Hej! Nu ska vi ÄNTLIGEN iväg igen, till Afrika och Asien närmare bestämt. På schemat står bergsgorillor med Rosa bussarna, volontärarbete på Bali och backpackning. Här kommer ni kunna följa oss och se vad vi hittar på! Vi ses i maj :D //Isabella och Joakim
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Mr. Buchcamp
tisdag 20 januari 2015 - Rubirizi, Västprovinsen, Jamhuri ya Uganda

Vi vaknade en morgon från en dröm vi hade... vi drömde att vi kunde sjunga men det kan vi inte! Idag var det bussdag som gällde för hela slanten (nästan). Till att börja med skulle vi åka på safari med bussen i Queen Elizabeth national park.. men vi fick knappt se några djur alls. Så vi

Safari?!
måndag 19 januari 2015 - Rubirizi, Västprovinsen, Jamhuri ya Uganda

Hej hej hej måndag! ?? Idag var det dags att lämna Lake Bunyonyi och fara vidare mot Queen Elizabeth park (Ugandas näst största park). Bussdagen var ganska lång och tråkig, några försökte starta en bussfest men misslyckades totalt mohaha. Det positiva under bussdagen var att vi hade en

Amy Diamond!
söndag 18 januari 2015 - Kabale, Västprovinsen, Jamhuri ya Uganda

Hej idag var det söndag och det innebar vila på campingen. Eller okej, vi åkte en båttur på 1,5 h på morgonen, det var så varmt och skönt och landskapet runt oss var fantastiskt vackert! ?? Efter det gjorde vi plus David en dubbelsäng av tre solstolar och där låg vi sen och solade en

Waka waka!
lördag 17 januari 2015 - Kabale, Västprovinsen, Jamhuri ya Uganda

HEJ! idag har det hänt saker ska ni veta! ?? Vi har fått ett fadderbarn ❤ ❤ Phionah (Fiona uttalas det) heter hon och hon bor på barnhemmet som vi besökte imorse. Det hela var väldigt impulsivt men hon var för söt för att motstå. Hon hade vääääldigt mycket energi och älskade när

Till Uganda vi for med en rosa buss!
fredag 16 januari 2015 - Kibale, Västprovinsen, Jamhuri ya Uganda

Ännu en tidig morgon och min (isabellas) tur att vara matlag. Joakim var snäll och hjälpte mig eftersom min övriga grupp var lite ur form efter gårdagens festande. När vi både hade gjort, ätit och dukat av frukosten så hoppade vi in i bussen och åkte till gränsen mellan Rwanda och

Gorillor!!!
torsdag 15 januari 2015 - Kabale, Västprovinsen, Jamhuri ya Uganda

Torsdagen var den bästa dagen hittills! ?? Det började med att Joakim och hans matlag gjorde frukost. Vid 6.15 åkte vi iväg mot gorillorna! Man skulle egentligen vara 8 personer i varje grupp men som vanligt hade vi inga vänner så det blev bara vi två plus David. Vi klagade dock inte alls,

Rosa klänningar och gula bananer!
onsdag 14 januari 2015 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Hejhej! I onsdags så åkte de flesta i gruppen iväg för att träffa apor men jag och Joakim hade turen att få sova vidare när de gick upp vid halv sex. Vid sju gick vi upp och åt våra nudlar till frukost med Martin som sällskap och sen klättrade vi upp på busstaket och sov/lyssnade på

Första bussdagen!
tisdag 13 januari 2015 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Hej på er alla glada! Och tjuriga. Idag var vår första riktiga bussdag så vi låg på en av madrasserna och sov/vinkade till söta barn/beundrade utsikten. Det Var Folk överallt och alla stirrade chockat på oss. Det bor 10 miljoner människor i Rwanda på en yta som är lika stor som Dalarna

Iyo umenya nawe ukimenya ntuba waranyishe
måndag 12 januari 2015 - Kigali, Rwanda

Idag har vi lärt oss väldigt mycket om det hemska som hände 1994 i Rwanda. Det lämnade ingen oberörd, kan jag lova. Folkmordet tog 1,2 miljoner liv på 100 dagar. Skoningslöst och fruktansvärt. Först åkte vi till en kyrka i en liten by utanför Kigali. Dom flesta invånarna är kristna

Hej Afrika!
söndag 11 januari 2015 - Kigali, Rwanda

För att sammanfatta senaste dygnet: flygplan, vin, svett och oväntade mellanlandningar (helt plötsligt landade planet i Wien?? Men efter lite påfyllning av medresenärer så kunde vi som tur var fortsätta mot Afrika). Det var ett trevligt återseende med vår PK David och resten av

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Isabella uppdaterar sin resa