Patong och Phi Phi
torsdag 24 november 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej dagboken! Nu ar vi pa Phi Phi, jag, Peter och hans kusin Maria. Oerhort vackert har. Jag och Peter borjade var Thailandsvistelse med tva dagar i Bangkok. Gick runt och kollade pa nagra palats och tempel, annars tog vi det ganska lugnt. Sag aven lite spar av oversvamningarna. Vattennivan i

Dalat och Mekong-deltat
måndag 14 november 2011 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Tjo! Nu ar vi tillbaka i Saigon igen efter att ha varit i Mekong-deltat. Dar sagan slutade sist befann vi oss i Hoi An. Fran Hoi An tog vi nattbuss till Dalat i vietnamesiska hoglandet. Forsta dan dar sag vi oss omkring i staden. Valdigt fin stad med mycket gammal bebyggelse fran franska

Aventyr pa Borneo
onsdag 26 oktober 2011 - Semporna, Sabah, Malaysia

Hejhej! Var ju ett tag sen vi skrev har, pga daliga uppkopplingar och lathet. Har varit pa Borneo ett tag nu. Forst var vi i Kota Kinabalu nagra dagar och gjorde inte sa mycket. Men jag hann i alla fall med ett bejublat karaokeframtradande (Europe!). Sa nasta gang ar det Peters tur att sjunga

Gili Trawangan
torsdag 13 oktober 2011 - Kuta, Bali, Indonesien

Halloj! Kom just tillbaka till Kuta fran Gili Trawangan dit vi akte i mandags. En valdigt liten o (det tog ca 1,5 timme att ga runt hela on) med en massa barer, restauranger och guesthouses. Valdigt mycket turister dar alltsa, men anda mycket lugnare an Kuta. Vi har mest slappat pa stranden och

Bali
måndag 3 oktober 2011 - Kuta, Bali, Indonesien

Hej hej! Nu ar vi i solen! Pa Bali narmare bestamt :) Akte ut till flygplatsen i Hong Kong i forr gar. Vi trodde det skulle bli latt att hitta en flygbiljett pa plats men manga flyg var fullbokade (troligen pga att det var Kinas nationaldag). Efter en stund vid dataskarmen sa hittade vi ett flyg

Spökstad Hong Kong
torsdag 29 september 2011 - Hongkong, Hongkong

Hej! Ar i Hong Kong nu. Ar tyfonvarning klass 8 utfardad har sa nastan allting ar stangt, riktigt trakigt. Hoppas det blir battre imorrn sa vi kan vara utomhus och se lite saker. Stannar har en, kanske tva natter till. //Robert

Beijing
tisdag 27 september 2011 - Peking, Kina

Ni haooooo! Nu har vi varit i Peking nagra dagar och varit runt lite har och dar och upptackt staden. Kvallen innan taget mot Peking skulle ga akte vi pa annu en magsjuka. Igar var vi pa utflykt med engelsktalande guide. Var forst pa kinesiska muren. Tyvarr var det valdigt dimmigt just da sa man

Irkutsk
lördag 17 september 2011 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Tjo! Nu aer vi i Irkutsk. Har bott haer med tva tjejer fran Orebro, Anna och Iris. Dom drog inatt for dom skulle aka med ett tidigare tag. Kommer traffa dom igen i Peking, dar vi ska bo pa samma hotell. Sen sist vi skrev har vi akt tag en stund. Ganska mysigt, hade trevligt folk i var kupe. En

Moskva - regn och soldater
söndag 11 september 2011 - Moskva, Ryssland

Hej! Nu sitter vi haer och vaentar pa vart tag. Har stroevat omkring i Moskva idag. Har sett bl a Roeda torget och Vasilji-katedralen. Det har varit en regnig dag, lite traakigt men oelen har hjaelpt oss att staa ut. Foer en liten stund sen sag vi halva Rysslands arme marschera foerbi pa

Parkgatan 12
måndag 29 augusti 2011 - Värnamo Ö, Jönköpings län, Sverige

Hallå ja! Sitter här på Parkgatan och spelar FIFA, lite som vanligt... Har bokat en hemresebiljett från Phuket, 14 december. Får se om vi orkar med varandra ända till dess. Resan börjar nästa fredag, då vi åker till Malmö. Ska sova över hos syster Anna och sen går flyget från

Transsibiriska & Sydostasien 2011

Transsibiriska & Sydostasien 2011

10 september 2011 - 14 december 2011

Resan tar sin början lördag 10 september då vi flyger från Kastrup till Moskva. Dagen därpå sätter vi oss på tåget som ska ta oss österut. Vi gör två stopp på vägen innan vi når Transsibiriska järnvägens slutdestination Peking. Där stannar vi minst fem dagar. Sedan är planen att kolla läget i Hong Kong innan vi reser vidare nånstans i Sydostasien...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Robert uppdaterar sin resa