Karibiska sidan - snabbversion
tisdag 28 februari 2012 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Hola! Efter att vi lamnat Barbilla nationalpark akte vi ut till den karibiska kusten, forst till den lilla staden Cahuita, som tydligen var Bob Marleys favoritstad da det begav sig. Cahuita var en trevlig stad, i deras nationalpark sag vi apor, senganger, tvattbjornar, ormar och massa odlor. Vi

Aventyrsveckan - del 2
söndag 19 februari 2012 - Puerto Viejo de Talamanca, Limón, Costa Rica

hej halla! Vart var jag nu.. Onsdag 8/2 - Sondag 12/2 Efter att vi besokt skolan sa fick vi folja med en man som hette Joaquin for att ata lunch. Det var ocksa han som skulle folja med oss ut i regnskogen dagen darpa. Innan vi at sa tog vi en "liten" tur ut i skogen runt dar han bodde och ner

Halva aventyrsveckan
torsdag 16 februari 2012 - Puerto Viejo de Talamanca, Limón, Costa Rica

Buenas! Har kommer en uppdatering om aventyrsveckan! Hela veckan har arrangerats av Ingemar Hedstrom och hans dotter Marine Hedstrom-Rojas. Lordag 4/2 - Mandag 6/2 Fran Tamarindo akte vi buss forst till Liberia, bytte sedan buss till hamnstaden Puntarenas och bytte dar ytterligare en gang till

Pura Vida!
tisdag 7 februari 2012 - Alajuela, Alajuela, Costa Rica

Hej alla vanner! Sjukaste ever, just nu sitter jag vid en dator pa ett femstjarnigt hotell och vad gor jag har undrar ni? Jo, jag BOR har! Iallafall en natt. I den har paketresan som jag skrev om i det tidigare inlagget sa ingick det en natt pa femstjarnigt hotell och har sitter vi nu. Dock har

Tamarindo
torsdag 2 februari 2012 - Tamarindo, Guanacaste, Costa Rica

Vi har nu tagit oss upp langst kusten till den lite storre staden Tamarindo, dar vi ska spendera fyra dagar. Vi hade hort att Tamarindo skulle vara en trevlig stad sa det var darfor vi akte hit men ocksa for att doda lite tid innan vi ska ut pa en aventyrsresa. Det ar valdigt stor skillnad pa

Surf och snorkling
söndag 22 januari 2012 - Malpais, Puntarenas, Costa Rica

Hej alla glada! Nu har det gatt lite mer an en vecka sedan vi kom till Santa Teresa, men det kanns som att vi har varit borta mycket langre an sa. Vi har det iallafall jattebra! Dagarna bestar mestadels av sol och bad, men for nagra dagar sedan provade jag och Cillan pa att surfa! Det var

Santa Teresa
lördag 14 januari 2012 - Malpais, Puntarenas, Costa Rica

Hej hallå! Vilken resa! Efter att ha varit pa resande fot i cirka 40 timmar kom vi igarkvall antligen fram till Santa Teresa. Santa Teresa ar en liten by som ligger pa Nicoya-halvon i Stilla havet. Resan borjade med en lang flygresa med tre (!) mellanlandningar i Frankfurt, Santo Domingo och

Centralamerika

Centralamerika

12 januari 2012 - 12 mars 2012

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sara uppdaterar sin resa