Test Resdagboken
söndag 4 augusti 2019 - Bromma, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hallå alla följare (Mi, det är bara du och jag just nu)Testar om resdagboken kan fungera nu när jag ska göra en riktig once-in-a-lifetime-resa...Mi, du kan väl svara med en kommentar om du får detta...Kram kram!Sanna

Afternoontea på Burj al Arab
söndag 26 februari 2012 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Hej på er! Nu sitter jag de sista skälvande timmarna på vårt lyxiga hotell i Dubai och väntar på hemfärd. Vi kom hit sent igår då vårt plan från Goa avgick 20.00 och inte 17.50 som vi trodde... Tydligen har de bytt tidtabell för ca 6 månader sedan (vi bokade för 7 mån sedan) och bryr

En liten omvärdering...
fredag 24 februari 2012 - Ella, Goa, Indien

Hej hopp, Tänkte att jag måste skriva ett extra inlägg om Goa nu när vi faktiskt på riktigt varit nere och kollat läget på beachen här i Calangute. Det är inte så hemskt som jag låtit påskina. Om man bara går ett par hundra meter åt något håll från där man kommer ner ifrån

Vet inte vad jag tycker om Goa...
torsdag 23 februari 2012 - Ella, Goa, Indien

Nu har vi varit i Goa några dagar. Det var oerhört skönt att komma hit för det är VARMT. Närmare bestämt var det 33 grader när vi landade och det har inte blivit svalare. Vi lämnade dock Ranthambore mitt i natten och ca 5 grader bara så vi var väl klädda med dubbla fleece, långbyxor

Nu har vi vart på tigerjakt!!!
lördag 18 februari 2012 - Ranthambore National Park, Prempura, Prempura, Indien

Nu har vi kommit till vår lodge i Ranthambore. Det är urmysig och heter The Pughmark (det betyder fotavtryck/tassavtryck). Vi tog tåget hit ifrån Agra men innan tåget gick hann vi med ett besök i Fathepur Sikrit (det tredje av Agras världsarv på Unescos världsarvslista, Agra Fort och Taj

Taj - världens tjusigaste grav
fredag 17 februari 2012 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Det finns bara ett ord - WOW! Nu måste jag bara göra ett helt eget inlägg om Agra och Taj Mahal. Vi kom till Agra med tåg tidigt på morgonen (gick upp 4.15) och på tåget fick vi både vatten och frukost. Resan tog bara 2 timmar men de som ville kunde köpa ytterligare en måltid på vägen.

Ljud, doft, smak - Delhi
tisdag 14 februari 2012 - New Delhi, Delhi, Indien

Hola! Nu har vi varit i Delhi i två dygn. Snacka om kontrast mot Dubai. Här är smutsigt, kaosartat, det luktar av allt möjligt och är bara så tvärt emot Dubai något kan bli. När man kommit över den första "chocken" så växer staden dock på en. Den är oerhört grön (faktiskt en av

Ett par dagar i lyx och glamor.
måndag 13 februari 2012 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Hej hopp alla arbetsmyror och andra sköna typer. Nu har ni haft ledigt länge nog så här kommer ett låååångt inlägg från Sheikernas Dubai. Landet där ingenting är omöjligt och där allt är världens största på något sätt. Läs och njut eller inte... Så var en etapp av resan

Incredible India - here I come
onsdag 8 februari 2012 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej på er alla monsterdiggare :-). Sista kvällen och jag sitter här hemma i soffan, tvätten går i tvättstugan och packningen är utspridd i hela vardagsrummet. Funderar på om jag har koll på allt och bara njuter av det som ligger framför mig. Jag hoppas kunna skriva några inlägg under

Tiden gar fort nar man har roligt...
söndag 12 december 2010 - Fort Lauderdale, Florida, USA

... nu ar resan slut kan man saga. Har atervant till Florida efter en faktiskt ratt bra vecka pa baten. Trodde till en borjan att det skulle bli lite langtrakigt pa baten men det har gatt bra. Mina bordsgrannar har gjort resan kul for vi har sprungit pa varandra titt som tatt och haft valdigt

Rovos Rail, Sydafrika

1 oktober 2019 - 12 oktober 2019

Drömresan som jag aldrig trodde jag skulle få göra...

Kontrasternas resa

9 februari 2012 - 28 februari 2012

Ett nytt besök i Asien. Denna gång till Dubai och Indien. Kontrasterna lär vara påtagliga. Förhoppningen är massa god mat, skön shopping, kultur, lite sol och bad och minst en tiger.

Längst bort ifrån allt...

17 november 2010 - 14 december 2010

Indokina igen :-)

5 december 2008 - 16 januari 2009

Tillbaka i Indokina och de härliga länderna Thailand, Laos, Vietnam och Kambodja.

Vad är Kap Verde för place tro?

3 november 2008 - 11 november 2008

Krysset och jag ska sola, bada, vandra och dricka paraplydrinkar i 7 dagar.

Hurra før 17 Maj

16 maj 2008 - 18 maj 2008

Æntligen dags att fira Norges nationaldag. Med 6 goda rosa-buss-vænner på weekend hos Hilde i Oslo :-)

Möt våren i Japan...

5 april 2008 - 9 maj 2008

Hoppas jag får se körsbärsträden blomma i Japan och det ska bli spännande att åka transibiriska järnvägen. Det är en liten dröm som går i uppfyllelse. Synd bara att vi inte har en Rosa Buss med oss men vi reser med Rosa Bussarna :-)

Back to Asia...

17 december 2007 - 15 januari 2008

Jag o min rygga ska ut på äventyr igen. Mera sol o värme och 'träning'. Nytt för denna resa är Vietnamn och lite mera av Kambodja.

Asien igen... jag o RB :-)

5 november 2007 - 25 november 2007

Vad säger man, nu är jag på turné igen... häng me!

Med Rosa Bussarna i Asien fast utan buss...

4 oktober 2007 - 28 oktober 2007

Det finns inga ord... Kina, Sydkorea och Japan står på tur!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sanna uppdaterar sin resa