Time out- ett uttryck som kan rymma mycket! Att resa runt, upptäcka nya platser och känna friheten. Att stanna länge, njuta av lugn och harmoni i främmande land. Att få må bra i värmen och ljuset. Vandra och uppleva skiftande, spännande natur. Och möta nya människor.
hemstad Kristianstad, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Nerja, Andalusien, Spanien
Nu ger jag upp Resdagboken
måndag 2 april 2018 - Nerja, Andalusien, Spanien

För vilken tur i ordningen som ett nästan klart inlägg bara försvinner i skiftet mellan text och bilder vet jag inte men nu får det vara nog. Trots löften om förbättringar fortsätter problemen med den här sajten så nu kommer jag inte mer använda den.Tack till er som följt med på

Tiden går fort när man har roligt
lördag 25 november 2017 - Nerja, Andalusien, Spanien

Hej!Den här hösten har bjudit på ett fantastiskt stabilt väder. Två regnväder på 1,5 månad och trots att vi nu är i slutet av november ligger dagstemperaturen på +20-21. Perfekt vandringsväder, något som uppskattas av många. På AHNs vandringar har vi varit upp till 70 deltagare och vi

Jazzens Mecka?
lördag 6 maj 2017 - New Orleans, Louisiana, USA

Hej igen!Som sista mål på Musikresan kom vi till New Orleans, via besök på BB Kingston museum i Clarksdale på vägen och en övernattning i Indianola vid floden Mississippi. Landskapet gick från stora odlade slätter till  lövskog och sen sista biten in mot NOL vidsträckta träskområden,

Rock'n'roll och soul
tisdag 2 maj 2017 - Memphis, Tennessee, USA

Hej!Ja detta är en otroligt innehållsrik resa. Vi lämnade Nashville för en övernattning i Elvis födelsestad Tupelo. Där besökte vi Elvis birthplace, ett lummigt mindre område där man bevarat hans enkla barndomshem och kyrkan han sjöng i som barn. Vi var också inne i Tupelo

Country, Rockabilly, Honky Tonky - bara att välja
söndag 23 april 2017 - Nashville, Tennessee, USA

Hej!Efter 28 vakentimmar framme i Nashville och mötet med mina reskamrater för de närmaste veckorna. Vi har gått runt i stadsdelen Musik Row där allt började. Många musikstudios varav vi besökt "" Home of 1000 hits" dvs RCA Studio B där väggarna är fulla av fotografier på artister som

Ja, Nerja är en lika härlig plats både höst och vår!
torsdag 16 mars 2017 - Nerja, Andalusien, Spanien

Hej!Efter en månad kan jag bara konstatera att jag trivs lika bra nu som i höstas och Nerja börjar kännas som "lite hemma". Det är charmigt, småskaligt, vanligt, vänligt, enkelt att smälta in och med storslagen natur på knutarna. Den livaktiga nordiska föreningen AHN har energiska

Nerja har uppfyllt många förväntningar
onsdag 9 november 2016 - Calle Castilla Pérez, 19, Nerja, Andalusien, Spanien

Hej!Nu ska jag testa om "nya" Resdagboken fungerar för det har varit dåligt med senaste året.Fem mil österut från Malaga ligger lilla staden Nerja med ca 25000 invånare. Man värnar om den gamla byggnadsstilen och de högre husen är i minoritet. Rivs någon äldre byggnad ska den nya

Här slipper vi halka
fredag 27 mars 2015 - Alanya, Turkiet

Hej! Nu har vi här i snart två veckor och det känns hemtamt. Det mest förändrade är vårt lägenhetshotell som fått både ny fasadfärg och nya balkonger, vilket ger ett fräscht intryck. Fler renoveringar planeras enligt uppgift. Vi har mött en del både gamla och nya vänner,

Alanya är sig likt
söndag 23 november 2014 - Alanya, Turkiet

Hej! Så har vi då tillbringat ytterligare några höstveckor på Turkiets södra kust och snart är det dags att flyga hem. Tiden går fort. Vi har återsett de flesta av våra boulevänner sen förra året och även mött några nya. Som mest har vi varit närmare 40 som spelat. Vandring

Inget aprilväder här inte
lördag 5 april 2014 - Alanya, Turkiet

Hej igen! Ja, då har vi passerat 1 april men något lokalt skämt kunde vi inte upptäcka. Däremot har stan förändrats påtagligt sista veckan. Nu möter vi alltfler bleka turister på trottoarerna och på stranden har de fria ytorna byts ut mot stora fält med solstolar. De flesta

Nerja - igen

Nerja - igen

12 februari 2018 - 12 april 2018

Den här gången vill jag stanna över påsken för att uppleva de spanska traditionerna

Det får bli Nerja - igen

Det får bli Nerja - igen

17 oktober 2017 - 30 november 2017

Mitten oktober och det känns precis lagom att dra iväg söderöver igen. Ser fram emot fina vandringar och andra äventyr. Det ska också bli så roligt att träffa gamla vänner, både från Sverige och en del andra nationaliteter.

USA resa i musikens tecken

USA resa i musikens tecken

19 april 2017 - 8 maj 2017

Country i Nashville, R&B i Memphis och jazz i New Orleans

Kan våren i Nerja bli lika bra?

Kan våren i Nerja bli lika bra?

14 februari 2017 - 30 mars 2017

Eftersom jag trivdes så bra i Nerja i höstas vill jag prova hur det är under blomning och vårvärme.

Nu prövar jag hösten i Nerja

Nu prövar jag hösten i Nerja

17 oktober 2016 - 1 december 2016

Många svenskar håller Nerja som en favorit för övervintring - och de kan väl inte alla ha fel

Ännu en höst i Turkiet

Ännu en höst i Turkiet

12 oktober 2015 - 25 november 2015

I höst startar vi med några dagar i Istanbul. Sen flyger vi vidare ner till Dalaman för att under nån vecka utforska den Lykiska kusten med sina vandringsmöjligheter, innan vi till sist tar bussen till Alanya

Våren i Alanya 2015

Våren i Alanya 2015

16 mars 2015 - 20 april 2015

Välkommen att följa med oss till våren i Alanya 2015. Vi tar vardagen med oss.

Cappadocia och Alanya

Cappadocia och Alanya

14 oktober 2014 - 27 november 2014

Hej! Vi startar vår höstresa med några dagars vandring i Kappadokien. Vi flyger till Nevsehir via Istanbul. Sedan åker vi buss i två etapper ner till Alanya. Vi gör en övernattning i Konya. Vi anländer till Alanya den 20 oktober 2014. Välkomna på vår resa! Malte o Robyn

Vi kollar våren i Alanya

Vi kollar våren i Alanya

13 mars 2014 - 15 april 2014

Hej! För första gången provar vi ett boende på Turkiets sydkusten under en vårperiod. Fikonen har börjat växa, medan vi ser snö på bergstopparna på Taurusbergen. Välkomna och ta del av vår vardag i Alanya. Malte o Robyn

Ett litet smakprov av  Kuba

Ett litet smakprov av Kuba

23 januari 2014 - 7 februari 2014

Jag hoppas uppleva Havannas gamla kvarter,spår av Hemingway, cigarrer,rom,salsarytm och karibiska stränder medan Jonny vistas i välkänd miljö i Thailand.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Agneta uppdaterar sin resa