Efter två och ett halvt års pluggande i Örebro beger jag mig nu till Brighton i England för utbytesstudier och nya äventyr.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från 30 Kemp St, Brighton och Hove, England, Storbritannien
Sista veckan :-(

Min dator bestamde sig for att bega sjalvmord forra veckan - tva dagar innan mina tentor borjade, bra va! Det gick bra anda. Men det innebar att ni far sta ut med ett inlagg utan de svenska bokstaverna. Jag var nyss och lamnade Helen vid busstationen, hon har varit har i nagra dagar. Vi har haft

London, plugg och sommar

Sen sista inlägget kom sommaren tillbaka. Vi fick ca 20-25 grader och sol i flera dagar, och det blev en del besök på den underbara Brighton beach. Men i England kan man aldrig förvänta sig solsken i mer än 3-4 dagar i rad, så nu är det grått igen. Men det är lika bra för då tar det

Sjuk igen!

Så typiskt! Ni kanske minns att jag var sjuk i typ två månader första tiden. Blev frisk ungefär lagom till då jag åkte hem över påsk. Nu har jag blivit förkyld igen! Morr. Men jag vägrar vara sjuk lika länge nu, max tre dagar sen får det vara bra. Okej tänkte uppdatera läget lite

Valtider

Nej, det är inte valfångstsäsong. Det finns inte överdrivet många valar i UK. Men däremot är det valtider. Och troligtvis vet inte majoriteten av er vad som pågår just nu, därför tänkte jag berätta att det för tillfället är ett mycket spänt läge här borta. Om ni hatar politik och

Hemmakväll

Tisdagar brukar vara en typisk gå ut-kväll för de boende på 45 Buller Road. Men jag valde att sitta hemma i mjukisbyxor igår istället. Jag var helt enkelt för trött efter måndagen. Då var det Carnage i Brighton. Carnage är en gigantisk pubrunda som är känd runtom i hela England, och

Sommar i B-town

Jajamen ni läste rätt, det är sommar här nu! Åtminstone dagtid, på kvällarna är det fortfarande ganska ruggigt. Men vädret har varit fantastiskt de sista dagarna, jag ser solglasögon, shorts och glassar var jag än vänder huvudet. Tyvärr kommer den ganska olämpligt (även om den är

Förälskad

Jag har blivit förälskad. Jag vet, jag sa att jag inte skulle bli det under min tid här men nu är det så... man kan inte dölja sina känslor! Han är charmig, han är vacker, ganska gammal men det gör ingenting - det gör honom bara ännu mer attraktiv. Tyvärr är han rätt populär, jag

Tillbaka

Har ni tänkt på hur liten världen faktiskt är? Klyschigt sagt men det är så. Jag hade den här konversationen med några för ett par veckor sen och tänker på det nu igen. Igår vid den här tiden var jag på födelsedagsfest hemma i trygga Täby och alla mina vänner sen långt tillbaka

Hemma :)

Sitter hemma i Sverige nu och skriver. Vi har just nu påsklov i tre (!) veckor så jag bestämde mig för att vara hemma två utav dem. Åker tillbaka till Brighton om ca en vecka, och den sista veckan åker jag och Jessica till Paris för att bo där två nätter :) Ska bli hur roligt som helst!

St Patrick's day

Det är vår här nu! Solen skiner och det börjar faktiskt bli riktigt varmt. Dessutom har massa blommor börjat växa, det är en vacker och färgglad utsikt jag har när jag sitter i bussen på väg till Falmer campus där jag har mina lektioner. Dock blir det ruggigt kallt så fort solen går

Brighton

Brighton

31 januari 2010 - 15 juni 2010

Brighton here I come!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när - uppdaterar sin resa