Asia Minor och vidare
tisdag 3 september 2013 - New Delhi, Delhi, Indien

Framme I Delhi efter istanbul. Det här skrevs i all hast på nåns telefon. Läs Moas inlägg. Bilder kommer sen. Nu Trekk 12 dagar i kashmir! !

On the road again, pt II
tisdag 13 januari 2009 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

[i]Rikligt belönad bussångest ...[/i] Men forst. Sweeny, numera kand som Skinny, och jag kollade in thaiboxningen over ett par ol i Hua Hin. Samsta skit vi sett, latt uppgjorda matcher till [i]those with dollars[/i]. Liknade nagot helt annat an diciplinerad holmgang. Ohh, sen at vi pa [b]Baja

Sol und bad
lördag 10 januari 2009 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Vi startar med trakiga nyheter. Vara mineskort till kameran ar tillsynes infekterade av virus, vilket har lett till att nastan alla bilder sedan trekingen i Thailand gatt forlorade. Alla bilder fran Chiang Mai zoo nar Jonna matade flodhastar, bilderna pa pandabjornarna i parken, alla bilder fran

Cliffhangers
lördag 27 december 2008 - Vang Vieng, Laos

Sabadee! Sitter framfor ett bedydligt battre tangentbord nu och kan redogora lite narmare for senaste tiden ... I Luang NamTha gjorde vi en relativt harlig tur pa landsbygden pa hyrda cyklar (antligen mountainbike) och tittade in ett overskattat vattenfall samt tva stupor. Vackrast var helt

The hills have eyes
fredag 19 december 2008 - Luang Namtha, Luang Namtha, Laos

Nu skriver jag pa det minst tangntbordet hittils. Var och varannan bokstav hanger inte med... Jag och Jonna har lamnat Thailand for jul och nyar i Laos. Vi ar nu langt upp i nordost, nara gransen till Kina. Jeppe ar kvar i norra Thai, i hippiebyn Pa. Vi ska fira jul tillsammans i Luang

Muay Thai Ladyboyz
fredag 12 december 2008 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

... som Copremesis's nya platta heter... (sick grindcore).. Vilket aven passar mycket val in pa inlagget, du far se nedan!! [i]Tillbaka i tiden[/i] Efter Kanchanaburi tog vi (jag, jonna, jeppe, jonas och aron) en halvsnabb taxi till Auyttaya vilket ar Thailands gamla huvudstad. Det tog ca 2

Ride the Tiger
torsdag 4 december 2008 - Ayutthaya, Thailand

[i]Here we go![/i] Det blev ett par dagar i Bangkok. Fler an det var tankt. Men vi hade skitkul! Vi tva plus Jeppe, Jonas, Aron och emellanat Brian (som var fast i Thailand). Sightseeing och halvdyra fyllor. Vi bot boende men kom olyckligt upp i pris, men det var vart att bo bland resten av

Siam!
onsdag 26 november 2008 - Bangkok, Thailand

Halloj. Natten pa flygplatsen och flygturen gick bra (ca 2 timmar och nastan tomt). Tur att vi kom igar for nu har det smallt pa flygplatsen... Lucky shot. Tog taxi till Khaosan Road, turistgatan, och bodde en natt pa Marco Polo dar vi traffade Sorken (Jeppe). Blev forsta olen sedan Goa och vi

Orissa och Bengalen
måndag 24 november 2008 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Ojoj, nu ar det mycket att aterberatta. Far se hur mycket jag glommer denna gang. Well. Tag ar nog utan tvekan det smidigaste och skonaste sattet att resa pa i Indien - och billigast. Sleeperclass ar inte att klaga pa om man ar budgetresenar. Sa vi tog stalhasten till [b]Visakhapatnam[/b] och det

Storstadsvansinne
måndag 17 november 2008 - Hyderabad, Telangana, Indien

Salam. Sedan sist sa har vi lamnat Palolem. Tog bussen till Panjim (kostar ca 6 ganger mindre an taxi). Dar checkade vi in tillslut. Konstigt att det var "tomt" pa folk i Palolem men i Panjim var fanimej nastan varje guesthouse fullt - eller svindyrt. Blev iaf Orav's Guesthouse igen for 600

Island & ensamheten

Island & ensamheten

4 juli 2015 - 15 juli 2015

Upptäcka Islands natur, mystik, historia, litteratur och Reykjaviks storstadspuls. Tanken är att besöka nationalpark (Tingvellir), någon glaciär och vulkan, bada i varm källa och dricka whiskey. Tid för äventyr, men också eftertanke.

Indien runt och ö-liv 2013

Indien runt och ö-liv 2013

1 september 2013 - 10 januari 2014

Strövtåg med ryggsäck i Indien & Sri Lanka... Från världens tak i norr till tidlösa paradisstränder i söder... Se mer utförlig reseskildring på användaren "Antikamoa" ...

Sydöstasien 2008

Sydöstasien 2008

27 augusti 2008 - 27 januari 2009

Spirituell upptäcksresa i en ny (gammal) värld. Start i Nepal och sedan Indien från Norr till söder. Därefter ev Thailand med gränsande länder. Vi får se hur länge pengarna räcker ...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Samuel uppdaterar sin resa