Resa, resa, resa, that's what it's all about! :D
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
- Do you know where you are?! - You're in the jungle, baby!
fredag 4 mars 2011 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Hej! Det var ett tag sen senast. På grund av tidsbrist men framförallt saknaden av internettillgång så har det varit svårt att hinna uppdatera er där hemma. Vi har nämligen spenderat en stor del av vår tid i regnskogen. Men vi återkommer till det om en liten stund. Så senast vi skrev

So much to tell, so little time...
lördag 19 februari 2011 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Hej alla! Nu har vi verkligen varit frånvarande ett tag! Bilder blir det massa sen! I alla fall, sist vi skrev så var vi i Ao Nang och skulle iväg på en 2-dagars snorkeltur! Vi har verkligen haft det underbart sen dess. Vi hade bokat snorkelturen med svenska dykcentret Kon-Tiki i Ao Nang. Vi

En stor dos av natur
fredag 11 februari 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej allihopa! Nu har vi varit tillbaka någon dag från vår tripp till Khao Sok National Park. Vilken upplevelse! Underbart med Elefantridning, Kanottrekking på Sok River, utflykt till Fisktemplet och Aptemplet (Där vi matade underbart söta apor) Kvällen bjöd på en gourmet middag av

Kontrasternas Thailand
måndag 7 februari 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Från Bangkok åkte via Phuket ut till ön Koh Yao Noi. Det gick hyftsat smidigt att transportera sig, först med flyg från Bangkok sen taxi från flygplatsen och slutligen longtail-båt från Bangrong Pier. Allt som allt blev det ungefär 3 timmars restid. När vi anlände till ön möttes vi av

Det går inte alltid som man tänkt sig!
torsdag 3 februari 2011 - Bangkok, Thailand

Man planerar och man planerar, fixar och donar och tror sig vara ute i god tid. Och, ja, saker och ting strular men varför måste allt strula?! För det första så var vi på Arlanda 4 timmar innan avgång och trodde att vi hade allt under kontroll. Istället kom vi med flyget med en knapp 5

Killarney
måndag 2 juni 2008 - Scrahane, County Kerry, Irland

Hej allihopa! Nu sitter jag pa vart hostal i Killarney som ligger pa sydvastra Irland! Idag har vi hunnit med en del efter en mycket hard festnatt i Galway! Det var jakligt kul! Besokte "The Burren" national park och aven Cliffs of Moher idag...tyvarr sa var Cliffs of Moher en stor besvikelse

Brú na Bóinne
fredag 30 maj 2008 - Dublin, County Dublin, Irland

Eller Newgrange och The Boyne Valley! Ska borja prata gaelic eller iriska som det heter pa svenska, jag ocksa! :) Underbart vackert och underbart vader! Vilken dag! Forutom den vackra, gronskande dalen med all dess vackra prakt sa besokte vi ocksa platsen for Battle of the Boyne, ett otroligt

Dublin!
torsdag 29 maj 2008 - Dublin, County Dublin, Irland

Vilken stad! Just nu sitter jag pa hostalet i sodra centrala Dublin och skriver, internet ar gratis har men man far inte sitta sa lange. Jag har hunnit med en hel del har bla, besokt Guinness Storage, dar jag gick en tour och sen drack en pint Guinness i panorama baren! Varit pa pubrunda med

Problem, trötthet och Skavsta Flygplats
tisdag 27 maj 2008 - Nyköping, Södermanlands län, Sverige

Så då sitter jag äntligen på flygplatsen och väntar på att planet ska avgå. Dagen har varit, med ett ord, jobbig! Ändrade resplaner, vilket i mitt fall innebär att jag inte kommer att hälsa på min vän i Limerick utan istället stanna hela veckan i Dublin. Orsakerna till det vet alla som

Imorgon!
onsdag 16 maj 2007 - Sevilla, Andalusien, Spanien

Tja, så sitter man här! Allt är packat och klart, hyran är betald osv. För imorgon drar vi! Ah, att få se Sevilla och Jarabe de Palo...ska bli en upplevelse! Flyget går 15.35 och vi är väl framme i Sevilla vid 23.10, det blir lite dumt eftersom de ställde in det första flyget vi skulle

Nippon - Japan

Nippon - Japan

9 maj 2020 - 25 maj 2020

Ett äventyr som börjar med studier av japanska och japansk kultur på Helsjöns folkhögskola hösten 2019 och kulminerar med en ca 10 dagar lång resa till Japan under våren/sommaren 2020

Israel och Palestina

Israel och Palestina

24 augusti 2015 - 2 september 2015

Rundresa i Israel och Palestina

London, Baby!

London, Baby!

16 juli 2014 - 21 juli 2014

Till London och där se Monty Phyton på O2 arena samt semestra lite!

Dublin and Northern Ireland

Dublin and Northern Ireland

11 september 2013 - 16 september 2013

Dublin och sen Nordirland med Paddywagon Tours! The best of the best! :D

Asia

Asia

1 februari 2011 - 15 mars 2011

Jag och Daniel drar till Thailand och Malaysia i 6 veckor! Så här har vi planerat, men utrymme finns för ändringar under resans gång. Vem vet vad som kommer att hända?! :)

Kroatien

Kroatien

16 juli 2008 - 30 juli 2008

Ta Kielbåten från Göteborg, bila ner genom Tysklad, Österrike och Slovenien för att tillbringa tid i Maraska utanför Split i Kroatien hos några vänner.

Irland

Irland

27 maj 2008 - 3 juni 2008

Ska till Dublin och se staden i 4 dagar, sen blir det en 3 dagars resa på västkusten!

Sevilla

Sevilla

17 maj 2007 - 22 maj 2007

Jag och syrran drar till Sevilla för att bland annat se mitt spanska favorit band, Jarabe de Palo "in concert". Dessutom stannar vi några dagar i vackra Sevilla.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linda uppdaterar sin resa