12 januari: Museum and Bay of Islands!
lördag 12 januari 2019 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen packade vi åter ihop prylarna och tälten, åt frukost och åkte sedan till ”Waitangi treaty grounds”, vilket är ett museum och platsen för landet Nya Zeelands födelse. Museet visar bla hur det var när britterna kom till Nya Zeeland och när britter och maurier kom bla

5 januari: Heta källor, lejon och nyazeeländska djur!
lördag 5 januari 2019 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen tog vi lite sovmorgon, vilket var skönt. Efter frukosten åkte vi in till centrum i Rotorua. På vägen in i centrum såg vi hur det bolmade rök från en gränd. Det såg nästan ut som om det brann, men vi förstod att det måste vara en av de många varma källorna vi hade

11 januari: Delfintur och kriminaldrama!
fredag 11 januari 2019 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

På fredagen hade vi bokat en delfintur med båt från orten vi bodde på kl 8 och fick därför gå upp redan kl 6. Det kändes kanske inte som den bästa timingen, eftersom vi vaknade rejält trötta, men turen var bokad och betald sedan länge... Som andra tidiga morgnar fungerade min hjärna

10 januari: Fiskelycka, bad och snorkling!
torsdag 10 januari 2019 - Auckland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen ställde Per klockan på 6, eftersom Tor erbjudit Per att åka med ut på en fisketur med honom i hans kajak, ca 5 minuters bilväg från deras hus.När vi andra vaknade var de iväg, men hade bara hunnit äta frukost då Per och Tor kom tillbaka med en fantastisk fångst med

9 januari: Skytower i Auckland och grillning!
onsdag 9 januari 2019 - Auckland, Nya Zeeland

På onsdagmorgonen vaknade jag och Per först kl 8.40, vilket var ovanligt sent för att vara oss. Det var dock riktigt skönt att få sova... Vi packade ihop, jag och Per tog en kopp kaffe på rummet och  checkade sedan ut. Därefter gick vi ut på stan’ med målet att gå till Sky Tower, men

8 januari: Cathedral Cove, Hot Water Beach och restaurang!
tisdag 8 januari 2019 - Auckland, Nya Zeeland

På tisdagsmorgonen åt vi frukost och packade sedan ihop våra tält och prylar för att åka vidare. Vi tog sedan ett stopp vid affären för att köpa laddare och lunch innan vi åkte vidare norrut ca 45 minuter norrut till Cathedral Cave. När vi kommit fram parkerade vi bilen och tog sedan en

7 januari: Fisketur, bad och lyxig middag!
måndag 7 januari 2019 - Pauanui, Waikato, Nya Zeeland

Strax efter klockan 6 på måndagsmorgon vaknade Per av väckarklockan pga att han och Ludvig skulle åka iväg på fisketur från Whangamata, som ligger ca 45 minuters väg från Pauanui. Jag, Vilma och Ellen stannade på campingen och tog först en skön sovmorgon och sedan flyttade vi vårt

6 januari: Habbiton och bad i höga vågor!
söndag 6 januari 2019 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen sken solen på himlen, precis som den gjort de senaste dagarna och den värmde skönt. Vi åt frukost och packade sedan ihop tälten och begav oss norrut mot Coromandel Peninsula. På vägen stannade vi i Hobbiton, där man spelat in den del av ”Sagan om ringen” där de

4 januari: Vandring!
fredag 4 januari 2019 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen vaknade jag åter med huvudvärk och illamående när Pers väckarklocka ringde klockan 6, vilket var jobbigt...  När Per hade vaknat låg jag kvar lite till innan jag skjutsade honom för att få påbörja ”Tongariro Alpin crossing”, vilket han längtat efter. Vädret var

3 januari: Vandring och planering!
torsdag 3 januari 2019 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen satte vi klockan på 5.30 för att komma iväg med den beställda bussen från campingen kl 7, som skulle skjutsa oss till starten av Tongariro Alpine crossing. Jag och Per var taggade över att komma iväg, men barnen var inte fullt lika entusiastiska, men ändå beredda...

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sara uppdaterar sin resa