Stone Town
tisdag 17 juli 2018 - Stone Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Idag gick färden till Stone Town & Prison Iland. Vilken stad! Full av folk, marknader, kryddor, dofter och skräp.Vi hade en guide som visade oss allt från gamla slavmarknaden till Sultanens palats. Sorligt att se att de inte tar hand om sina fina historiska byggnader, renoverar dem i

Safari Blue
måndag 16 juli 2018 - Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Idag har vi haft en helt fantastisk dag. Vi åkte till syd västra ön och gav oss ut med båt. först stannade vi och snorkla bland reven. Såg många fina fiskar. Sen blev det ett stopp på en väldigt stor sandbank. Denna stannade vi till vid på vägen hem men då var det inte mycket kvar av

Sulan Sands
måndag 16 juli 2018 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Har nu tillbringat 2 dagar på hotellet, solat, badat och tagit det lugnt.Här är det väldigt fint och otroligt god mat. Idag skall vi till västra sidan. Dagen skall tillbringas på en båt med stopp på små öar där man kan snorkla och bada.

Sultan Sands Hotel Zanzibar .
fredag 13 juli 2018 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Nu är vi här  !!NU SKA VI SOLA O BADA

Mot Zanzibar
fredag 13 juli 2018 - Arusha, Tanzania

Hej nu lämnar vi fastlandet för att flyga till Zanzibar.  Det är med en tår i ögat vi lämnad kvar vår chaför , Moody, som hela veckan dagit hand om oss. Lite vin så går det att flyga dessa plan 🤪

Shalom orphanage center
torsdag 12 juli 2018 - Karatu, Manyara, Tanzania

På vägen hem till hotellet  stannade vi till  på den  lokala marknaden och köpte 25kg ris och 30kg bönor att ha med till Shalom orphanage center.  På centret bor det ca 50 barn åldern 0-18 år. Detta besök var väldigt gripande. Jämfört med våra förhållanden så bodde dessa

Ngorongoro
torsdag 12 juli 2018 - Ngorongoro, Arusha, Tanzania

Ngorongoro parken idag. Mycket annorlunda växtlighet.  Vi såg 3 noshörningsr och många hyenor

Serengeti
måndag 9 juli 2018 - Ikoma, Mara, Tanzania

Idag har vi varit i Serengeti. Resan har varit skakig, dammig och helt fantastisk.  Vi har sett alla i "big 5". I morgon blir det ytterligare en dag i denna fantastiska park.

Vår första safari
söndag 8 juli 2018 - Karatu, Manyara, Tanzania

Idag har vi varit på vår första safari HELT UNDERBART. Fler bilder tagna med systemkameran. Fick se otroligt många olika djurarter.Marie blev rånad av en apa... 2 ggr.jag fick åka till läkare då jag fick en allergisk reaktion av malariatabletterna. I morgon bär det av till Wilda Camp.

Framme
lördag 7 juli 2018 - Kilimanjaro, Tanzania

Nu är vi är. Idag ut till hotellet vi skall bo på i 2dagar.

Safari i Tanzania och Zanzibar 2018

Safari i Tanzania och Zanzibar 2018

5 juli 2018 - 20 juli 2018

Drömresan Tarangire Nationalpark, Serengeti Nationalpark, masai landsby, Ngorongoro Crater, Lake Manyara Nationalpark, Zanzibar

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maria uppdaterar sin resa