Hemfärd
torsdag 24 maj 2018 - Waynesboro, Virginia, USA

Hej hopp!Då har det mest varit att sitta i bilen på väg upp mot Washington. Hunnit lite sista shoppande och även ätit lite gott...😊 Nu har vi torsdag morgon och idag flyger vi hem. Flyget går på eftermiddagen så det betyder att vi kommer hem imorgon, fredag.Tack för denna gång!See ya!

Turn around
tisdag 22 maj 2018 - Hendersonville, North Carolina, USA

Tjenixen!Då har dessvärre åkturen vänt och resan "hemåt" har börjat. Nu kör vi nordöst ut mot Washington igen. Igår kväll bodde vi i delstaten Georgia, där vi inte varit förut. Hamnade i "tyskbygder" i en ort som heter Helen. Massa "tyrolerhus" och bayerska flaggor. Vi hamnade på en

Cars and music
söndag 20 maj 2018 - Knoxville, Tennessee, USA

Halloj,Då bidde det två stycken bilutställningar i fredags. Först gick vi på en Ford F-100 träff. Mycket fint att titta på. Denna utställning kände vi inte till innan vi kom hit. Sedan bar det iväg på en annan bilträff, som vi hade planerat i förväg. Det var en träff för Chevrolet

Shopping, björnar, show mm
fredag 18 maj 2018 - Pigeon Forge, Tennessee, USA

Då har vi kommit tillbaka till Tennessee igen. Vi har hunnit med att shoppa lite samt fortsatt vårt turistande. Hittar en massa trevliga ställen här. Nu är vi i Pigeon Forge. Imorse tog vi en tur i Cades Cove med forhoppningen att få se björnar. Vi lyckades! Vi såg totalt 8 st. Några av

General stores and more
tisdag 15 maj 2018 - Farragut, Tennessee, USA

Howdy!Dagarna rullar på och likaså vi. Vi turar runt på småvägar ute på landsbygden. Har nu hunnit se en massa djur. Ekorrar, murmeldjur, vildkalkoner, sköldpaddor, kalkongamar samt ett gäng skumma insekter. Har stannat vid några gamla slitna General Stores och hittat en massa roliga

Redneck county?
måndag 14 maj 2018 - Somerset, Kentucky, USA

Tjenixen!Åkturen fortsätter! Vi har rullat vidare söder ut i det vackra och varma sommarvädret. Vi har hittat härliga, kurviga vägar ute på landsbygden. Väldigt mycket fina hus och gårdar men även en hel del skräpiga, förstörda ställen samt en hel del helt övergivna ställen som en

Då har resan börjat
lördag 12 maj 2018 - Hillsville, Virginia, USA

Hej hopp! Då har vi kommit igång på vår lilla tur. Resan hit gick bra. En liten försening från Arlanda till Frankfurt gjorde att vi fick oss en liten springtur för att hinna med flyget till Washington DC men det gick bra. 😅Igår, fredag, var första hela dagen här. Vi började turen

Finalen
torsdag 8 juni 2017 - Manassas, Virginia, USA

Jaha, då början resan närma sig sitt slut. De här sista dagarna har vi det mest bara rullat på "hemåt". Vi har bott i Bedford, Waynesboro och inatt bor vi i Manassas. Vädret har varit lite kyligare dessa dagar. Idag endast 10 grader C på förmiddagen. Dock ökade tempen markant senare på

Helgen som gått
måndag 5 juni 2017 - Mount Airy, North Carolina, USA

Turen har alltså vänt hemåt igen (egentligen redan i fredags) och i lördags for vi till Alpine Inn i närheten av Little Switzerland. Ägarna till det stället, Ron och Susan, tog glatt emot oss. De kom ihåg oss sedan 2015. De fick flaggor av oss den gången, en svensk och en dansk. De satt

The Dragon and more
fredag 2 juni 2017 - Cherokee, North Carolina, USA

Igår bodde vi i en liten håla som heter Oliver Springs. Det var ett helt nytt ställe för oss. Även typen av boende var helt nytt och lite udda, kan man kanske säga 🤔. Vi bodde nämligen in en gammal kyrka ⛪️, som var omgjord till ett Bed & Breakfast ställe. Såg lite skumt ut när

Leta nya MC-vägar mm.

Leta nya MC-vägar mm.

10 maj 2018 - 25 maj 2018

Jag, maken Per och min storebror Rolf tar oss en tur till USA. Flyger till Washington DC, hyr bil och bilar söder över mot Tennessee och räknar även hinna med en tur i Kentucky, en delstat vi inte varit i förut. Tanken med denna resa är dels att upptäcka nya MC-vägar för en kommande tur samt att få visa min bror Rolf en del av USA. Hoppas och tror att han kommer tycka om det. För övrigt inte så mycket planerat. Tänker ta det lite som det kommer.

BRPKW 2017

BRPKW 2017

25 maj 2017 - 9 juni 2017

En ny tur längs Blue Ridge Parkway med omnejd. Resenärer är: Sylvia & Per Carlsson, Björn & Laila Hjalmarsson, Carl-Johan Welander, Jonny Henriksson och Jørgen Blichfeldt Nielsen.

Blue Ridge Parkway + PQ 50 bast!

Blue Ridge Parkway + PQ 50 bast!

29 augusti 2015 - 14 september 2015

Motorcykel / biltur och retur Washington DC - Tellico Plains, TN i goda vänners lag från när och fjärran. Denna resgrupp består av svenskar, spanjorer och danskar... Och några Smaulänningar! ??

Favorit i repris

Favorit i repris

28 augusti 2014 - 12 september 2014

Käre maken o jag tar en favorit i repris. Som en del andra hittar sina favoritresmål i Grekland eller Spanien så har vi hittat vårat i USA. Uppe i Appalacherna på den sydöstra delen av USA, där trivs vi som bäst.

South-west

South-west

16 maj 2014 - 31 maj 2014

Ännu en roadtrip over there. Denna gång med koncentration på California and Nevada. Per och jag åker med Pers syster Anne-Marie med hennes man Roger. Ska bli så kul!

Blue Ridge and more by bike 2013

Blue Ridge and more by bike 2013

10 maj 2013 - 27 maj 2013

9 stycken bikers tar sig en tur i det stora landet västerut. Vi som reser är: Björn Hjalmarsson Per Carlsson Sylvia Carlsson Carl-Johan Welander Jonny Henriksson Boris Lundgren Ulla Lundgren Per-Ole Ståhlman Kerstin Dahlgren-Ståhlman

Thailand 2012

Thailand 2012

3 november 2012 - 17 november 2012

En liten solsemester i höstmörkret.

NorthEast

NorthEast

30 september 2011 - 8 oktober 2011

Roadtrip i nordöstra delarna av USA. Vi utgår från Boston, MA.

Blue Ridge by Bike

Blue Ridge by Bike

27 maj 2011 - 12 juni 2011

OBS! För att läsa våra reseskildringar skall man klicka på respektive dagboksinlägg under kartan till vänster. Första inlägget heter "Please, start your engines". Deltagare: Per Carlsson, Sylvia Carlsson, Björn Hjalmarsson, Carl-Johan Welander, Tomas Kodrnja.

Amtrak + North West

Amtrak + North West

29 augusti 2010 - 17 september 2010

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sylvia uppdaterar sin resa