Utflykt runt ön.
torsdag 8 november 2018 -

Magnetic Island är en fantastisk liten ö med underbara stränder, häftiga djur och tuffa vandringsleder. Vi hyrde bil en dag, det blev en speciell bil som går under namnet "Barbie Bil" Det var en strålande fin dag som började med en vandring upp till ett gamalt krigsfort.  Det användes vid

Segling till en fantastisk strand!
måndag 5 november 2018 - Whitsundays, Queensland, Australien

Vi gav oss iväg med hostelets shuttle bus strax innan 08.00 och efter en kort transport var vi framme vid Marinan i Airlie Beach. Vi var bara åtta stycken som skulle med på denna seglats med segelbåten Alexander Stewart och det kändes skönt att det inte vi så många (plats för 18 personer).

Strand, sand och långa promenader!
fredag 2 november 2018 - Agnes Water, Queensland, Australien

Vi kom i onsdags (2/11) fram till vårt hostel där Halloweenfesten redan var i full gång. "Ungdomarna" dansade på borden och undrade vad "vi" gjorde där! Vi satt med i ytterkanten av festen och åt av den hemmagjorda mat som gick att köpa för 5$ (ca 33 kr) och hade det trevligt. Klockan 22

Flygtur
tisdag 30 oktober 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Idag blev det flyg över Fraiser Island. Det var med lite blandade känslor som vi satte oss i planet. Men flygturen var en spännande så det blev en resa som vi båda uppskattade och tyckte var riktigt häftig 😀På eftermiddagen fortsatte vi med Greyhoundbussen till Bundaberg där vi gör

Rickard 50 år
måndag 29 oktober 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Idag har dagen kommit då födelsedagen skulle firas. Det blev en dag där solen inte orkade fram utan mörka moln och hot om regn hängde i luften. Vi började dagen med att hyra cyklar det blev en tur på 2.5 mil. Vi blev attackerades av en rovfågel som försökte sätta sig på våra

Hervey Bay och Fraiser Island
söndag 28 oktober 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Efter 5 timmar på bus kom vi fram till Hervey Bay, mest känd för att världens största sandö ligger utanför staden. Igår åkte vi en 4x4 buss runt ön och vi fick se många fina platser och en vild dingo! Idag avslutades dagen med BBQ medans regnet öste ner!

Vandring i Nationalparken och bad i havet!
onsdag 24 oktober 2018 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Vi unnade oss en sovmorgon innan vi packade matsäcken och gav oss iväg på en vandring i Nationalparken vid Noosa Heads. En härlig promenad med underbara vyer och ett hav så underbart blått. Äntligen fick vi doppa oss i havet och surfa på body boards i vågorna.

Vi fortsätter upptäcka Brisbane
tisdag 23 oktober 2018 - Brisbane, Queensland, Australien

Dag två fortätter vi med att gå på marknad med närproducerade varor. Därefter åkte vi båt på floden till en park där vi relaxade med inköpt matsäck i 30 min innan regnet kom och vi hamnade vid ett bord med tak över i ca.1.5 timme innan regnet slutade. Det var dagens happening!!  Igår

Äntligen framme i Down Under!
tisdag 23 oktober 2018 - Brisbane, Queensland, Australien

I lördags morse landade vi i Brisbane och fick vårt hotellrum direkt. Trots ingen/mycket lite sömn gav vi oss ut för att upptäcka Brisbane. Vi möte trevliga människor och även en orm på trottoaren! En öl vid en konstgjord lagun och en tur på floden, samt barhäng med backpackers fick

Mot nästa världsdel!
fredag 19 oktober 2018 - Hongkong

Efter drygt tre dygn i Hong Kong med ett hektisk storstads liv, så lämnade vi Asien för Australien.

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Rickard uppdaterar sin resa