19 april: Skridskoåkning!
torsdag 19 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Efter att Per åkt till jobbet och vi hade ätit frukost tog jag och barnen en tur till stan’ för att inhandla en ny varmare jacka till Vilma och strumpor till Ellen och Ludvig. Vi hittade en fin svart jacka, som hon förhoppningsvis även kan få lov att använda till sin skoluniform...Efter

18 april: Motormuseum och cirkus!
onsdag 18 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagen jobbade Per som vanligt, medan jag och barnen åkte hem till Caroline med barnen Matheo, Ollie och Issy. Regnet öste ned, men det hindrade inte barnen att vara ute...Vi bjöds på massor med god fika med bla kakor med nygjord lemoncurd. Fantastiskt gott! Hon skickade även med oss en

17 april: Sjukhusbesök och ett underbart besked!
tisdag 17 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Per åkte in till jobbet kvällen innan och kom inte hem förrän 04 på morgonen... De ringde honom sedan kl 06 igen och det blev dags att stiga upp. Stackars Per var trött, men måste jobba ytterligare 4 fullspäckade dagar innan han får vara ledig... Inte konstigt att han råkade ta med sig

16 april: Massor med lek!
måndag 16 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På måndagen åkte Per tidigt till jobbet och jag insåg att Toni inte hade ringt... Skönt! Ett gott tecken på att övernattningen gått bra!Jag handlade på morgonen och hemmet låg oförändrat och tyst pga att Vilma fortfarande låg och sov...Jag hämtade sedan Ellen och Ludvig och allt hade

15 april: Klättring och övernattning!
söndag 15 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagmorgonen åkte Per till jobbet, medan vi andra åkte på gudstjänst. Vår vän Julie var framme i kyrkan och berättade om att ett antal kineser som brukar komma till deras hem för att de vill veta mer om Jesus (de hade aldrig öppnat en bibel innan de kom till Nya Zeeland). Nu ville

14 april: Sol i parken och restaurangbesök!
lördag 14 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagen vaknade Ellen och Ludvig redan vid kl 6, och hann då ringa kompisarna i Sverige... Per åkte till jobbet vid 7, medan vi andra tog en lugn morgon.Efter det träffade vi den tyska familjen i parken. Det var en sval, men strålande höstdag! Vi gick först till lekparken, sedan till

12 april: Teater och tårta!
torsdag 12 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagen fortsatte höstvädret med regn och blåst! Per passade på att ta bilen till jobbet... Ellen och Ludvig var med skolan och tittade på teater på James Hargest Junior, vilket är Vilmas skola. De kunde inte se någon Vilma där, men tyckte teatern hade varit bra!Vilma hade varit på

13 april: Nya tyska vänner!
fredag 13 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Fredagen var barnens sista dag på första terminen. Vilma tävlade i att framföra en ”haka”dans med sin grupp ”Watson” i  skolan. De var själva nöjda med framförandet, men kom på tredje plats av fyra...De hade också utdelning av betyg i ”behavior”, där de fick betyg efter hur

11 april: Dans och nya skor!
onsdag 11 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Natten till onsdagen hade det regnat en del, men klarnade upp på morgonen. Jag spelade tennis som vanligt, vilket var väldigt kul! Solen värmde skönt och bländade oss stundtals...   Ellen och Ludvig hade båda dansat i skolan och Ellen är med i ett ”jump-jamp” team som dansar lite extra

10 april: ny jourvecka och presentation inför klassen!
tisdag 10 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Per gick på en ny jourvecka på tisdagmorgonen, trots att det inte var så länge sen sist... Han var dock laddad och uppskattar att få ta sig an de akuta fallen ibland, vilket det inte blir lika mycket av hemma i Sverige... På tisdagen tog jag en promenad i parken med Lilys (går i år 6)

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sara uppdaterar sin resa