Bakaxel-Nordsjön
söndag 8 april 2012 - Stathern, England, Storbritannien

Hittade efter en viss möda Martin och "Im axle specialists" de som renoverar bakaxlar till Peugeot och vi hade beställt en som skulle vara klar att hämta på söndag morgon lagom för att hinna ner till Harwich o färjan hemåt igen. Bestämde träff vid puben "The Nags Head" ordagrant

Mot Sherwoodskogen!!!!
lördag 7 april 2012 - Nottingham, England, Storbritannien

Reser ner från höglandet till de mer motorvägstäta Midlands mot Nottingham och målet Langar Hall som är en herrgård i gammal hederlig stil som blir vår sista natt här i England innan vi tar färjan hemåt imorgon. Lunch serveras av Indisk kypare när vi anländer och det blir kyss på

Barmouth-Llangollen
fredag 6 april 2012 - Llangollen, Wales, Storbritannien

Vaknade tidigt av ljuset från havet och en fiskmås som tjattrade utanför fönstret. Frukost,packa bilen sen ner till stranden för att känna på Lowtide och gå omkring för att kolla vad havet gömt. Vidare genom Nationalparken Snowdonia för att landa i den mycket vackra bergsbyn Llangollen

Liverpool-Manchester-Barmouth
torsdag 5 april 2012 - Liverpool, England, Storbritannien

1/3 av oss lämnade idag för Manchester o Sverige, känns lite vemodigt men resten av styrka får göra så gott de kan i fortsättningen. Avskedslunch med Fish´n chips på seglarlubben lite kramkalas å sen Taxi för vissa å bil Mot N Wales för de återstående. Snö hade vi väl inte väntat

Beatles
onsdag 4 april 2012 - Liverpool, England, Storbritannien

Vaknade lite "barksmullen" denna onsdag som skulle visa sig bli en mycket märklig dag.... Anette ville inte röra på sig så jag släntrade ner för lite frukost o mötte Linda som såg rätt avvaktande ut hon me. Fixade lite god bricka till frugan me fralla o kaffe o grejjer ock det fick henne

Stratford-Liverpool
tisdag 3 april 2012 - Liverpool, England, Storbritannien

Blev hämtad av Malcolms fru Irene efter frukost för att hämta vår nyservade Rover och den nya grillen som Gunnar Björs beställt till sin påbackade Rover. Hann med att inervjua Irene ordentligt under den halvtimmeslånga resan(Malcolm var så bullrig o dominerande i förrgår när jag

Shakespeare
måndag 2 april 2012 - Stratford-upon-Avon, England, Storbritannien

Mysigt hotell i Tudorstil säkert 400 år gammalt och efter frukost med bacon&eggs och allt som hör en engelsk frukost till blir det en joggíngrunda längs Avon för mig och damerna går en fotorunda. Förväntningarna på kvällens föreställning av the Tempest på Royal Shakespeare Theatre e

Nordsjön-Harwich-Stratford
söndag 1 april 2012 - Stratford-upon-Avon, England, Storbritannien

Vaknade tidigt av en mjuk sjögång, upp på däck för några bilder av Soluppgången på Nordsjön. Frukost och den första glimten av England börjar dyka upp om styrbord. Frågar Linda om hon vill ta första passet idag i vänstertrafiken(hon e ju enligt egen utsago tillverkad här)så vi

Gävle-Linköping
lördag 31 mars 2012 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Anette o Linda hämtade upp mig i Sthlm direkt efter jobbet med Vasa Ombord, en snabb fika på Atlas o sen bil söderöver mot Linköping där vi övernattade på Park hotell. Fin middag med vin vit torget avslutade kvällen, vi känner oss glada och förväntansfulla inför resan till UK

Linköping-Esbjerg-Nordsjön
lördag 31 mars 2012 - Malmö, Skåne län, Sverige

Vaknade till snöyra,inte bra med tanke på dagens körning på 78 mil!! Skrämde upp damerna och drog själv iväg o tankade upp skutan för att vinna tid och vi kom iväg vid 0730 efter en god frukost. Snö på motorvägen ända ner till Jönköping inte så kul men vi har ändå lyckats hålla

Roadtrip to England

Roadtrip to England

30 mars 2012 - 9 april 2012

The "Rover" (Vandraren) ska få komma hem för kamremsbyte hos MGR Motor Services i Coventry. Under tiden passar vi på att besöka Will Shakespeares hemstad samt The Fab Four in Liverpool.

Ett ofrivillig Europaäventyr

Deletapp 2 av min Gibraltartur på cykel

Gävle-Skanör

Gävle-Skanör

3 juli 2006 - 12 juli 2006

Cykletur på ca 80 mil som ett test inför den planerade europaturen Skanör-Gibraltar-07

På Cykel Sthlm-Gävle

På Cykel Sthlm-Gävle

29 juli 2005 - 31 juli 2005

Min första långtur på cykel vilken skulle bli ett test både för mig och min nyinköpta Monark Mountain 15 (125kr på tradera)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Rickard uppdaterar sin resa