Tränar på gym varje dag. Fotograferar och filmar det mesta i min vardag.
hemstad Stortorget 12, Vellinge, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
Kina runt - sammanfattning
tisdag 25 maj 2010 - Peking, Kina

Vi åt tre gånger om dagen tillsammans förutom dag 8 då jag besökte expot själv.Dagsschema i KinaTis 11Till Kina med flyg. Hade tur som hade tre platser själv, kunde därför sova på planet. Det var dock inte så lätt att sova på planet utan att bli störd.Ons 12I Beijing. Mycket soligt

måndag 18 april 2011 - Stortorget 12, Vellinge, Skåne län, Sverige

Barcelona och Figueres. Denna korta men intensiva resa bjöd på många intressanta intryck. Att besöka den världsberömde Antoni Plàcid Guillem Gaudís berömda byggnader var en självklarhet. Att hinna besöka FC Barcelona fotbollsstadium var också ett givet kort. Det är även den största

USA 2010
fredag 25 juni 2010 - New York, USA

Ja då var det dags att åka till USA för första gången och det blev med Christers resor. Resmålen som ingick på resan var New York och därefter till Washington. Allt kändes perfekt dagen då jag skulle resa men väl framme på Kastrup som stötte jag på patrull med att inte kunna checka in

ons 28 - tor 29 oktober
torsdag 29 oktober 2009 - Oslo, Norge

Under onsdagen besökte jag Munchmuseet där jag fotograferade original nr 2 av Skriet. Jag bar min skrietslips och i museets turistshop frågade de om jag kunde sälja skrietslipsar till dem. De hade inte sett någon sådan tidigare. Jag besökte även Naturhistoriska museet. Där hade de en

må 26 Oslo blandat
tisdag 27 oktober 2009 - Oslo, Norge

Igår kom jag fram till mitt hotell, Radisson Scandinavia 4stjärnigt. Jag hade tidigare beställt ett rum långt från oljud som hissar, trafik m.m. Men när jag steg ut från hissen såg jag att rummet var bredvid hissen! Jag ringde ned och förklarade och gick ned till receptionen. De ordnade

Tisdag 27 oktober - Guidad dag
tisdag 27 oktober 2009 - Oslo, Norge

Denna dag hade jag beställt en drygt 4,5h lång guidad tur runt om i Oslo. Vi besökte följande: 1. Oslo centrum 2. Holmenkollen- Se den nya backen byggas. 3. Vigelandsparken- Mycket annorlunda skulpturpark med många konstiga figurer. 4. vikingskiphuset- Här fanns det tre stora vikingskepp

Finland
fredag 7 augusti 2009 - Helsingfors, Nyland, Finland

Hade inte med någon dator och därav ingen uppdatering av dagboken. Bilder finns här: www.facebook.com/album.php?aid...

Kreta - En liten sammanfattning
onsdag 5 augusti 2009 - Heraklion, Kreta, Grekland

Alla bilder finns här: www.facebook.com/album.php?aid... Eftersom jag inte hade med någon dator så blir det en kort sammanfattning om kretaresan. På lördagen fick vi en kort info vad veckan kunde erbjuda oss i olika aktiviteter. På eftermiddagen åkte vi in till Chania och gjorde en liten

Fossilplockning och hundsläde & shopping
onsdag 15 juli 2009 - Longyearbyen, Svalbard, Svalbard

Dagen innan hade man sökt mig för att kolla om det var ok att ändra hundsläde samt fossilplockningen pga få delatagare (bara jag själv på hundsläde på eftemiddagen). Jag erbjöd mig att byta aktiviteterna så att det blev omvänd ordning. Vi var två på hundsläde på förmiddagen samt

Pyramiden och Nordenskiöldglaciären tis 14 juli
tisdag 14 juli 2009 - Longyearbyen, Svalbard, Svalbard

Turen mot den gamla ryska bosättningen Pyramiden startade 8.00 men blev något försenad pga sena resenärer från annat håll samt att det var några som skulle ha med sig extra packning för vidare vandring i närheten. Transporten fungerade bra men jag sov en del under turen för att spara på

Genève

Genève

10 augusti 2011 - 13 augusti 2011

Genève och besök på CERN.

Grönland

Grönland

12 juli 2011 - 19 juli 2011

Grönland - Naturupplevelse utöver det vanliga.

18 april 2011 - 22 april 2011

Barcelona och Figueres. Se de viktigaste delarna av Barcelona.

London 2010

London 2010

30 september 2010 - 3 oktober 2010

London 2010 med expressfart!

New York - Washington 2010

New York - Washington 2010

25 juni 2010 - 3 juli 2010

Tur till USA. New York och Washington.

Kina runt 2010

Kina runt 2010

11 maj 2010 - 25 maj 2010

En rundtur i Kina. Ska besöka olika kända platser inkl världsutställningen i Shanghai.

Belgien, Nederländerna 1990-talet

Belgien, Nederländerna 1990-talet

1 juni 1992 - 1 juni 1996

På vägen till Paris åkte vi genom och besökte några ställen i Belgien (Bryssel) och Nederländerna (Amsterdam m.m). Flera gånger därav ingen datum.

Finland 2009

Finland 2009

27 juli 2009 - 30 juli 2009

En liten kortresa till Finland. En kort runtur i Stockholm innan vi tar båten över till Åbo. Kommer att besöka Åbo, Tammerfors och Helsingfors. Bilder: [link url=http://www.facebook.com/album.php?aid=150465&id=673189898&l=ce0827e056]www.facebook.com/album.php?aid...[/link]

Danmarkstur 2009

Danmarkstur 2009

24 juni 2009 - 25 juni 2009

En dagstur till stranden i Danmark samt lite mathandlande. Besök hos vänner. Detta var en endagstur.

Oslo 2009

Oslo 2009

26 oktober 2009 - 29 oktober 2009

Tur i Oslo.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Rickard uppdaterar sin resa