Svenska som gärna reser när tillfälle ges. Resesällskapet består man och barn.
hemstad Örebro, Örebro län, Sverige
”Var är den där magneten ..?”
fredag 12 januari 2018 - Mission Beach, Queensland, Australien

Framme i Mission Beach, hittar supergulliga Rainforest motell som har ”vacancy”. Rum med pool utanför, resans fräschaste kök( som nu inte spelar så stor roll , eftersom vi skall äta ute) grön trädgård och en liten uteplats. Vi bestämmer att vi stannar här sista två dagarna och njuter

December på Bondi
måndag 18 december 2017 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Bellavue Hills Bondi 18 decembers till 2 Januari.  Texten är på väg.

Jag gillar Paviljongen i Coogee
onsdag 29 november 2017 - Coogee, New South Wales, Australien

29 november till 18 decembers. Ja texten är liksom på väg.

En pir, en pir till och en jättelång pir
onsdag 3 januari 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

3 januari. Styrde bilen ut mot kusten och norrut mot Noosa, och sammanfattningsvis ; proppfullt!! Folk och bilar överallt.Hittar till slutet en p-plats i Noosa Woods.Och plötsligt händer det. Glasskiosk framför oss, härlig långgrund strand med kristallklart vatten. Vi fikade, busade och

Brisbane till Cairns 1680 km
tisdag 2 januari 2018 - Brisbane Airport, Queensland, Australien

Tisdag 2 Januari. Vår två veckor långa road tripp från Brisbane till Cairns har just startat. Passera en väg skylt på Bruce hiway, det är långt till Cairns ....Första stopp blir i Yandina på Yandina hotell, känns som här ute i bushen har tiden stått stilla. Hotellet är från 1800

Ett tält, en säng och en fläkt
tisdag 9 januari 2018 -

Tog båt ut till Great Keppel Island med Keppel conection. Känns lite thailands känsla. Blått vackert vatten öar med vit sand i fjärran. Kort båttur ca en halvtimme sen av båt och upp på lastbilsflak. Vi ska bo på Great keppel Island holiday village i TÄLT!  Verkar mysigt, skuggiga träd

Kängurur
måndag 8 januari 2018 - Agnes Water, Queensland, Australien

8 januari. Resan fortsätter med ständig jakt på  fler mil och olika val. Ska vi stanna, ska vi åka lite till. Maten varierar från Mc Donalds till rester från hemlagad pasta och en liten god paj till och från. Melon, mango och annat gott i fruktväg.  Nästa stopp blir en stad med det

North beaches, buss tur och retur
onsdag 2 december 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

Så mycket stadsbuss som vi åker här, har vi inte åkt hemma är om man la samman flera år. Målet idag är upp till north beach, slutmålet är Palm beach. Den stranden är den vy man ser i den ( här i Australien ) kända tv serien " home and away ". En av fördelarna med buss är att

Pinocciofisk och simma med hajarna i Manly
fredag 27 november 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

Fredag. Idag är det utflykt på hemmaplan. Vi skall till akvariet i Manly. Några hundra meter från wharfen ligger en rund liten byggnad precis vid vattnet. Där kan man se alla möjliga vatten varelser, fiskar som du aldrig sett maken till simma runt. En hade som en stort " pekfinger" i

Barntimmar på Svenska kyrkan med julsånger och julgran på Martins place
torsdag 26 november 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

26 november. Det är torsdag, och det betyder att vi ska in till Sydney och Goulburn Street och Svenska kyrkans café Svenssons barntimmar. Vi har lärt känna några trevliga barn och föräldrar där. Prästen Katja är supergullig och hjälpsam. Roliga timmar, lek och sångstund och

Föräldraledig i Sydney

Föräldraledig i Sydney

26 november 2017 - 16 januari 2018

Åker tillbaka med familjen till Sydney för att återigen hänga på stranden, leka i parker och gå på barntimmar café Svensson och upptäcka spännande och nya ställen och självklart återvända till de gamla.

Going to the land down under.

Going to the land down under.

6 oktober 2015 - 23 januari 2016

Tre månaders resa med man och barn till Australien. Resan startar med ett stopp på Fidji, Sen blir det längre vistelse i Australien som är ganska oplanerat. Vi hoppas på lite härligt beach-liv, kulturella upplevelser och utflykter runt om Sydney. Innan hemfärden till Sverige och vintern väntar en avstickare till Cook-öarna och Los Angeles.

Jul på Seychellerna-Nyår i Dubai

Jul på Seychellerna-Nyår i Dubai

13 december 2013 - 6 januari 2014

Rundresa på Seychellerna, ön Digue, Mahé och Praslin. Nyårs firande, vill se fyrverkeri vid Burj Khalifa, lägga näsan på golvet i Schejk Zayed-moskén. Tänker klappa händer och tjoa när resesällskap testar G kraft på Ferrari World i Abu Dhabi.

Konichiwa arigato sayonara- 9 dagar i Japan

Konichiwa arigato sayonara- 9 dagar i Japan

1 maj 2013 - 10 maj 2013

På vår "att göra sen lista " har Japan funnits. Men när vi först tänkte tanken, ja då skedde Fukushima.. Men nu hoppas vi att våren inte bara är sen i sverig utan även i Tokyo och Kyoto så vi får se slutet av körsbärsträdens blomning. För nu finns tågpass införskaffat, och planen är storstad och galenskap i Tokyo, genuint och holy week i Kyoto, och bad i varma källor i Hakone. Våra bokningar är strösslade i spridda skurar, hoppas att detta med att sova på futon på golvet är en spännande erfarenhet. Denna resa kommer antagligen innehålla en massa mat, och mer beskrivningar av vad vi äter.

Filipinerna-"kvar på att göra listan"

Filipinerna-"kvar på att göra listan"

14 december 2012 - 6 januari 2013

Filipinerna var tänkt som ett delresmål under jorden runt resan, men vi kom aldrig dit. Men nu är det dax, efter kort stop i Hongkong, både dit och hem, blir det Boracay, Bantayan Island och kanske Malapascua Island eller Bohpol.Syftet är sol, bad och avkopplande semester, och får vi tråkigt kanske några utflyktsmål. Ser fram emot att spana in det filipinska köket.

60 års kalas + sommarsemester

60 års kalas + sommarsemester

5 juli 2012 - 20 juli 2012

En kombo resa; passar på att fira 60 åringen samtidigt som vi alla tre har sommarsemester . En tur&retur biljett Stockholm - Bangkok, sen lite lösa planer på att resa runt på östkusten, för att toppa med en citytur innan hemresan.

Europa en vecka med bil

Europa en vecka med bil

2 april 2012 - 9 april 2012

Fick besök av vänner från Sydamerika. Passar på att följa med dem ner i Europa, efter vi klarat av Sverige och allt vackert vi har här.Planen är att resa Göteborg-Kiel, Tyskland för att resa direkt ner till Amsterdam och Holland. Senare Tjeckien och ett besök i Prag. Vad som kommer ske däremellena lär visa sig...

USA, roadtrip östkusten

USA, roadtrip östkusten

19 juni 2011 - 10 juli 2011

Resa med hyrbil som skall ta oss runt Washington DC, New England och NY och allt som finns därimellan.

Weekendresa till Bryssel

Weekendresa till Bryssel

26 mars 2011 - 28 mars 2011

Kort besök för att njuta av vårväder (förhoppningsvis)och prova Belgisk mat & dryck. Kanske prata lite politik med gubbarna i Europaparlamentet.

Sri lanka

Sri lanka

20 november 2010 - 5 december 2010

Ett resmål med både regnskog och fina stränder.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa