En roadtrip med Mamma
söndag 8 april 2012 - Cairns, Queensland, Australien

Har nu åkt upp till Noosa. Innan Noosa har jag mamma och Hannah hälsat på Pauline, åkt längs kusten, kollat in Brisbane, Australia Zoo med mera. Hos Pauline i Tweeds Head gick vi ut en kväll och andra dagen bjöd Pauline hem gäster till en bbq. Vi åkte även till Surfers Paradise på en

Hej Hannah!
söndag 1 april 2012 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Träffade Hannah i Coffs Harbour med Rafael som körde mig direkt ut till gården där Hannah woofade (jobbar för boende och mat på en gård). Dain, farmaren, lät mig också jobba där de fem dagar jag stannade. Det va riktigt roligt att få träffa syrran igen och höra om hennes

Sydney
måndag 19 mars 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Har nu befunnit mig i Sydney i fem dagar. Trevlig stad men alldeles för dyr för min smak. Har kollat in alla måsten i Sydney så som Operahuset, Sydney Harbour Bridge, botaniska trädgården och förorten Manly med Manly färjan. Gick även till Sydney Aquarium och Wildlif samt kollade ut över

Hong Kong
tisdag 13 mars 2012 - Hongkong, Hongkong

Efter spenderat två till nätter i Hanoi tog jag ett flyg till Bangkok där jag spenerade två nätter. Spenderade tiden i Bangkok med att gå till weekend market där jag köpte lite kläder jag behövde och kollade runt. Sen spenderade jag en del tid på Khaosan road och hade jävligt

Ha Long Bay och Sa Pa
tisdag 6 mars 2012 - Hanoi, Vietnam

Har nu spendarat mycket tid runt Hanoi och bott på Hanoi Backpackers Hostel som är det ultimata stället. Jag åkte på deras Halong Bay resa där man bor på en båt en natt och kajakar runt bland klipporna och besöker en grotta. Samtidigt har man hur skoj som helt och lär känna massa nytt

Buss, buss och mera buss...
onsdag 29 februari 2012 - Hanoi, Vietnam

Åkte från Hoi An tillsammans med Maria och Linn till Hue, 4 timmar norrut. Hue va huvudstaden under 1800-talet fram till tidigt 1900-tal så i Hue kollade vi runder första dagen och andra dagen sightseeade vi på två moppar. Såg en kejsares gravplats som va imponerande, men själv skulle jag

Visibility = 2 m
lördag 25 februari 2012 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Hade 4 riktigt roliga dagar i Nha Trang. Gjort 2 dyk där. Sikten va 2 meter så inte det bästa dyket men såg ändå mycket flera stycken Drakfiskar som är riktigt häftiga. Jag va den enda med dykcert så dök själv med en dive master. De andra på båten va en Vietnamesisk familj där

Phở - made in Viet nam
fredag 17 februari 2012 - Dalat, Vietnam

Resan till Vietnam började den 11 februari. Vid 10 tiden hoppade jag in i en minibuss som körde en bit ifrån Phnom Penh längs Mekongfloden. Efter en ganska skakig bussresa, stannar bussen mitt ute i ingenstans brevid floden där vi hoppar på en liten båt. Det va en riktigt skön båtresa och

I väntan på Visum
fredag 10 februari 2012 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Stannade i Sihanoukville två nätter bara över fullmoon sen åkte jag till Phnom Penh för att skaffa ett visum till Vietnam. Ska hämta visumet ikväll som har tagit två dagar för att få. Medans jag har väntat har jag kollat in nationalmuseumet och shoppat lite. Ganska skönt att ta det

Delfiner i en flod?
måndag 6 februari 2012 - Krong Kracheh, Kratié Province, Kambodja

När jag anlände till Kampong Cham letade jag reda på ett billigt boende för att direkt hyra en moto. Killen körde mig till sevärdheterna i närområdet, inte så mycket att se men ändå en trevlig dag. Jag fick se man- och kvinnokullen och höra historien bakom. Sen åkte vi till en by där

Jorden Runt

Jorden Runt

9 november 2011 - 15 juli 2012

En Jorden Runt resa med första stopp på Bali och sen vidare norrut till Hong Kong med flera stopp på vägen under 4 månader. Från Asien till nästa kontinent, Australien, i 2 månader. Vidare till Nya Zeeland en månad och avslutar i USA en månad.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när C uppdaterar sin resa