Än så länge har jag inte ens kommit i närheten av hur mycket av världen jag vill utforska. Brasilien, Argentina, Västindienöarna, USA-roadtrip, Austrailien, Söderhavet, Venezuela, SydAfrika, Kenya är några av de länderna som står kvar på listan. Med några år till på nacken så hoppas jag kunna beta av världen allt eftersom. Dock blir det återbesök till min moderland Sydkorea emellanåt!
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Glasgow, Skottland, Storbritannien
pluggkoma i bunkern
torsdag 3 maj 2012 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Det går dåligt med uppdateringen av livet här, men det beror till största del på att jag sitter i en pluggkoma. Från att inte komma in på någon kurs i början av året sitter jag här nu med kandidatuppsats, ekonomistyrning inom offentlig ekonomi och engelska kurs. Vet inte riktigt hur det

...och så kom våren till Glasgow
lördag 24 mars 2012 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Jag ska villigt erkänna att det går dåligt med mina uppdateringar här. Jag skulle vilja säga att det beror på ett extrem fullspäckat schema med kontinuerliga sociala events. Men sanningen är så enkel att jag har skaffat mig en flatmate. Med tanke på att det är första gången för oss

Glengoyne
söndag 22 januari 2012 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Januari är nästan slut och skolan har börjat igen. Tack och lov (?) kom jag in på inte bara en kurs utan två så min vår kommer innehålla fördjupningskurs i ekonomistyrning och engelska för ekonomer. Jag har bytt lägenhet och bor numera ännu mera centralt på Buchanan Street. Saknar

en uppdaterning
måndag 21 november 2011 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Mina fina föräldrar har hunnit vara på besök i en vecka vilket innebar några nya kilo och en underbar resa till Isle of Skye. Storslagen natur, vackra solnedgångar och trevligt sällskap. Hade jag inte varit en urtypisk storstadsmänniska så hade jag kunnat tänka mig att bosätta mig på

senaste veckorna
onsdag 26 oktober 2011 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Det viktigaste som har hänt här är att jag har beslutat att sluta med kursen stadsvetenskap. Efter lite veckor med panik som istället, tyvärr, resulterade i total hjärnsmälta och ingen skola alls, så bestämde jag mig för att fokusera på de kurser som faktiskt är viktiga; organisation &

dagen då sommaren om till Glasgoq
onsdag 28 september 2011 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Idag är dagen då vi helt plötsligt fick uppleva sommar i Glasgow. Underbart att öppna balkongdörrarna i morse och känna att man inte behövde ta den tjocka höstjackan (som under de senaste veckorna känts alldeles för tunn). Satte mig i solen, i linne(?!), utan för Strathclyde University

88 dagar
måndag 26 september 2011 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Dagarna går, känns märkligt att det redan är 88 dagar, och ju mer tid jag tillbringar här desto mer lär jag mig att tycka om Glasgow. Igår regnade det horisontellt och då passade jag och Karin på att upptäcka en av de få thairestaurangerna i Glasgow, Tiki Bar, på Bathstreet. Maten var

ännu en fredag
fredag 16 september 2011 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Veckorna flyger förbi! Kan inte förstå att jag redan har varit här i över 2,5 månad. Måndag-fredag är mina favoritdagar för då ägnar jag all tid åt Starbucks och någon bok. Att plugga ca 12-14h om dagen har gett sitt resultat och det känns som att jag äntligen är någerlunda i fas.

Strathclyde University Chamber Choir
onsdag 14 september 2011 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Igår hade jag min första körövning på fem år (mer eller mindre) och det visade sig vara en kul upplevelse. Numera är jag tydligen en alto men det kändes faktiskt mycket skönare än att pipa som den sopran jag alltid ha varit tidigare. Klart mer utmanande rent musikaliskt och inte lika

welcome to scotland Katia
måndag 12 september 2011 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Hurricane Katia är här och hälsar på. Inte för att man märker så ofantligt mycket av det, mer än att det blåser lite mer än vanligt och regnar lite mer än vanligt. Alltså, vi bunkrar inte upp med sockar, burkmat och vodka för en vecka som J gjorde i NY när orkanen Irene aldrig dök

Roadtrip

Roadtrip

2 juli 2010 - 10 juli 2010

I en annan del av Glasgow

I en annan del av Glasgow

1 juli 2011 - 30 juni 2012

I juli åkte jag för tredje gången till Glasgow för att hälsa på min gode vän R. Men denna gång så planerade jag stanna kvar på obestämd tid. Vi fick lite sommarvärme trots allt, en fantastiskt vecka med Piping Live! och såklart the Worlds med de bästa säckpipebanden i hela världen samlade på Glasgow Green. Jag följer ju helhjärtat Rs band som numera är det tredje bästa bandet i världen och är glad att få ha tagit del av denna kultur. Nu fortsätter livet här i Glasgow då piping-säsongen är över och R har återvänt till Sverige. Det blir ett nytt äventyr tillsammans med de människor jag har lärt känna och kommer att lära känna.

skottland x2

skottland x2

27 april 2011 - 27 maj 2011

Återigen i Magners-landet för att hälsa på min gode vän Robert och andra säckpipespelande vänner.

hello glasgow

hello glasgow

6 mars 2011 - 10 mars 2011

sherlock, watson och jag gör ett besök i Skottland för att hälsa på vår gode vän och säckpipespelaren Robert. It's going to be legen..wait for it..dary!

À Paris

À Paris

11 maj 2010 - 14 maj 2010

Jag och Eric bestämde oss för att ta flyget till Paris för att hälsa på Emilie och Leyla. En väldigt bra idé.

nyttt ar i shanghai

nyttt ar i shanghai

11 februari 2010 - 21 oktober 2010

Fira nyar i shanghai ar inte helt fel.

nyår i tyskland & schweiz

nyår i tyskland & schweiz

29 december 2009 - 6 januari 2010

Besøk i Tyskland o Schweiz øver nyår med lite skidåkning o annat trevligt.

rätt stad, fel lag?!

rätt stad, fel lag?!

23 februari 2009 - 25 februari 2009

jag ska till milano tillsammans med en massa andra interister och ser på årets, kanske även århundradets, match! Champions league åttondelsfinalen mellan Inter och Manchester United. Det är STORT. lite större en stort till och med. det komiska i det hela är att jag hejar på AC Milan. rätt stad, rätt stadium, fel lag. Ja. men det är årets match. 3-2 till Inter. Forza Milan!

rehab i phuket

rehab i phuket

15 november 2008 - 24 november 2008

efter flera månader av hårt arbete (inte på ett bygge) är det äntligen dags för semester, sol och bad.

bröllop i munchen

bröllop i munchen

1 augusti 2008 - 3 augusti 2008

Martina och Olivers bröllop

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sabina uppdaterar sin resa