Mot Paris
tisdag 19 juni 2018 - London, England, Storbritannien

Bussen till St Pancras där Eurostar-tåget till Paris går ifrån. Vi kommer att vara på stationen nästan 2 timmar före avgång.Denna gång åker vi 2:a klass klass så ingen bordsservering 😓

Vaktombytet och London Eye
måndag 18 juni 2018 - London, England, Storbritannien

Denna dag åkte vi in till Buckingham palace för att titta på vaktombytet. Vi var på plats 45 minuter innan och lyckades få några av de sista platserna vid staketet. Efter 20 minuters vaktombytesaktiviteter tröttnade vi och promenerade vidare förbi Big Ben (helt inpackat i

Hos Anna och David
söndag 17 juni 2018 - London, England, Storbritannien

Vi kom hit igår eftermiddag efter att ha besökt Sir John Soans museum och Hamleys. Efter en välkomstdrink i Anna och Davids trädgård gick Noa och jag på promenad för att hitta en restaurang att äta på. Vi hamnade på Sutton & sons där vi åt tonfiskburgare och fish'n chips. När vi

Incheckade i London
fredag 15 juni 2018 - London, England, Storbritannien

Nu ligger vi och softar på hotellet i London. Imorgon ska vi äta engelsk frukost och sen promenera till Sir John Soanes museum. På eftermiddagen åker vi till Anna och David.

Tåg under engelska kanalen

Våra platsbiljetter i första klass betydde att vi fick mat och dryck på resan mellan Bryssel och London.

På tåget mellan Hamburg och Köln
fredag 15 juni 2018 -

Första klass kupé med trasig AC. Ganska svettigt och tråkigt för tillfället. Första biten var kul för då hade vi sällskap av en dansk sjökapten och hans fru. Dom klev av med sina stora resväskor i Bremen där de skulle kliva ombord på ett 400 meters fartyg till Singapore! Via Rotterdam,

Incheckade på hostel
onsdag 13 juni 2018 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

SP var vi incheckade i vårt 4-bäddsrum som jag trodde vi skulle dela med främlingar, men det visade sig att vi får ha det helt för oss själva! Nu ska vi ner och äta husets pasta pesto och sen blir det tivoli.😃

Hamburg
torsdag 14 juni 2018 - Hamburg, Tyskland

Ganska mysigt rum med en tv på sniskan och lite udda tillbyggt badrum för att slippa flytta på det vattenburna elementet 🤣Vi hann inte lång på vår utforskar promenad innan det började regna och blåsa, så vi satte oss mitt på shoppingstråket och åt fish'n chips. Sen tog vi skydd i en

Med tåget på färjan
torsdag 14 juni 2018 - Rødby, Region Själland, Danmark

Nu är vi i Rødby och tåget ska snart köra på färjan som går till Puttgarden. Klockan är kvart i två.

Tivoli
onsdag 13 juni 2018 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Nu har vi varit på tivoli och åkt så mycket vi orkade. Inte så mycket folk och nästan inga köer, helt perfekt. Noa blev modigare och modigare och till sist åkte vi Rutschkanan (bergochdalbanan med tunnlar) två gånger (se bild). Imorgon ska vi sova ut, äta frukost och sen ta tåget 11:35

Tågluff 2018 med Noa

Tågluff 2018 med Noa

13 juni 2018 - 28 juni 2018

Noa och jag tågluffar.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lotta uppdaterar sin resa