Inspelning av sommarlovsprogrammet och hemresa
torsdag 28 juni 2018 - Malmö, Skåne län, Sverige

Vi gick upp kvart över sex och åt frukost på takterrassen. Sen checkade vi ut och tog bussen till Beijers park. Vi fick bra platser och det var roligt att se hur dom jobbade under repetitionerna och själva inspelningssekvenserna. Imorgon sänds avsnittet i barnkanalen SVT, så håll utkik efter

Sista stoppet, Malmö
onsdag 27 juni 2018 - Malmö, Skåne län, Sverige

Det var en lång resdag igår. Upp kvart över sex i Paris och i säng kvart över tolv i Malmö!Så himla skönt med stor säng, stor tv och framför allt stort fönster med fantastisk utsikt!Vi skippade tv-inspelningen idag och satsar på att se Sverige - Mexiko i Folkets park.Att se matchen på

En natt snett emot Gare l'est
måndag 25 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Frukost på hotellet i Barcelona sen tåget till Paris där vi hade stora problem. Först hittade vi ingen biljettautomater, sen när vi köpt biljetter så fungerade dom inte. Trodde först att vi köpt fel sort som inte skulle fungera för spärrarna till pendeltåget. Kollade annat sätt att

Sista dagen i Barcelona
söndag 24 juni 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Vi sov till 11, frukost och sen upp på rummet och slappa ett tag till.Vid två åkte vi till Sagrada de Familia, tog en bild. Eftersom det visade sig att biljetterna för att gå in var slut så åkte vi vidare till Parc Güell. I tunnelbaneuppgången köpte vi en flaska vatten mest för stt se

Tjohoo, inatt firar man midsommar i Barcelona
lördag 23 juni 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

När vi tog hissen ner till frukosten idag hade man skrivit på spegeln att det skulle firas San Juan ikväll. Fyrverkerier och firande hela natten! Kul att vi prickat in detta. 😄Just nu är vi i Les Planes uppe i bergen, eftersom vi tog pendeltåget åt fel håll när vi skulle till Plaça

Midsommarafton
fredag 22 juni 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Vi började med sovmorgon till 10:00 och gick ner och åt frukost vid halv elva (den serveras fram till tolv!) Grym frukost som krävde 9 bilder för att få med allt! 🤣Sen tog vi t-bana till de äldre kvarteren Barri Gotic. Där tittade vi på kyrkan San Maria del Mar. Vi hade inte lyckats

7 timmar på tåget idag
torsdag 21 juni 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Nu är vi äntligen incheckade på hotellet i Barcelona. Superhärligt rum ett par kvarter från Ramblas. Jag hann inte varna Noa så han äter just nu Pringles från minibaren. 2.50€ för en liten burk, hehe.Klockan är halv åtta så vi softar nog ett tag till innan det blir en dusch och ut på

Innehållsrik och lång dag i Paris
onsdag 20 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Frukost strax efter nio på hotellet. Riktigt bra med ägg som man fick koka själv, toast, baguette, pain au chocolate, färskpressad juice, små yoghurts, salami, goda ostar, Nutella.Mätta och utvilade gick vi genom marknadsstånden där Noa köpte en liten praktisk väska, till metron som vi

Promenad genom halva Paris
tisdag 19 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Anlände till Gare de nord strax före tre. Noa var hungrig så vi köpte fiskburgare på Burger king och sen började vi gå mot hotellet i andra änden av Paris nära Gare de Lyon. Vi satte oss i trappan nedanför en kyrka och åt. Sen gick vi och gick och gick och gick. När vi hade ett par

Mot Paris
tisdag 19 juni 2018 - London, England, Storbritannien

Bussen till St Pancras där Eurostar-tåget till Paris går ifrån. Vi kommer att vara på stationen nästan 2 timmar före avgång.Denna gång åker vi 2:a klass klass så ingen bordsservering 😓

Tågluff 2018 med Noa

Tågluff 2018 med Noa

13 juni 2018 - 28 juni 2018

Noa och jag tågluffar.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lotta uppdaterar sin resa