Asien och Indien igen Indien landet med starkaste kulturen jag hitills mött Nya resor 15 Januari till Mars April 2012
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Årsta, Stockholm, Stockholms län, Sverige
Durban
torsdag 20 november 2014 - Durban, KwaZulu-Natal, Sydafrika

Resan till Durban går bra jag åker en minibuss och chattar via telefonen med en gammalvän från Göteborg jag har solsken för ovanlighetens skull han har - grader i stugan i Hälsingland. Solskenet övergår snart till gråväder igen och på kvällen regnar det igen, inte mycket men det

Unkomaas
söndag 16 november 2014 - Durban, KwaZulu-Natal, Sydafrika

Kapstaden och återseendet av Amanda
torsdag 30 oktober 2014 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det som skulle hända i Kapstaden hände inte ledsamt nog, jag blev inte ens mött på flygplatsen som planerat och överenskommet. Det var tufft mycket tufft. Tack o lov hade jag fler vänner där. Mest är jag själv förvånad över hur bra jag klarade mig ändå. Saknaden o längtan efter att

Similan Thailand
lördag 20 april 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Phuket o Similan 2013 04 19 En fantastisk dykning trots riktigt skitväder och dålig sikt 4 dagar på liveabord gav 15 dyk till Att få möta en manta i vattnet på bara max 3 meters avstånd är oförglömligt. Jag träffade två svenskar på dykningen. Båda var sådär genuint äkta, trevliga

Halvvägs hemma nu.
fredag 12 april 2013 - Karon Beach, Karon, Phuket, Thailand

Singapore / Phuket 2013 04 12 Halvvägs hemma lite drygt 10 timmar till Stockholm och 2+9 timmar ungefär till Sydney. Thailand är bekvämt hyfsat billigt om man tänker sej för . Bor bra 100 meter från stranden vid Karon beach på Phuket Matthias en kompis från Årsta bor på Kata Beach 3 km

Bayron Bay
tisdag 2 april 2013 - Gold Coast, Queensland, Australien

Surfers Paradice och Bayron Bay Efter en bussresa hela natten ca 80 mil i en Grayhoundbuss är jag ganska mosig även om jag sovit en del. Hostellet är inte så speciellt men backpackers är trevliga och det är inte så stort 6 bäddar i varje rum som har egen dusch o toa .sängarna är bra . Jag

Stora barriärrevet Alice Springs mm
måndag 25 mars 2013 - Sydney, New South Wales, Australien

25- mars 2013 Stora Barriärrevet Cairns Alice Springs och Sydney Jag bokar en resa med flyg från Sydney till Cairns dykning på stora barriärrevet 3 dagar flyg till Alice Springs urflykt med övernattning 3 dagar och tillbaka till Sydney nu är det bara att hänga med alla planer är gjorde

Värre och värre
torsdag 14 mars 2013 - Sydney, New South Wales, Australien

Kuala Lumpur Malaysia 2013 Sparar lite pengar genom att ta en taxi till busstationen o buss till flygplatsen resan tar en dryg timme hamnar olyckligtvis på fel flygplats tar en taxi till rätt ställe, jag har god marginal. Har hittat en biljett för 102 Euro och lyxar till det med ett hotseat

Bättre och bättre
lördag 9 mars 2013 - Kochi, Kerala, Indien

Mitt Indien ett avslutat kapitel Goa februari 2013 Det första jag ser när jag kliver ut på flygplatsen är Mr Reinhold (jag kallar mej så när jag reser) min taxikille välkomnar mej och snart är jag på hotellet. Tack Mårten som bokade åt mej. Magen är så orolig att jag klarar mej max 5

Ett tutande Saigon
torsdag 8 mars 2012 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Vaknar stax efter sex trött efter btre dagars resande från Borneos djungel via Kuala Lumpur till denna gigantiskt växande stad. Mopedernas stad ett fantastiskt trafiksystem där sammarbete får det att gå smidigt och utan onödiga stopp men avgaserna har blivit ett bekymmer . Som i övriga

Sydafrika östkusten

Sydafrika östkusten

27 oktober 2014 - 10 december 2014

Jag for senare till östkusten för att dyka o bada gå på stranden mm. Unkumaas ligger strax söder om Durban, när jag kom fram började det regna för första gången på evigheter att dyka eller ens gå på stranden var inte att tänka på. Jag hyrde en bil igen det går ganska bra att köra vänstertrafik. De närmaste dagarna var det bara gråväder och jag var väldigt trött, när solen sedan visade sej efter 5 dygn var det en glädjens dag, jag bokade dykning dagen därpå, vi ses klockan 7 i morgonbitti sa divemastern. Det var över ett år sedan mitt sista dyk jag har ökat i vikt sedan dess förstod jag när jag inte kunde komma ner fast jag släppt ut all luft i västen jag skulle behöva ett kilo till minst på viktbältet, men skitsamma jag simmar ner de första 10 meterna så blir det annat när jag kommer ner en bit 42 meter visade dykardatorn när jag slog i botten. Nu lossnar dykvästen, remmen har släppt från ditt fäste jävlakardborreskit så hittar jag inte b.c.d knappen, västen vill åka av och jag land

Indien  och övriga asien

Indien och övriga asien

2 februari 2013 - 28 april 2013

Min plan den här resan är att landa i Goa några dagar kanske en vecka. Sola bada o dricka King Fischer. Beroende på hur jag mår beger jag mej antingen norr ut till Rishikesh eller söderut till Kerala. Jag låter magen, smärta i axel, nacke och rygg bestämma vad som är lämpligast. Ett ganska behagligt varande , men helst hade jag ju varit helt symtomfri då hade jag styrt kosan till Kuba och sydamerika. men den resan var jag tvungen att avboka tyvär.

Asien o Indien 2012

Asien o Indien 2012

15 januari 2012 - 26 mars 2012

Sydostasien o Indien igen

Fim 2011

Fim 2011

27 juni 2011 - 22 augusti 2011

Hoppas tiden räcker e fasen så slut ännu efter allt att stå ikring. Men märker att rehabiliteringen fungerar, kan tex, gå over en mil igen utan någon märkvärdig smerta.kan flänga runt ett tag tills jag känner mej nöjd. Hälsing från Satsango i Moravien södra Tjeckien i saknad av turister Håkan

Syd ost asien 2011

Syd ost asien 2011

13 februari 2011 - 25 mars 2011

Det leende landet Thailand är perfekt att besöka för en stressad elektriker bara efter två nätter här känner jag hur adrenalinpåslaget minskar.

Berlin

Berlin

10 november 2010 - 14 november 2010

Berlin sägs ha en god atmosfär , detta måste naturligtvis upplevas irl.

portugal

portugal

25 augusti 2010 - 1 september 2010

Bara lite sol o bad och rödvin förstås

Lettland

Lettland

31 juli 2010 - 3 augusti 2010

Det är högtryck på alla resor över Östersjön nu på sommaren men jag lyckas hitta en kryssning som det kallas när man reser tur o retur med samma fartyg. Båten avgår 17:45 med destination Riga i Lettland. Jag käkar i gorme matsalen i stort sett ensam skit samma maten var utmärkt och vinet likaså. Vid 10 tiden beger jag mej till hytten på deck nr 8 först nu märker jag att Discot är alldeles under min hytt. Jag har ingen som helst svårighet att höra texten på den låt som för ögonblicket spelas. Lyckligtvis får jag byta hytt fast det är fullt o inga lediga hytter finns enligt det första utspelet .som jag för ett ögonblick köpte. Vid min nesta begäran hade jag ingen som helst tanke på att något var omöjligt jag var bara fast besluten att jag skulle byta hytt utan att betala någon mellanskillnad. Ohh yes visst gick det . Fick sedan en god natts sömn i en fönsterhytt Riga bjöd först på soldis sedan ett underbart solsken och ca 25 C gick min vana trogen ett par timmars stadsvan

Bantning med bakelser o kakor öl och gott rödvin

Bantning med bakelser o kakor öl och gott rödvin

11 juni 2010 - 12 juni 2010

Efter invägning 74,5 ut och 74,1 konstaterar jag att det blev bantning i Budapest trots alla bakelser 0,4 kilo lägre vikt men bältet spänner hårdare om magen Så är det... bara att se sommaren an med minskat kakintag men glass ska jag äta...

Bratislava

Bratislava

3 juni 2010 - 8 juni 2010

Bratislava resa o boende5 nätter 1378:- inklusive flygbussen i Sthlm tor slå det om du kan...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Håkan uppdaterar sin resa