Koh Lanta
fredag 20 mars 2015 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Nu har vi varit på Koh Lanta i en vecka. Så här kommer en liten summering; Hade bokat en minibus samt färja redan i Khao Lak. Trodde dock att vi bokat till Phuket, så vi blev lite förvånade över att resan tog lite längre tid än beräknat plus att chauffören stannade och meddelade att

Similian Island
onsdag 11 mars 2015 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Vi bokade en heldagsutflykt till Similian Island. Det är 11 öar. En minibus hämtade oss vid hotellet vid 07.30, så det var till att ställa klockan för att hinna äta frukost innan... Efter en biltur på 30-40 minuter kom vi till hamnen. Där fick vi sätta på oss olika armband, beroende

Dag 2 - 4 ´Khao Lak
måndag 9 mars 2015 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Sådärja... Nu har vi äntligen landat och kommit in i semesterlunken. Lite recentioner hittills: Sudala Beach Resort - Vi fick 2 rum bredvid varandra på andra våningen = högst upp. Utsikt mot Poolen och havet, delvis skymd av palmer. Rummen är stora och fräscha. städning varje dag. 2

Dag 1 = resedag...
torsdag 5 mars 2015 - Khao Chai Rat, Chumphon, Thailand

De senaste dagarna hade vi gått med en orosklump i magen. Norweigan som vi bokat flygstol gick piloterna ut i strejk dagarna innan vår avresa. Vi fick dock svaret att Asien, USA och England skulle prioriteras och "i dagsläget inte påverkas". Denna resa hade vi dessutom bokat allt boende och

Lördag 15mars -- torsdag 20mars
torsdag 20 mars 2014 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

yes, vi är kvar här i Thailand... resedagboken har dock hamnat i skymundan tyvärr... Nu ska jag med hjälp av mina vänner försöka skriva lite i stora drag vad som hänt dessa dagar. Lördag Vaknade relativt tidigt och fick skjuts upp till frukosten av frukostbilen. Satt kvar länge o skrev

Fredag 14 mars
fredag 14 mars 2014 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Vaknade relativt tidigt o gick o käkade frukost och uppdaterade resdagboken... så skönt när man har det gjort, o tjocka ryssarna har sovmorgon så man fick wifi ifred =) Sedan packade vi våra saker eftersom det var dags att flytta till stranden bredvid. Checkade ut och tog en taxi till vårt

Torsdag 13 mars
torsdag 13 mars 2014 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Efter frukosten tog vi en taxi in till 7-eleven o shoppade på oss lite medicin. Även Tove började känna sig lite halvdålig... inge bra.. Medicinera direkt är bästa försvar tänkte vi =) Stefan är bättre nu så det är ingen fara. Sedan blev det en slapp dag på stranden, sov lite middag

Onsdag 12 mars
onsdag 12 mars 2014 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Sol ... Vind ... Vatten ... Vill man ha riktigt lugn o ro och göra absolut ingenting är Koh Samed ett resmål som passar som handen i handsken. Trodde aldrig att jag skulle kunna känna så här men... börjar faktiskt tycka att det är lite FÖR lugnt, finns inte ens shopping att roa sig med...

Tisdag 11 mars
tisdag 11 mars 2014 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Tisdagen bara passerade kan man säga... Stefan har åkt på någon magåkomma o mår inge vidare, höll oss nära rummet hela dagen. Vi hittade ett 5-stjärnigt hotell i Bangkok på agoda, Grande Centre Point Hotel Terminal21,som det var 60% rabatt, nära airlink och skytrain, bara 1 år

Måndag 10 mars
måndag 10 mars 2014 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

morgonpromenaden tog vi på stranden fram o tillbaka. Satt länge vid frukosten för att försöka uppdatera resdagboken, men funkade inte... irriterande med så dålig wifi... Tog med oss datan o gick längre bort på stranden, tog en iskaffe, dom hade en stor skylt där det stod "High speed

Thailand = Kata - Koh Tao - Koh Samui - Karon - Koh Lanta - Karon

Thailand = Kata - Koh Tao - Koh Samui - Karon - Koh Lanta - Karon

9 februari 2017 - 9 mars 2017

Äntligen dax för Thailand igen.. 2016 blev ingen resa pga många orsaker, men det tar vi igen med en längre tripp denna gång. Vi som reser tillsammans är; Jag, Håkan, Tove, Stefan, Jörgen, Kent. Tove & Stefan åker dock hem efter 2 veckor och då åker vi vidare mot Koh Lanta. Alla boenden är bokade o betalda så nu är det bara att hoppas att dom är lika bra som vi hoppas =) Så här ser planeringen ut: 10-14/2 Kata 14-18/2 Koh Tao 18-23/2 Koh Samui 23-25/2 Karon - sen åker Skoglunds hem 25/2-4/3 Koh Lanta 4-9/3 Karon

Khao Lak / Koh Lanta / Krabi / Bangkok 2015

Khao Lak / Koh Lanta / Krabi / Bangkok 2015

5 mars 2015 - 27 mars 2015

Thailand 2014

Thailand 2014

28 februari 2014 - 23 mars 2014

Nu är det dax för ännu en resa till det underbara Thailand! Vi reser med våra vänner Tove & Stefan. Flyger med Thai direkt till Bangkok. Har denna gång hyrt en lägenhet i Rayong. Har bokat en minibuss som hämtar oss på flygplatsen och kör oss till ERA Oakfield som vi hyrt lägenheten via.

Koh Lipe - Langkawi- .......

Koh Lipe - Langkawi- .......

24 februari 2013 - 16 mars 2013

Denna gång styr vi kosan mot södra Thailand. Vi åker även denna gång med våra Goa vänner Tove & Stefan. Flyger med Qatar med mellanlandning i Doa vidare till BKK. Sedan inrikes med Thai till Hat Yai. Bokat 1 natt på Tune Hotel där. Åker sedan färjan eller ev speedboat över till koh Lipe. Där har vi bokat 7 nätter på Z-touch Lipe Island Resort på Pattaya Beach. Sen åker vi över till Langkawi, där vi bokat 3nätter på Langgura Baron Resort på Pantai Cenang Beach. Efter det har vi inget bokat.....

Koh Lanta / Krabi / Bangkok mars 2012

Koh Lanta / Krabi / Bangkok mars 2012

7 mars 2012 - 24 mars 2012

Dax för en ny resa till det underbara Thailand ! Denna gång åker vi med våra vänner Tove & Stefan med Destination koh Lanta och avslutar med några nätter i Bangkok.

London

London

24 november 2010 - 28 november 2010

Första gången till London (för mig iaf) ... ska verkligen vara turist.. vill se ALLT !!

Koh Samui / Koh Pangan jan-feb 2011

Koh Samui / Koh Pangan jan-feb 2011

19 januari 2011 - 11 februari 2011

Äntligen bokat o klart. Vi flyger denna gång med Qatar Airways via Doha till Thailand. Vi kommer att börja vår semester på Koh Samui, så långt är det bokat o klart... sen får vi se vart vi tar vägen... Så, NU har nedräkningen äntligen börjat och iom detta blir den tunga vardagen lättare att handskas med...=)

Alanya, Turkiet

Alanya, Turkiet

29 maj 2010 - 6 juni 2010

Dax för en "tjejresa".... Denna gång är det bara mor & dotter som ger oss iväg... På agendan står: -Sol -Bad -Shopping -Kanske lite goda drinkar -Ladda batterierna o bara ha lite kvalitetstid

Koh Samet / Koh Chang jan-feb 2010

Koh Samet / Koh Chang jan-feb 2010

24 januari 2010 - 18 februari 2010

Uppdatering! Fick brev om att malaysian slutar flyga ifrån Sverige. Blev erbjuden en resa med klm ifrån sthlm till Amsterdam o därifrån med malaysia till Kuala o sen till Phuket, eller pengarna tillbaka. Vi valde att boka om, så nu flyger vi med Thai till bangkok istället. direktflyg =) Tänkte utforska dom öarna runt Trat istället... där har vi aldrig varit... spännande!! Denna gång har vi bara köpt 2st flygstolar. Åker via Kuala Lumpur till Phuket. Därifrån ska vi ta oss ut till öarnas värld... ingenting bokat än så länge.

Thailand 3 veckor

Thailand 3 veckor

25 januari 2009 - 16 februari 2009

Efter en nästintill semesterlös sommar, pga byte av arbete, återvänder vi tillbaka till Krabi, Thailand. I våra ögon en underbar plats på jorden. Denna gång har vi lyxat till det med 3 veckor, då vi bara ska njuta...INGA MÅSTEN finns på kartan....

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Helene & Håkan uppdaterar sin resa