24 Feb: Storslagen fisketur!
lördag 24 februari 2018 - Bluff, Southland, Nya Zeeland

På lördagmorgonen åkte Per och Ludvig ut med en ordnad fisketur från Bluff, som ligger ca 2 mil söder om Invercargill. Det var lite sjögång, men uppehållsväder. Sjökaptenerna tyckte inte det behövdes några flytvästar, så de låg kvar i lådan (det kändes ju tryggt...) Dagen innan

25 Feb: Vilma väl hemkommen!
söndag 25 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagen var vi på gudstjänst i en anglikansk kyrka i närheten, så vi promenerade dit. Efter att ha blivit bjudna på te och mackor gick vi hemåt och tog bilen vidare till ”farmers market”. För mig var det premiär så det var en härlig upplevelse att se alla inhemska produkter av

20 Feb: Utflykt med skolan
tisdag 20 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagen var det dags för utflykt för Ellen och Ludvigs klass och ytterligare 5 klasser på skolan. Jag och ytterligare några föräldrar i klassen fick möjligheten att följa med! I fullproppade bussar, med 3 barn på varje säte, utan bälte och med de vuxna ståendes, åkte vi buss ca 15

23 Feb: Fredag!
fredag 23 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På morgonkanten, innan skolan börjat, fick vi besök av en äldre man; George. Han kom oanmäld för att sköta om vår trädgård; klippa buskar etc, vilket vår ägare gett honom i uppdrag. Efter att jag lämnat barnen på skolan och fått en liten löparrunda, erbjöd jag George en kopp te med

22 Feb: Utelåsta ur huset!
torsdag 22 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagen skjutsade jag en lite pirrig Vilma till skolan tidigt eftersom det idag var avresa med buss till ”campen”! Vid busshållplatsen mötte en glad tjej i klassen upp och hjälpte henne med väskorna innan vi skildes åt ... Det var verkligen modigt av henne att våga lämna oss i fyra

21 Feb: Lite oväntad dag...
onsdag 21 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

En ”vanlig” onsdagsmorgon till att börja med, med jobb för Per och skola för barnen. Jag gick till till tennisbanan intill för att vara med på ”social tennis”. När jag kom dit var det tomt på folk, vilket kanske inte var så konstigt... Det hade regnat hela morgonen och det låg

19 Feb: Besök av Ellens kompis m.fam.
måndag 19 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På måndagen var det skola och jobb och målarkurs för mig som vanligt. På em fick vi besök av Ellens kompis Tilly, som går i klassen, och hennes familj. Först kom mamma Toni (jobbar som opsköterska) tillsammans med barnen Tilly, Oscar, Rubert och minstingen Ted(Teodor). Vi åt semlor

14 Feb: Alla hjärtans dag, restaurangbesök
onsdag 14 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagen var det alla hjärtans dag och vi uppvaktade varandra lite på morgonen. Vi kunde idag äta frukost  tillsammans med Per på morgonen, vilket var jättemysigt! Hemma i Sverige brukar vi ha helt olika tider...Jag gick jag till tennisklubben i närheten för att vara med på ”social

15 Feb: Internationell familjeafton
torsdag 15 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå torsdagen var det, efter skoldagen, familjekväll med internationell prägel på Ellen och Ludvigs skola med möjlighet att träffa Ellen och Ludvigs lärare;  Mrs Gibbs. Alla med utländsk härkomst blev tillfrågade om vi ville tillaga något klassiskt från vårt lands mattradition. Att

18 Feb: Vandring i storslagen natur!
söndag 18 februari 2018 - Arrowtown, Otago, Nya Zeeland

På söndagmorgonen hyrde Ellen, Ludvig och Vilma fyrhjulade cyklar som de körde runt med på campingen, vilket de tyckte var väldigt kul! Efter frukost packade vi ihop tält och väskor och förberedde oss för vandring i området kring Arrowtown. Det var mycket stigning första biten, men

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sara uppdaterar sin resa