Agadir
lördag 8 januari 2011 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Vi tyckte vi borde ladda upp med lite sol och salta bad innan vi tar itu med snöskottningen hemma sa vi tog bussen fr Marrakesh till AGADIR. Vi har verkligen fatt uppleva Marocko och ar helnöjda med den organiserade delen som slutade idag. Vi har sovit under stjarnorna i Sahara, vandrat i bergen,

Atlasbergen
fredag 24 december 2010 - Azrou, Meknès-Tafilalet, Marocko

Vi har nu upplevt både regn, hagel o snö uppe i bergen; ca 5-10 grader och lika dant inomhus. Men ikvall har vi lyckats hitta lite vin och öl. så nu blir det fest med det supertrevliga reskamraterna. GUD JUL Kram Lena

Fez
måndag 20 december 2010 - Larache, Tanger-Tétouan, Marocko

Hela dagen har vi vandrat runt i ett högst verkligt levande o doftande Tusen och en natt; Medinan, gamla stan i Fez. Ett osannolikt virrvarr av trånga grander helt omojligt att hitta pa egen hand, 300 hektar med 150 000 inv och inga bilar. Världens storsta urbana bilfria omr. Vi bor i ett

Tanger
lördag 18 december 2010 - Larache, Tanger-Tétouan, Marocko

Vi kom till Tanger m taxi fran gransen mellan Marocko och spanska Ceuta. Chaufforen kunde inte ett ord engelska, franska eller spanska och hade ingen aning om var hotellet fanns, verkade knappt ha varit i stan. Efter en del snurrande blev vi lotsade av en annan taxi till hotellet. Ett alldeles

Larache
lördag 18 december 2010 - Larache, Tanger-Tétouan, Marocko

Nu har vi tagit bussen fr det myllrande o doftande Tanger till en lugnare semesterort vid atlantkusten. Robert o jag bor inhysta i en famlj och disponerar ensamma ett vaningsplan i en central lagenhet. Vi har tva stora vardagsurm med ca 30 meter vaggsoffor och lika manga kuddar, tva gigantiska

Hemresa
lördag 23 januari 2010 - Hongkong, Hongkong

Halloj! Nu har vi flugit halva hemresan och hamnat på Hong Kongs relativt trista flygplats. Vi sov ganska bra och är i god form. Men måste vänta 8 timmar pa planet till Frankfurt. Raglan, en liten semesterort pa NZ norra vastkust har enl guideboken världens bästa vänstersurfvågor. Vi

Vulkanvandring
tisdag 19 januari 2010 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

Hej! Hu har vi bestigit en vulkan i Tongaririo national park for att fullborda denna vandringsresa. Helt annorlunda o mycket dramatisk natur! Vi har nu bara 2 baddagar kvar som vi tillbringar vid havet strax soder om Auckland for att runda av och ladda infor hemresan. Vi ses snart! Lena

Sol & bad
torsdag 14 januari 2010 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

Hejsan! Nu ar vi tillbaka till varmvatten och riktig mat igen. Dessutom ar det molnfritt, varmt och underbart har i Bay if Islands pa nordon. Vi har nu badat, atit gott och vilat ut efter vara strapatser i vildmarken. Det var ett fantstiskt aventyr och helt otroligt vackert pa Milford track och

Det stora vandringen
söndag 3 januari 2010 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Halloj! Nu har vi bunkrat mat och godis och knottnät infor det stora äventyret. Imorgon reser vi till Queenstown och träffar resten av kompisarna, totalt 15 pers. Vi festar till med en ordentlig BBQ, sedan in i vildmarken, Fjordland National Park. Det blir 7 vandringsdagar och en vilodag i

Gott Nytt År
torsdag 31 december 2009 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

Jag glomde ju en sak igar. Dessutom hade jag inte kameran med, men har kommer nagra bilder fran juldagarna. Var lilla stuga ar ganska gammal o charmig och har kanonlage med utsikt over viken mellan fastlandet och Otago peninsula. Har ska vi se albatross och pingviner, bada och packa for

Marocko

Marocko

11 december 2010 - 15 januari 2011

Nya Zeeland

Nya Zeeland

13 december 2009 - 23 januari 2010

Vandring och andra äventyr i den nyzeeländska vildmarken

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lena uppdaterar sin resa