Halvvägs
söndag 29 september 2013 - tp. Uông Bí, Quang Ninh, Vietnam

Halvvägs.. Tiden går fort. Känns som vi kom precis, och på samma gång känns de som vi har varit här läänge. Jag har ju inte skrivit på länge så det är väl dags med en liten uppdatering. Det är mycket som har hänt känns de som. Livet går på även här och många kvällar när jag

Don´t worry, be happy!
fredag 13 september 2013 - tp. Uông Bí, Quang Ninh, Vietnam

Denna vecka har gått under detta ordspråk: don´t worry, be happy! Ja har fått höra det många gånger på sjukhuset under veckan och det känns lite som en vietnmesisk livsfilosfi på många sätt. Så ja tar det till mej och säger till mej själv. När ja har varit frustrerad över att inte

Uongbi Hospital
torsdag 5 september 2013 - tp. Uông Bí, Quang Ninh, Vietnam

Denna vecka har ja fått bekanta mej lite med Uongbi sjukhus. De har varit spännande men också lite jobbigt. Jag har fått lära känna sjukhuset som patient också. Under första förmiddagen svimmade jag(troligen pga värme, trötthet, vi hade stått stilla länge, blodtrycksfall)och drösade

Regnigt Vietnam..
måndag 2 september 2013 - tp. Uông Bí, Quang Ninh, Vietnam

Det har verkligen regnat en massa och åskat de senaste dagarna. Så vi har haft mycke tid att sitta på verandan å plugga å äta upp mitt sista marabouchoklad. Idag har vi varit på ett heligt berg i närheten av stan som är typ center för buddismen i landet. Man fick åka linbana upp om man

Heej
lördag 31 augusti 2013 - tp. Uông Bí, Quang Ninh, Vietnam

Hej på er:) Nu har jag blivit med blogg för första gången i mitt liv. De känns stort:) Ska försöka skriva lite och berätta hur jag har de här i Vietnam. Njuter just nu av en skön kväll på vår veranda på Swedish camp i Uongbi. Här kommer vi tillbriga de närmaste 8 veckorna. Å just

Praktik i Uongbi

Praktik i Uongbi

26 augusti 2013 - 10 november 2013

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jenny uppdaterar sin resa