typ helt fantastiskt
tisdag 28 september 2010 - Vilnius, Vilnius län, Litauen

Har haft den samsta dan hittills eftersom jag faktiskt varit aningen butter vid nagra tillfallen. Har just kommit hem fran en jattetrevlig middag. Vi har varit ut pa toppenstallen varje kvall. Det ar inte bara bra och billig mat vi far tag pa, inte mist med hjalp av de trevliga Litauiska tjejerna,

Forkyld i Karelen
tisdag 17 augusti 2010 - Petrozavodsk, Karelen, Ryssland

Hur resvan jag an ar slutar jag aldrig forundras over hur sega internetdatorer det fortfarande finns kvar i varlden. Sa detta blir ett kort meddelande. Har kommit framt ill Petrozavodsk. Hann med taget emd ca 1 minuts marginal. Det tog helt enkelt langre tid att ta sig till stationen an vad jag

Kommit tillratta i StP
söndag 15 augusti 2010 - St. Petersburg, Ryssland

Hej Nu har jag antligen kommit over en dator och lite tid pa en och samma gang. Egentligen ska jag ut och fortsatta gora stan, men jag har bytt hostel, for andra gangen, till ett som har tvattmaskin! och nu vantar jag pa min tvatt. Jag far hoppa over hela sverige/finland-biten av resan, annars

Kul med djur
onsdag 17 mars 2010 - Nairobi, Kenya

Det har itne varit latt att fora resedagbok denna resa. Och sen senast har jag faktiskt haft kul saker att skriva om, och brannsaren laker bra. Forst fanns det ingen el eller inget internet, sen kom jag till Nairobi och bor pa ett backpackerstalle med el och itnernet men da var resdagboken nere tva

Pa vag till Gede
lördag 13 mars 2010 - Malindi, Kilifi County, Kenya

Idag blir det en tur till Gede. Brannskadorna pa armarna och benen tycker jag ser ut att utvecklas fint. Axlarna ar lite varre, men jag ska numera gora allt for att undvika att bara ryggsack. Nedre ryggen ar ocksa lite oklart hur det funkar med. Jag ar lite orolig for den eftersom det vad jag

solbekymmer
fredag 12 mars 2010 - Malindi, Kilifi County, Kenya

Har kommit till Kenya och Malindi. Pa Zanzibar hade de inte el for det mesta och dessutom ar det har inte lander dar man ror sig ute pa kvallarna och saker ar inte direkt kvallsoppna. Darfor har det varit svart att komma at internet, sa det blir inte sa mycket resdagbokande. En annan anledning till

Dar
lördag 6 mars 2010 - Dar es-Salaam, Tanzania

Har inte sa mycket spannande att beratta om an annat an att jag har kommit fram ok. I ovrigt haller jag mest pa att acklimatisera mig, ta mig fram och forsoka att inte bli lurad. Det ar vansinnigt varmt och kvavt, tom nar jag kom fram, vid midnatt. Var ar det dar regnet som yr.no pratar om vareviga

En extra dag i Oxford
tisdag 6 oktober 2009 - Oxford, England, Storbritannien

Skapar tvangsmassigt en dagbok for att bygga pa listan med resor. :p Tog en liten resa ut ur london eftersom jag ville se andra stallen och antog att jag anda inte skulle gilla london i en vecka. resor inom gb visade sig vara forbannat dyra, sa det blev tillslut oxford eftersom det fanns billiga

Oken

Om nagot ar svart att lasa, prova att lagga till en eller flera A, det ar inte bara svart att fa till prickar har, sjalva a-tangenten glappar.) Nu har jag kommit fram (eller tillbaka) till aqaba. Dygnet i öknen var hur ballt som helst! Helt ny miljö. Även om petra var lite under forvantan kanns

hoghojd

Nu har jag gjort Petra, vilket var mindre spännande än vad jag hade trott, men det säger inte så mycket. Kul att ha sett det. Det är kallare än vad man skulle kunna tro. Alla på hostelet går runt och fryser. Sa går det när man befinner sig på hög höjd. Problem med bihålorna får jag

pengar kostar nicke

pengar kostar nicke

29 januari 2011 - 18 februari 2011

Tack vare ekonomisk kris och dålig jobbstatistik i usa kan man flyga från Göteborg till Panama och hem från Managua för 6 753 kr. Så jag klämmer ut de sista dagarna semester jag har och vandrar i regnskog, uppför vulkaner och längs tropiska stränder och fotar små söta grodor, fåglar och fiskar i olika färger, samtidigt som jag filar på spanskan.

Valövervakning i Lettland

Valövervakning i Lettland

23 september 2010 - 4 oktober 2010

Valövervakningskurs på det vitryska exiluniversitetet European Humanities University i Vilnius och efterförljande valövervakning i Lettland.

Finska viken runt

Finska viken runt

7 augusti 2010 - 25 augusti 2010

Efter en lite halvlyckad resa till Kenya Tanzania som kanske kostade lite mer an den smakade ar det dags for det omvanda, forhoppningsvis. Ingen spannande exotisk resa, utan lite resa och halsa pa folk och samtidigt passa pa att ta svangen forbi en och annan intressant plats nar man anda ar i narheten. Inte ett enda nytt land blir det denna gangen!

Betald semester i Östafrika

Betald semester i Östafrika

5 mars 2010 - 22 mars 2010

Jag ska på min första ordentliga betalda semester (förutom veckan i England). Flyger till Dar es Salaam (som alltså ligger i Tanzania!) och hem från Nairobi (Kenya) Den som vill veta lite i förväg om mina planer får googla fölande ställen: zanzibar, marafa depression, gede ruins, lamu archipelago, train mombasa-nairobi, hell's gate national park. Nu ska här fotas zebror! Förhoppningsvis ska jag hinna ladda upp de bästa bilderna innan jag avslutar resan med att bli bestulen på kameran sista dan innan hemresan i Nairobi.

Vetenskap i England

Vetenskap i England

2 oktober 2009 - 9 oktober 2009

Jobbar man som jurist får man vetenskapsnörda sig på fritiden

Äntligen Jordanien

Äntligen Jordanien

14 mars 2009 - 21 mars 2009

Petra, Wadi rum, Aqaba, vandra, snorkla, fota, plugga körkortsteori...

kaukasus

kaukasus

4 juli 2008 - 23 juli 2008

4-23 juli Folkmordsmuseum i Vilnius Vandra i Georgiska bergen(1) Lervulkaner i Azerbaijan(2) Dansa till Qele qele(3) i Jerevan 1) http://kazbegi.info/ 2) http://en.wikipedia.org/wiki/Gobustan_State_Reserve 3) http://www.youtube.com/watch?v=_vrt0VlTLAk&feature=related Jag kommer att vara så häftig att jag kommer att få min aldeles egna röda prick på resdagbokens gemensamma förstasida. Av någon anledning verkar folk inte turista i dessa fantastiska länder. Jag känner mig inte så udda som jag uppenbarligen är. Det känns superrationellt att resa till kaukasus, och det hoppas jag kunna ha fotobevis på när jag kommer hem. Efter den extremt lyckade resrutten förra året trodde jag inte att det skulle gå att matcha, men det känns som att jag har hittat en högvärdig uppföljare. Jag håller på och pluggar georgiska alfabetet för att kunna läsa ortsskyltar. Sedan blir det dags för det armeniska. Jag kan inte bestämma mig för vilket som är häftigast. Georgiska är charmigare, men armenska är lite elegantare. När terminen är slut ska jag börja repetera min lilla ryska, så att jag kan kommunicera med de georgier, armenier och azerer som inte kan engelska men däremot ryska. Jag tror att de är många.

Tentaplugg i Egypten

Tentaplugg i Egypten

14 mars 2008 - 21 mars 2008

Ska förhppningsvis snorkla, relaxa och titta på pyramider

krakow-venedig

krakow-venedig

4 augusti 2007 - 19 augusti 2007

flyg till krakow nattåg till budapest genom slovakien tåg till sarajevo tåg till mostar buss till dubrovnik softa dagstur till kotor, montenegro färja + tåg till venedig flyg hem... roligar än så blir det inte

university of auckland

university of auckland

5 juli 2006 - 29 december 2006

plugg och upplevelse

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Cecilia uppdaterar sin resa