Go West, life is peaceful there
fredag 13 december 2019 - Carlsbad, New Mexico, USA

Hej!Åh va roligt med ett inlägg, det har dröjt av olika skäl... Men här kommer ett nytt, jaaa!Jag är på den blåsigaste platsen i världen. Svårt att gå rakt! Men vi tar det från början.Från El Paso, Texas åkte vi söderut till Big Bend national park, där var det öken och varmt som

Winter is coming
fredag 22 november 2019 - El Paso, Texas, USA

Heeeeeeeej igen alla mina läsare!Jag är ju bara en enkel röntgenslusk, och har idag 72 läsningar på min dåliga resdagbok, vad glad jag blir!Ok, vi lämnade Yosemite i sista resdagboken, åkte till Bishop - åt pizza på Dominos, tvättade kläder (tack Apan), sov, tömde alla tankar i bilen

Trailer trash, men ändå inte.
fredag 15 november 2019 - Bishop, Kalifornien, USA

Hej!Ursäkta att det dröjt med inlägg, jag har varit på jordens vackraste plats - och där finns ingen mottagning.Med den oblyga cliffhangern avklarad kommer äntligen ett inlägg.Vi kom fram till San Francisco efter ordning den femte november. Det enda som krånglade var naturligtvis SJ. De

Pack-tajm.
lördag 2 november 2019 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Hallå Dagboken.Sitter hemma i Karlstad, två dagar till avresedag. Jag har precis kånkat ned allt jag tror mig behöva från vinden.Det är alltid så svårt att veta vad jag kommer behöva när jag ska iväg en längre tid. Vad kommer jag sakna och vad kunde jag lika gärna lämnat hemma?Den

Nu blir det vandring igen! Appalachian trail!
söndag 11 juni 2017 - Tallahassee, Florida, USA

Hej igen.Alla som läste det förra inlägget har nog det här på känn, men jag har goda nyheter!Appalachian trail blir av, klubbat och klart. :)Elin och jag är på väg till USA:s östkust, Miami närmare bestämt. Det var från början en plan för att fördriva tiden tills vi kunde gå på

Jaha, vad händer nu? 0 kvar. (?)
fredag 2 juni 2017 - Phoenix, Arizona, USA

Hej vännerna.Jag har inte skrivit på ett tag, förlåt. Först var vi i Tehachapi två dagar som tänkt, sen stannade vi två dagar till pga en storm, sen vandrade vi igen... och nu är jag i Phoenix. Är det inte märkligt hur livet är när man måste göra som naturen vill?Vi lämnade

Tehachapi, med en viss fundersamhet om framtiden. 3367 kvar.
måndag 15 maj 2017 - Tehachapi, Kalifornien, USA

Heeej igen day-book!Vi är i Tehachapi, en större stad än vi är bortskämda med normalt, 13.000 invånare. Här finns en sportaffär, riktigt bra mataffär och något tjugotal restauranger.Sist jag uppdaterade var vi i Casa de Luna. Därifrån hade vi typ fem-sex dagar hit, promenaden till

Ok gänget! Frågestund om PCT. 3509 kvar.
tisdag 9 maj 2017 - Green Valley, Kalifornien, USA

Hallååååååååå igen!Jag tänker såhär... kan ni inte ställa frågor?För om jag bara skriver, berättar och beskriver blir det ganska mycket samma. Vi är ju trots allt i en öken och går hela dagarna.Vad undrar ni? Är vi smutsiga? Vad skulle jag beskriva min armhåledoft som? Kommer

Hiker Heaven. 3548 kvar.
söndag 7 maj 2017 - Agua Dulce, Kalifornien, USA

Hej dagboken.Det är ett skelett som talar. Jag är inte död men jag väger 68kg.Jag började på 77, så det är nio kilo på 30 dagar. Eller 300g per dag om man så vill.Rätt stört egentligen.Vi har vandrat 454 miles och är i Hiker Heaven. Här bor Donna och Jeff Saufley. Och just nu ca 30

Elektricitet! Vägar! Människor! Dusch och tvättade kläder. 3685 kvar.
måndag 1 maj 2017 - Wrightwood, Kalifornien, USA

Hej dagboken! Vi är i Wrightwood. En liten håla i Kalifornien. Här finns inte värst mycket, några tusen människor, en mataffär, en frisör, nåt café och några hotell. Men ta mig tusan om det inte känns som en storstad just nu, ett riktigt kliv framåt för vår kultur och samtid.Vi kom

USA-CANADA-MADNESS

USA-CANADA-MADNESS

2 november 2019 - 1 mars 2020

Jag är och äventyrar i mitt favoritland. Först blir det road trip genom nationalparker med vandring, cykling, kanske lite klättring, paddla, vem vet... och sen nyår på Hawaii följt av fem-sex veckors skidåkning i världens bästa berg.

Pacific Crest Trail

Pacific Crest Trail

1 oktober 2017 - 1 oktober 2017

Jag vandrar, äter, sover och vandrar lite mer. Mexico till Canada på gissningsvis 150 dagar.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Rikard uppdaterar sin resa