Flugfiske och golf är mina intressen och naturligtvis att resa.
hemstad Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Vi säger adjö till Nya Zeeland och Cyklonen Gita
tisdag 20 februari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

TjaVägen till Omarama går över ett bergspass som heter Arthurs pass och är riktigt spektakulärt med branta stup och hårnålskurvor. Efter vägen så ligger ett samhälle som heter Otira, en ödslig by som såg ut att vara helt övergiven sist Jerry var här. Nu hade dock den levt upp igen med

Tre smockor i Reefton
torsdag 15 februari 2018 - Reefton, West Coast, Nya Zeeland

Tjo!Från Whataroa gick färden vidare mot La Fontaine för ett kort stopp. Den hade väldigt mycket vatten som gjorde det svårt att sighta någon fisk. Den var dock lika fin som vanligt. Jordbävningen (4.3) i Whataroa var en ny upplevelse. Plötsligt kändes det som en långtradare hade kört in

Ginklart i Waitangi Taona
lördag 10 februari 2018 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

Tja!Nu är vi i Whataora och bor på ett före detta sjukhem, ombyggt till motellstandard, helt OK. Vi blir här 3 dagar för fiske i Waitangi Taona och La Fontaine. Whataora är en liten håla som fortfarande inte blivit större än 1995 när vi passerade förbi på vår första resa. Fisket är

Wanted
söndag 4 februari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

Har någon sett dessa personer så hör av er till Fish&Game, de har senast synts till i Cromwell, rykten går att de just nu är Omarama. Även har det sagts att de befinner sig på Västkusten men det är bara hörsägen. De är efterlysta för att ha fångat alldeles för mycket och stor

Tuff dag i bil och en del nya vatten
tisdag 23 januari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

En tuff och skakig bilfärd med Toyotan på River Road till Tekapo River samt Mary Burn. Vi körde 4 mil på stenar istället för grus och bilen klarade sig nästan helskinnad därifrån, var bara en halv dörrsida som lossnade någonstans efter vägen. Kommer inte att åka och leta efter

Fisket är igång
lördag 20 januari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

Nu är vi igång med fisket och det går bra, jag (erik) har fått 2 fiskar en regnbåge och en öring.Jerry brottades med en jättefisk (4kg) på ett supersvårt ställe och det slutade med en brusten tafs och så var fisken väck,vilket drama.Vi har det kanon här och vädret är super 31 grader

Framme
tisdag 16 januari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Trötta efter 30 timmar på flygande fot. Nu gäller det att hålla sig vaken till 9 i kväll så vi kommer in i dygnsrytmen snabbt. Nu skall vi ut och shoppa fiskekortet dyl. Varmt och skönt är det också./ E o J

Nu är vi på väg

Änteligen är vi på väg, har just druckit en öl, Gammeldansk och ätit en sandwich./Erik o Jerry

Test
fredag 12 januari 2018 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

HejNu är det bara 2 dagar innan vi drar på en fantastisk resa.

Planering och väntan

Flygbiljetter med Singapore Airlines är beställda av MyPlanet och bilen hyrd hos Affordable Car i Christchurch, en Toyota Prado (Land Cruiser).Nu är det bara en låååång väntan innan det bär av.

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Golfresa, Orlando Florida

Golfresa, Orlando Florida

22 februari 2013 - 9 mars 2013

En golfresa till USA med mycket golf och solsken i goda vänners lag-

Nya Zeeland 2012

Nya Zeeland 2012

1 februari 2012 - 28 februari 2012

En återkomst till detta underbara land, med sitt fantastiska fiske och golf.

Golf och bad på Kreta

SydAfrika

SydAfrika

1 februari 2010 - 27 februari 2010

Blir lite golf efter Garden Route och safari i Krugerparken

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Erik uppdaterar sin resa