6 månaders äventyr med Sanna och Martina!
hemstad Uppsala, Uppsala län, Sverige
Senast aktiv - från Knivsta, Uppsala län, Sverige
KIA ORA SVERIGE
torsdag 27 maj 2010 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Det har ar var sista dag i Nya Zeeland... Just nu ar det mycket blandade kanslor! Vi borjar dar vi avslutade senaste inlagget, WHAAOOO.. Dagen efter adrenalinkicken besteg vi FRANZ JOSEF GLACIER. Med solen i ogonen och trevligt sallskap tog vi oss fram over isen. En konstig kansla var aven att

SKYDIVE!!!!!
måndag 10 maj 2010 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

WWWWOOOOOOOAAAAAAAAHHHHH NR. 2!! VI HAR PRECIS SKYDIVAT 15.000 FEET!! WWWWWWWWWWOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH!!

NYA ZEELAND
fredag 7 maj 2010 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

WOAAAAAAOOOOAAAAAAAAHHHHHHH!!!!!! Vi har precis svingats med Nevis ARC - The World's highest swing!! Det va AMAZING som vi sa haha! Det var 300M ARC och 70M freefall / 160m high. Vi vet inte vad allt betyder med de va hogt och laskigt i alla fall. Och vi OVERLEVDE! :) Som ni forstar sa ar vi nu

Vi hittade Nemo!
torsdag 15 april 2010 - Cairns, Queensland, Australien

Hej! Long time no seen... som ni nog har markt ar Resedagbokens nya layout forfarande FORVIRRANDE. Men nu ska vi ialf gora ett forsok och uppdatera er dar hemma! Senast besokta platser i punktform: Mooloolaba - Australia Zoo Noosa - Kajaking Rainbow beach/Fraser Island - Selfdrive tour 3

Gratis ar gott!
lördag 27 mars 2010 - Brisbane, Queensland, Australien

Oy mate! Sedan vi senast skrev har vi hunnit vara i Byron bay, Surfers paradise och Brisbane (som vi fortfarande befinner oss i). I Byron kannde vi oss som hemma pa riktigt (igen). Vi bodde i Michael STORA hus med egena dubbelsangar,"privat chaufforer", "guider", "stadare", "kockar", gratis

Couchsurfing!?
söndag 14 mars 2010 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Efter en laaaang och "lite" jobbig bussresa fran Melbourne kom vi tillslut fram till omtalade SYDNEY!!! Vi blev uppmotta i Manly av Australiens fjarde basta snowboardakare Phillip! Hos honom couchsurfade vi, vilket innebar att man surfar gratis pa soffan... Perfekt for varan backpacker budget!

G'day from Australia
onsdag 3 mars 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Vara tva forsta veckor har i Australien har varit mixade med stads och farm liv. Forsta veckan spenderades i Melbourne tillsammans med tva trevliga svenskor Linda och Angelica. Vi bodde storsta delen i omradet St Kilda. Vilket var ett valdigt mysigt och kulturellt omrade nara till stranden. Vi fick

Semester fran semestern
tisdag 16 februari 2010 - Bali, Indonesien

Shit! Vad hande med vara 2 veckor i Indonesien? Puff borta! Nej nej nej tanker vi, vi vill stanna langre! Har ar det ju alldeles alldeles underbart.... Sa, vart ska vi borja? Jo, visst ja, sjalvklart skulle det bli lite flygbolagsdrama igen. Vi blev ombokade fram och tillbaka hela tiden. Det stod

We <3 Singapore!
måndag 1 februari 2010 - Singapore, Singapore

Nu har vi levt storstadsliv i Asiens metropol Singapore! Och det gillar vi! Jamfort med resten av Asien ar det rent och fint. Har ar reglerna stenharda. Det ar forbjudet att skrapa ned, dodsstraff pa narkotikabrott och det sags att tuggummi ar forbjudet (?!) Som tur ar kopte vi med oss ett

17 kr fattigare

"Hello welcome to Malaysia! Oh, hello welcome to Malaysia! 25? 25? 25? Snake, snake, big snake? Snake? 60 JL Sultan? Backpack? Bakpackers? 60 JL Sultan? Hello welcome to Malaysia! Thank you, you are welcome!" Detta var var galna taxichaffor i Malaysias huvudstad Kuala Lumpur och aven vart forsta

Äventyret!

Äventyret!

30 november 2009 - 30 maj 2010

6 månaders äventyr med Sanna och Martina!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sanna uppdaterar sin resa