13 november: Mamma och pappa på besök från Sverige!!
tisdag 13 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagen var det skönt väder! Ellen hade varit så hostig igår kväll och nu på morgonen att vi bestämde att hon skulle få hoppa över dagens simning i skolan. Vilma tog med sig strösocker och måttsats inför dagens lemonadtillverkning i skolan. Efter att barnen börjat skolan röjde

12 november: Fotboll och på cykel i San Fransisco!
måndag 12 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå måndagsmorgonen var det skönt väder. Vilma gick till skolan som vanligt, liksom Ellen och Ludvig. Jag åkte på Zumbaträning på morgonen, vilket var svettigt, men kul! Jag träffade där Isabell, vilket också var roligt, men varken hon eller jag hade tyvärr tid att stanna och prata

11 november: Besök hos Keira, presentation och San Fransisco!
söndag 11 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen lyxade vi med amerikanska pannkakor eftersom bla Tilly var här. Efter det skjutsade vi hem  Tilly och åkte sedan på gudstjänst. Idag handlade hela gudstjänsten om att komma ihåg de nyazeeländare som dött i andra världskriget. Symbolen för detta är den röda vallmon,

10 november: Per reser till USA, Trampolinepark och show!
lördag 10 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen tog vi alla lite sovmorgon, vilket var skönt. Vilma och Chiara ville förstås sova länge...Per passade på att ta en liten löparrunda på förmiddagen eftersom han sedan skulle få sitta mycket stilla på flyget... Jag försökte dammsuga lite, men dammsugaren var helt död

9 november: Worker of the week och besök!
fredag 9 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen vaknade vi till soligt väder, vilket var härligt! Efter att jag följt Ellen och Ludvig till skolan tog jag bilen till Zumba! Vi dansade en liten stund i par denna gången, vilket var kul, men lite svårt och jag lyckades nog trampa min partner på tårna om jag ska vara

8 november: Regn och tennis!
torsdag 8 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen regnade det och blåste igen. Jag skjutsade därför Vilma till skolan medan Ellen och Ludvig fick gå själva... Jag mötte sedan upp dem i skolan igen för att prata med deras lärare om att även byta simgrupp för Ludvig så att han fick sin lärare Mrs Johnston

7 november: ”Player of the day” och herrelös hund!
onsdag 7 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagsmorgonen var Per lite spänd inför dagens stora operation som han skulle göra. Han hade gjort den senast i Sverige för omkring ett år sedan och där brukar han göra operationen med en van överläkarkollega, vilket inte är fallet här... Ellen och Vilma var så pass pigga att de

6 november: Sjuka barn och avkopplande kväll!
onsdag 7 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagsmorgonen fick Per ställa klockan lite tidigare för att åka in och rapportera, eftersom han gick av sin jour. Ellen hade haft svårt att sova under natten pga sin förkylning och Vilma var även tagen av sin förkylning. Vi bestämde därför att de behövde stanna hemma idag. När

5 november: Hjälp med flytt och fotbollsseger!
måndag 5 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På måndagsmorgonen var det lite segt att gå upp, framför allt för Vilma som var förkyld. Hon hade dock aptit och var efter en stund ganska pigg, vilket gjorde att hon ändå fick gå till skolan som vanligt. Jag följde med Ellen och Ludvig till skolan som vanligt och de kom där på att de

4 november: Kalas för Ellen!
söndag 4 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen gick Per och jag upp samtidigt vid 6.45. Per för att åka till jobbet och jag för att hinna handla till kalaset innan gudstjänsten. Någon timme efter att Per cyklat iväg åt vi andra frukost. När vi höll på att avsluta denna kom Per inom dörren igen! Fantastiskt!

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sara uppdaterar sin resa