ushuaia, världens sydligaste stad, världens ände. Här börjar Anderna och det är fantastiskt vackert. Tyvärr skulle vi inte stanna längre än två dagar, men vi lyckades fylla de två dagarna med härliga vandringar i

Sri Lanka

Sri Lanka

14 januari 2012 - 26 januari 2012

Argentina - Chile

Argentina - Chile

3 februari 2011 - 14 mars 2011

Nu har man hållt sig hemma alldeles för länge, det är dags att ge sig iväg på nya äventyr... Det blir en tur med Rosa Bussarna till Tangons Buenos Aires, sjöelefanternas Valdez-halvö, det mäktiga Patagonien, Eldslandets enda stad Ushuaia, vinets Chile och mycket mer.

Estland och Ryssland med Biscaya

Estland och Ryssland med Biscaya

7 juli 2005 - 28 juli 2005

Västervik - Fårö - Haapsalu - St Petersburg - Tallin med segelbåten Biscaya

Alaska 2010

Alaska 2010

13 maj 2010 - 30 maj 2010

Två veckors havskajak i Alaskas vildmark.

Belgien 2010

Bergsgorillor, safari och forsar i Rwanda och Uganda

Serbien och Montenegro

Serbien och Montenegro

22 juni 2009 - 4 juli 2009

Vandring i bergen och forsränning.

Centralamerika 2009

Centralamerika 2009

20 februari 2009 - 30 mars 2009

Med Rosa Bussarna genom Mexico, Belize, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica och Panama

Egypten

Egypten

27 december 2007 - 5 januari 2008

Dykning

Nepal 2008

Nepal 2008

27 oktober 2008 - 18 november 2008

Forspaddling i Nepal. "Himalayan Rush" med Ram Silwal och Roal Beach Camp

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Richard uppdaterar sin resa