Semester i semestern
lördag 20 maj 2017 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Vi vaknade på ett hotell i Berge som ligger på 1000 m ö.h. Startade resan halv nio, idag tänkte vi åka hela vägen till Alicante med lite små vägar till att börja med. Färden har gått mellan 1000 tIll 1800 m ö.h. Efter Valencia blev det motorväg och vi var framme här vid halv fem, gick

Inåt landet
fredag 19 maj 2017 - Berge, Aragonien, Spanien

Drog väg i vanlig ordning, kom nästan omg. upp på motorvägen. Det blev kallt sen blev det kallare och sen var det bara 8 grader,burr. Vi stannade på ett torg i Bellpuig och värmde oss i solen.Stannade och köpte lite frukt och åkte en liten kurvig väg till La Granadella. Vi gjorde en

Pyrenéerna
torsdag 18 maj 2017 - Puig-reig, Katalonien, Spanien

Egen stuga inatt, men en åsna som granne. Åkte rakt mot havet och Leucate, en remsa väg med hav på båda sidor och fortsatte ända till Argel'es där vid vände in mot bergen. Vi åkte mot Pyrenéerna och över Col d'Apres 1513 m. över havet där var vi plötsligt i Spanien, en väg vi åkte

Mycket fin MC-väg

Såg Gap från höjden, vackert, började stigning direkt från 735 m över havet. Serpentinvägar och sedan slingrande alpvägar. Kom till en by där det växte härliga bigarråer och åt sedan lite pirog inhandlad i Veynes boulangerie/bageri. Körde sedan över Le Rhone till havet där vi åkte

Över passet Colle d. Maddalena
tisdag 16 maj 2017 - Gap, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Sov länge men var snart i startgroparna, på hojen å iväg. Mycket fruktträd o kanske citronlundar också. Passerade Cuneo och kom till Borgo San Dalmazzo där stigningen började. Fantastiska vyer snö på toppar och ca 24 grader varmt. Fikade i Vinadio, var lite biologer och stannade så

Transportdag
måndag 15 maj 2017 - Asti, Piemonte, Italien

Åkte från Verona i morse och har haft en fin åkdag, en massa vingårdar, fruktodlingar.Fika och "fin" lunch,har lite svårtmed språket, ja ja vi fick bröd o vatten och en kaka på köpet.Annars har dagen bara varit en transportdag ca 35 mil, masser med trafik och 27,5 grader phu.hamnade i

Runt sjön
söndag 14 maj 2017 - Viale Roma, 24, Lonato, Lombardiet, Italien

Kom iväg efter frukost, varmt o soligt. Styrde kosan upp till Gardasjön där vi hittade toppen vägar för mc:n.

Äntligen här
lördag 13 maj 2017 - Verona, Veneto, Italien

Lämnade Göteborg för jättelänge sen känns det som. En lugn båtnatt och sen mc till Hamburg och autozug-tåget. Vi var tidiga fast vi gjort en avstickare till Touratech å köpte en extra väska ifall....sen blev det bara en lång väntan, tåget kom till slut och vi åkte från Hamburg vid

En lång dag
fredag 12 maj 2017 - Hamburg, Tyskland

Torsdag em drog vi till Göteborg för vidare färd med Kiel färjan. Inget bus på färjan, sov gott på natten och drog vidare mot Hamburg. Tog en avstickare till touratech för att inhandla en extra bag.kom fram till tågstation Altona vi 14-tiden och nu vid 20:00 har tåget inte lämnat

MC till Spanien

MC till Spanien

12 maj 2017 - 12 juni 2017

Båt tåg och MC

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sally uppdaterar sin resa