Flugfiske och golf är mina intressen och naturligtvis att resa.
hemstad Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Senast aktiv - från Nya Zeeland
Framme
tisdag 16 januari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Trötta efter 30 timmar på flygande fot. Nu gäller det att hålla sig vaken till 9 i kväll så vi kommer in i dygnsrytmen snabbt. Nu skall vi ut och shoppa fiskekortet dyl. Varmt och skönt är det också./ E o J

Nu är vi på väg

Änteligen är vi på väg, har just druckit en öl, Gammeldansk och ätit en sandwich./Erik o Jerry

Test
fredag 12 januari 2018 -

HejNu är det bara 2 dagar innan vi drar på en fantastisk resa.

Planering och väntan

Flygbiljetter med Singapore Airlines är beställda av MyPlanet och bilen hyrd hos Affordable Car i Christchurch, en Toyota Prado (Land Cruiser).Nu är det bara en låååång väntan innan det bär av.

Jobb
måndag 5 mars 2012 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Ja då är det slut för denna gång, tillbaka i selen igen och vardagslunken. Skönt att det är nästan snöfritt i alla fall och våren känns inte så långt borta nu. Golfklubborna skall nu putsas och bollarna rengöras, snart så är säsongen igång. Tack alla som skrivit i dagboken det är

Hong Kong
fredag 2 mars 2012 - Hongkong, Hongkong

Då är vi i Hong Kong och har bara en natt kvar innanvi påbörjar resan hem. Här har vi gått och gått och gått.Har vi shoppat?? Nä inte ett dugg, men i kväll kanske. Igår var det mulet och dimman hängde i luften men i dag var det sol och ganska blå himmel så det blev en tur upp till

Tillbaka i Christchurch
tisdag 28 februari 2012 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Då är det slut för denna gången, men jag har lovat Erik att han får åka med sina kompisar hit igen. Så jag tror han är rätt nöjd ändå, trots skitväder sista veckan i Reefton. Jag är jättenöjd men så är jag ju ingen fiskare heller, jag tappade spötoppen två gånger till och med,

Rough and Tough going
söndag 26 februari 2012 - Reefton, West Coast, Nya Zeeland

Har nu antligen kommit fram till Rough men det tog pa krafterna och materielet. Vagen dit ar nu nastan helt overvuxen med Gorse och mycket smal. Nar vi kom fram efter en hel del dunk under i bilen sa startade nerfarden vi tog tyvarr fel vag (hoger) och hamnade snett, efter en slitsam promenad pa

Town of The Darkness
lördag 25 februari 2012 - Reefton, West Coast, Nya Zeeland

Vilket javla vader det ar har regn och hoga floden i alvarna. Hopplost svart att komma fram med alla fordar som blivit. Har inte blott nagon fluga annu, kanns meningslost med det bruna vattnet, och att fiska blint. kanske det far bli en golfrunda till, vi far se. Har inte ork att resa till nat

Reefton
fredag 24 februari 2012 - Reefton, West Coast, Nya Zeeland

Hej alla. Vi lever men har dalig tillgang till Internet. Det har regnat i 3 dagar sa alla alvar ar bruna och hoga. Vi har spelat en golfrunda till och Erik vann sa nu ar NZtouren avgjord, Erik vann hela klabbet. Det kommer mer bilder nar vi far battre tillgang till natet. Ni far tanka er prickar

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Golfresa, Orlando Florida

Golfresa, Orlando Florida

22 februari 2013 - 9 mars 2013

En golfresa till USA med mycket golf och solsken i goda vänners lag-

Nya Zeeland 2012

Nya Zeeland 2012

1 februari 2012 - 28 februari 2012

En återkomst till detta underbara land, med sitt fantastiska fiske och golf.

Golf och bad på Kreta

SydAfrika

SydAfrika

1 februari 2010 - 27 februari 2010

Blir lite golf efter Garden Route och safari i Krugerparken

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Erik uppdaterar sin resa