Hej! Nu ska vi ÄNTLIGEN iväg igen, till Afrika och Asien närmare bestämt. På schemat står bergsgorillor med Rosa bussarna, volontärarbete på Bali och backpackning. Här kommer ni kunna följa oss och se vad vi hittar på! Vi ses i maj :D //Isabella och Joakim
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Viktigt! Ny blogg!!
söndag 8 februari 2015 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Hej, eftersom vi har haft jättestora problem med att logga in och publicera våra inlägg här på resedagboken så har vi nu fått nog och gjort en ny blogg. Alla gamla inlägg och bilder är överflyttade och ni som har fyllt i era mailadresser har vi flyttat över så ni kommer i framtiden få

Söta katter!
torsdag 29 januari 2015 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Dagen på en lördag är inte som natten på en tisdag men ris är ändå ganska gott! Tycker i alla fall jag... Majs gillar jag inte. Men katter! Åhhh så söta! Okej....... Så jag (Isabella) gjorde misstaget att be Joakim skriva dagens inlägg och det där var vad jag fick tillbaka.... På

Vårrullar, vitlök och ost!!
onsdag 28 januari 2015 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Idag var det dags att på allvar säga hej till Vietnam och upptäcka Ho chi minh! ?? Vi gick upp tidigt och började dagen med att äta ett fantastisk gott bröd med vitlök och ost på Sen tog vi vår lilla karta och letade upp en smått kaotisk marknad och många fina byggnader. Vi hann pricka

Hej Asien!
tisdag 27 januari 2015 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Vi landade i Vietnam 12.15 och det gick väldigt lätt att ta sig in i landet (både passkontroll och bagage). Vi tog oss in till stan och checkade in på Banana leaf hotel. Det ligger mitt i stan och var rent och bra. Vi gick en promenad och försökte att inte bli överkörda av alla mopeder som

Hej då Afrika!
måndag 26 januari 2015 - Entebbe, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Sista dagen i Afrika ?? vi åt en sista bussfrukost som var klar 5 minuter innan matlaget egentligen skulle börja göra frukosten... Förmiddagen ägnades åt packning, städning av bussen (okej, det var bara Henrik som städade...) och att klaga på att vattnet var slut på campingen = stopp i

Hamburgare!!
söndag 25 januari 2015 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

Alla var ganska trötta idag så vi hängde mycket i skuggan, spelade kort och väntade på vår mat i restaurangen i evigheter. Dock var maten fantastiskt god när vi väl fick den! Joakim åt sin tredje hamburgare i rad ?? Isabella åt sin andra bara.. Det enda vettiga vi gjorde var att vi gick

Shots-paddlar och rosa flip-flopps!
lördag 24 januari 2015 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

Hej! Idag har vi varit duktiga och tvättat våra kläder och packat om våra ryggsäckar. Dessutom så har vi slappat i solen och ätit varsin fantastisk hamburgare. Det var en lugn och fin dag men på kvällen var det äntligen dags för pinkfest!! ?? Vi två plus David var nog mest taggade för

Tomatsallad och fetaost!!!!
fredag 23 januari 2015 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

Vi sa hej då till Kampala och hade vår sista bussdag ?? ca 3 timmar tog det oss att ta sig till Jinja där vi bodde på en camping med en jättefin utsikt över Nilen. Det fanns massa aktiviter som man kunde hitta på (rafting, båtturer och bungy jump) men ni kan vara lugna för vi gjorde

Pizza brooooschan!
torsdag 22 januari 2015 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Efter en tråkig frukost och en del wifiande åkte vi och 9 busspersoner iväg till centrum. Vi åkte taxi till en trämarknad! Alla försäljare sålde exakt samma grejer men det gjorde inte så mycket för vi ville ändå bara köpa en kapsylöppnare. Vi hittade en fin i form av en klubba! (En

Big Mike!
onsdag 21 januari 2015 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Idag stod Kampala på schemat, Ugandas huvudstad. Där vi ska vara två nätter. Vi märkte på morgonen att vi mer eller mindre sovit precis vid ekvatorn. Lite komiskt att vi inte såg det på kvällen, men det var ju bäckmörkt.. Vi hade ca 20 km kvar att köra tills vi var framme. Men i och

Fantastiska Afrika & Asien

Fantastiska Afrika & Asien

10 januari 2015 - 28 maj 2015

Ris, tempel, handsprit, bussar och malariatabletter, det här kommer bli fint :D

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Isabella uppdaterar sin resa