hEj alLa baRN. h'A'r kaN mAn KolLA ocH l'A'sa oM mIn UnDErbaRA reSa i dEN viiidA v'A'rlDen, sOm f'o'R tiLlf'A'lLet påGåR i AUstrAliEn.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Packad å klar..
tisdag 14 februari 2006 - Brisbane, Queensland, Australien

Glad alla hjartans dagar allihop, det e val idag va? Jo.. Nu e det 24 timmar tills mitt plan går =/ Nya Zeeland var helt fantastiskt vackert, vilket landskap asso. Bilder pallar jag inte ladda upp nu eftersom det bara e några dar tills ja kommer hem. Men de e nåra riktigt fina jag lyckades

The Land of the Long White Cloud
måndag 6 februari 2006 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Det långa vita molnets land som det heter på maoriska, Nya Zeeland ba! Vicket stelle! Helt underbart e det h'a'r. I fredags kom jag till Auckland på nord'o'n i Nya Zeeland. Jag tog l'o'rdagen och planera f'o'r dom kommande (alldeles f'o'r få) dagarna jag har h'a'r innan jag måste flyga hem.

Början på Slutet
onsdag 1 februari 2006 - Melbourne, Victoria, Australien

Melbörn, fan vilken stad, tror ja blir k'a'r. Har vart h'a'r i 2 monader nu och levt och jobbat. Jobbade sista arbetsdagen i mondags och har nu 2 dagar kvar tills jag sticker h'a'rifrån f'o'r alltid, eller ah så k'a'nns det iaf, men ja vet redan nu att jag l'a'r komma tilbax hit nån gång i

Ingen julkalle i år
onsdag 28 december 2005 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hejjj Riktigt konstigt har det varit att fira jul h'a'r. Inget sn'o'blask, regn, snålblåst, kyla, m'o'rker. Ingen familj, jultomte, julskinka, lussebullar eller risgrynsgr'o't och t'a'nda ljus. Fast det har vart lungt 'a'ndå. 30 grader varmt, solbr'a'nd och shorts funkade också. Men den 24

Det blev en dag på stranden..
måndag 5 december 2005 - Melbourne, Victoria, Australien

Så var man tebax i gamla h'a'rliga melbourne... Inte mycket har h'a'nt sen jag skrev senast. De tre veckorna ja spenderade i Brisbane fl'o't på n'a'stan ljudl'o'st, som en smygfis. Ja hade en sk'o'n slappar period dock, och hade lyxen att bo i ett hus med 8 andra filurer. Eget rum med en JÄTTE

Sleepwalker
tisdag 15 november 2005 - Brisbane, Queensland, Australien

Hejhåpp! Jag har nu vart i Brisbane i en vecka. Denna temperatur e helt klart sk'o'nare 'a'n vad vi hade i ångbastu staden Darwin. H'a'r har varit sol å sommar å bad.. å julpynten b'o'rjar komma upp.. ja man har ju inte mkt julk'a'nsla n'a'r man glider runt i shorts å flipp-flopp hela

SS Yongala
måndag 7 november 2005 - Townsville, Queensland, Australien

Ojojoj, va ska man s'a'ga. Helt otroligt underbart, ett steg ut från båten tog man, 'o'ppnade 'o'gonen och vipps så fl'o't man runt i något som liknade disneys "lilla sjöjungfrun" Ja simma runt å nynna på "havet e djuuupt" å bara nj'o't av allt f'a'rgstarkt som bj'o'ds på under ytan.

Tidig morgon i Cairns
torsdag 3 november 2005 - Cairns, Queensland, Australien

Uh! trutt!.. imorse klockan 3:52 vaknade magnus i ett språng, han hade n'a'mligen bara 8 minuter att packa ner sina saker och kasta lakanen i hostalets tv'a'ttrum + att l'a'gga nyckeln i nyckellådan. Kl. 4:00 satt han i taxibilen påv'a'g till Darwins internationella flygplats å pustade

Biljard å bärs
måndag 24 oktober 2005 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hejhåpp! T'a'nkte bara skriva lite på lediga dagen. Jobbet rullar på bra. Det e segt som fan men det går mot sitt slut nu. En vecka kvar sen s'a'ger jag aj'o'ss. I veckan vann jag $50 i ett vad. Vadet var att 'a'ta 5 BigMacs (hamburgare) på under 7 minuter. Det var inte vackert. Kv'a'llen

Bakpotatis
tisdag 18 oktober 2005 - Darwin, Northern Territory, Australien

Som ett knyn'a'vslag i ansiktet.. v'a'rmen kom som en rak h'o'ger. Ni vet n'a'r man står bakom en bil eller en lastbil och man k'a'nner den varma avgasen, så k'a'ndes det lite f'o'rsta steget ut ur planet. jag trodde f'o'rst det var flygplansmotorn som gjorde att det blev så varmt, men det ska

magnus lilla resa

magnus lilla resa

22 februari 2005 - 16 februari 2006

En liten resa till andra sidan jorden..

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Magnus uppdaterar sin resa