Sista kvällen
söndag 4 juni 2017 - Fredrikshamn, Region Nordjylland, Danmark

Trevligt hotell med jättegod frukost,Lisboa i Fredrikshamn. Vi hade beställt båtbiljetter men hann att ta en tur till Lyngså och Saeby. Kom till terminalen i god tid och det dröjde inte länge innan det började regna. När båten var framme i Gbg och vi åkte av ösregnade det, men nu skulle

Regnig dag
lördag 3 juni 2017 - Fredrikshamn, Region Nordjylland, Danmark

Efter en superb frukost gav vi oss ut, tankade och åket upp på Autobahn med lite lätt dugg. Det ökade och vi fick stanna på en rastplats för att dra på "Michelin" - stället( regnställ alltså). Regnet höll i sej i stort sett hela dan. Åkte till Fredrikshamn och tog första bästa hotell.

Autobahn
fredag 2 juni 2017 - Düshorn, Walsrode, Niedersachsen, Tyskland

Skulle fortsätta idag på den romantiska vägen men det var stopp på vägen direkt. Det tog en timma för oss att hitta rätt igen, en himla massa vägar är det. Kom till Feuchtwangen där vi stannade till vid torget. Åkte sen vidare till Rotenburg ob det Tauber men där var tjockt med bilar

Den romantiska vägen
torsdag 1 juni 2017 - Wallerstein, Bayern, Tyskland

Vi letade oss fram till den romantiska vägen, och fyllde på olja i Freiburg. Hittade ett zimmer frei som var fantastiskt.

Åter till Tyskland se
onsdag 31 maj 2017 - Badenweiler, Baden–Württemberg, Tyskland

Tog farväl av Big imorse, han kelar och puffar på alla gäster på hotellet. Tog oss till motorvägen upp och mot Tysklands hörn mot Schweiz. Det tog i stort sett hela dan, och till slut fann vi ett gasthaus som var öppet. Verkar som det är helgdag här.. Åt en fantastisk födelsedagsmiddag

En skön dag på MCn

Idag har vi böljat fram över bergen med svepande kurvor. Lite skillnad på naruren mera grödor här. Höger om oss fullt med blåklint och på andra sidan vallmo, härligt somrigt. Dalarna är breda och vägarna också. Vi harklaratossbra ifrån städer utom det sista när vi letade camping och

Andorra

Då lämnar vi Roda de Isabena för andra gången i livet. Färden går på slingrande vägar. El Pont de Suert med sina höga hus och bergssluttningar på sidorna, vägar som går mellan flod och höga berg och utsikten från Soriguera. Lunch i Adrall innan vi kom fram till Andorra, som var en

Nu börjar vi rulla
söndag 28 maj 2017 - La Puebla de Roda, Aragonien, Spanien

Gick upp i svinottan och tittade ut, det var mörkt, men innan vi kom på cykeln hade det börjat ljusna. Vi åkte motorväg ca 34 mil. Hade siktat in oss på Isabena för en övernattning och kom glada i hågen dit efter hör och häpna 67 mil. Många fina stigningar och vyer har vi passerat. Då

Semestern i semestern går mot sitt slut
fredag 26 maj 2017 - Quesada, Valencia, Spanien

Åkte runt och kollade in stället, strand o stad på biken. Träffade Leif o Anna-Lena och de tog oss med på massa utflykter under veckan. Annars har vi bara slappat och badat i poolen, läst och gått morgonpromenad eftersom det blir så varmt att man bara är still.Ps. En och annan gin tonic

Semester i semestern
lördag 20 maj 2017 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Vi vaknade på ett hotell i Berge som ligger på 1000 m ö.h. Startade resan halv nio, idag tänkte vi åka hela vägen till Alicante med lite små vägar till att börja med. Färden har gått mellan 1000 tIll 1800 m ö.h. Efter Valencia blev det motorväg och vi var framme här vid halv fem, gick

MC till Spanien

MC till Spanien

12 maj 2017 - 4 juni 2017

Båt tåg och MC

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sally uppdaterar sin resa